VPN Tjänst + egen router, för hela nätverket ?

Permalänk
Medlem

VPN Tjänst + egen router, för hela nätverket ?

Hallå.

Nu är det så att jag skulle vilja skaffa mig en vpn tjänst som jag sedan kan mucka in i en router så den täcker hela mitt hemnätverk.
Som det är nu kör jag en klient på laptopen medans resten av nätverket står helt i det fria.
Har läst runt lite på de olika tjänsterna utan att bli något klokare, är detta möjligt ? vilken tjänst är det isåfall som gäller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoardBum:

Hallå.

Nu är det så att jag skulle vilja skaffa mig en vpn tjänst som jag sedan kan mucka in i en router så den täcker hela mitt hemnätverk.
Som det är nu kör jag en klient på laptopen medans resten av nätverket står helt i det fria.
Har läst runt lite på de olika tjänsterna utan att bli något klokare, är detta möjligt ? vilken tjänst är det isåfall som gäller.

Vad exakt menar du med en tjanst ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av EkrJkr:

Vad exakt menar du med en tjanst ?

Någon av alla dessa nya vpntjänster som ploppat upp som svampar ur jorden, t.ex vpntunnel, privatvpn, rellaks och allt vad dom heter.

Jag är dock jävligt ny på hela vpn biten så det kanske finns bättre förslag så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoardBum:

Någon av alla dessa nya vpntjänster som ploppat upp som svampar ur jorden, t.ex vpntunnel, privatvpn, rellaks och allt vad dom heter.

Jag är dock jävligt ny på hela vpn biten så det kanske finns bättre förslag så att säga.

Varför vill du ha vpn? Låter bara struligt, om du nu ska ladda ner olagligt (insinuerar inget) så behövs det ju inte längre, gick igenom en ny lagstiftning i eu som i stort sätt ser till att ip-red blir helt meningslös om jag inte tar fel.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Ja, det ar verkligen ratt vardelöst om du inte ska ha typ grannen eller polaren som VPN partner sa att saga :P...Hemma kan du köra med workgroup t.ex...

Permalänk
Medlem

VPN kravs bara (oftast) för att koppla ihop olika natverk, ifall du kör enbart en och samma natverk (som du bör/förmodligen har hemma) finns det ju ingen mening med VPN...

Permalänk
Medlem
Skrivet av BoardBum:

Hallå.

Nu är det så att jag skulle vilja skaffa mig en vpn tjänst som jag sedan kan mucka in i en router så den täcker hela mitt hemnätverk.
Som det är nu kör jag en klient på laptopen medans resten av nätverket står helt i det fria.
Har läst runt lite på de olika tjänsterna utan att bli något klokare, är detta möjligt ? vilken tjänst är det isåfall som gäller.

Välj en tjänst som stödjer OpenVPN + skaffar en router som stödjer att vara OpenVPN-klient.

Permalänk
Medlem

Köp en router som stödjer DD-WRT som firmware. Till exempel D-Link DIR-825 (HW B1)
Installera DD-WRT på routern.
Följ instruktionerna på StrongVPN's hemsida.
http://www.strongvpn.com/dd-wrt-ts.shtml

Dom säljer också VPN tjänster som fungerar riktigt bra. Min fru använder deras VPN tjänst för att streama på TV stationer i USA.

Visa signatur

ASUS RT-AC87U Firmware: 380.62_1 Asuswrt-Merlin

Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Varför vill du ha vpn? Låter bara struligt, om du nu ska ladda ner olagligt (insinuerar inget) så behövs det ju inte längre, gick igenom en ny lagstiftning i eu som i stort sätt ser till att ip-red blir helt meningslös om jag inte tar fel.

Vad är detta för "ny" lag och vad innebär den?

Permalänk

Jag hoppar in i tråden lite... är ute efter samma sak i princip.

Jag vill att routern ska kunna vara uppkopplad mot en anonymiseringstjänst som Ipreditor, dold.se, anonione, eller vad man nu väljer. Det ser ut på specifikationerna som att den ska klara det, men vore bra med någon som testat det i praktiken.