Permalänk

Fusion med 65w pico psu?

Hej

Jag undrar om det går att köra med 65w pico psu med adaptern

Komponenter
Asus me45m1-i deluxe
8gb 1,5v minne
SSD samsung 830 64gb

e350 ska ju dra ca 30w vid full belastning å sc 26w vid 1080p
så jag tycker nog det inte borde vara några problem, men det kanske är för tajt ändå

Permalänk

Ja, det kommer fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem

Fungera kanske, men själv satte jag 120W widerange modul istället till mitt E-350 kort och då fungerar det som det skall. Problemet med de enklare modulerna är att de inte switchar 12V linan och därmed får för mycket rippel på den och man blir för beroende av den (oftast) långsamma lastregleringen i externa aggregatet.

Men testa för all del - dock skulle jag rekommendera att mäta upp rippelnivån du får på 12V och om den ligger utanför vad ATX standarden säger byt till en bättre PSU. Max 120mVpp med en bandbredd på 20 MHz på scopet. Isolera oscilloscopet och jorda med klämman med en pinne i närmaste DC- anslutning i samma kontakt (på moderkortet) för att mäta riktigt. Kontrollera även att lastregleringen hinner med.

Permalänk

Får se om jag tar å mäter upp rippel beror på om ork finns samt möjlighet att låna ett oscilloscop, men förhoppningsvis funkar det;)

Permalänk
Medlem

Kanske inte det viktigaste i detta sammanhanget, men den DC/DC-nätdel du länkar till är inte en picoPSU.
Själv har jag nu tre "riktiga" picoPSU:er och är jättenöjd med dem.

För övrigt tror jag att den DC/DC-nätdel du länkar till duger gott till processorn du frågar om...