Permalänk

Nytt Headset. Ca 1500 - 2000:-

Hey, jag har snart suttit och läst nästan tusen såna här trådar och ändå blir jag inte helt klok på det (kanske just därför?).
Men som rubriken säger så är jag på jakt efter nytt headset i den lite högre prisklassen. vad jag vill ha ut från det är ett headset som inte enbart lämpar sig till gaming utan som också ger ett riktigt bra ljud då jag lyssnar mycket på all sorts musik, kvalitet, riktigt bra passform och en nice mikrofon. Jag har i nuläget inte några egna förslag, önskemål eller alternativ på någon speciell modell eller märke så alla förslag är välkomna, men vist är det sjyst med ett par som har en sexig design (självklart är även rekommenderade headsets i lägre prisklass också välkommet, men då ska det kunna mäta sig med vad man bör kunna få för det nämnda priset)

Tack på förhand // Jimmy

Glömde sista parantesen ^^
Permalänk
Medlem

Ta en titt på Sennheiser PC360. Har ett sådant själv och tycker det är gudomligt. Och då har jag redan ägt och testat en massa andra headsets från innan, t.ex Siberia V2 och Corsair HS1. Men i slutändan handlar allting ändå om personliga åsikter, kan rekommendera det i alla fall.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Håller med vikham, Sennheiser PC360 helt klart.

Permalänk
Medlem

Audio Technica ATH-M50 med separat mic skulle jag varmt rekomendera!
Satt i samma sits som du för ett tag sen och var runt och testade diverse headset och hörlurar och jag ser ingen anledning alls till att köpa headset längre efter dessa, om man nu inte tvunget måste ha micen där permanent.
Dessa klår ju PC360 med hästlängder om du nu också lyssnar mycket musik.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=256102

Permalänk

Håller med övre gubbarna, Kör också på ett 360 och efter att ha använt ah typ alla olika tänkbara märken finns det inget bättre headset mkt nöjd med kvaliten och komforten i den. sitter riktigt gött runt öronen

Permalänk
Medlem

kolla razer, testade brorsans(vet dock ej modell) och de satt tok skönt o ljudet var som om det fanns 4 monitorer i rummet.
hade jag prioriterat headset skulle jag nog köpt sådana.

Visa signatur

ASUS P57P55D-E, INTEL CORE I5 750 @ 4013MHz, Corsair Dominator XMP @ 1950MHz, OCZ Stealthxstream 700W, SAPPHIRE HD 4870 512 MB, 2TB HDD, Noctua NH D-14, NZXT GAMMA, NZXT SENTRY LX, ANTEC VERIS PREMIUM, SIDEWINDER X4, RAZER KRAIT.

Permalänk
Medlem

360 hade väl inte jag rekommenderat direkt, men sennheisers HD serie är bra

Visa signatur

pro

Permalänk
Skrivet av bromi:

360 hade väl inte jag rekommenderat direkt, men sennheisers HD serie är bra

HD-serien är väll utan mic? vilket är inte en headset utan en headphone. Eftersom din budge ligger på 1500-2000 så tycker jag att du ska köpa PC360 efter att jag har prövat PC360 hos vikham så var ljudet hur bra som helst och micen är väldigt klart när jag pratar med vikham i skype :). Om du har en blue snowball mic eller annan usb condser mic så kör på HD-serien då, men annars är PC360 väldigt bra vall

Permalänk
Medlem

Hur blir hjäss-bandet på PC360, blir det slappt med tiden som dom gamla modellerna? korvar sig sladden efter ett tags användande?

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nino:

Hur blir hjäss-bandet på PC360, blir det slappt med tiden som dom gamla modellerna? korvar sig sladden efter ett tags användande?

Nej, inte vad jag har upplevt. Mitt är lite över ett år gammalt (fick det till jul 2010) och det är lika bra nu som då. Min sladd är inte korvig direkt men kan bli lite "sicksackig". Det löser sig dock om man kopplar ur kontakterna och rätar ut sladden.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Sennheiser PC360. No doubt.

Får steelseries, razer's och alla andra lurar att kännas som skit.

@nino, Har haft mitt i 1-2år kanske, bygeln känns som när jag köpte den, och sladden är precis som den alltid varit. Finns inget att klaga på;)

Permalänk
Skrivet av vikham:

Ta en titt på Sennheiser PC360. Har ett sådant själv och tycker det är gudomligt. Och då har jag redan ägt och testat en massa andra headsets från innan, t.ex Siberia V2 och Corsair HS1. Men i slutändan handlar allting ändå om personliga åsikter, kan rekommendera det i alla fall.

Har hört mycket bra om dessa. Men har sällan sett någon kommentera ljudet. Hur är det? Är det sjyst ljud med bas osv även för musik. Kan ju tilläggas att jag kommer inte använda dessa för att lyssna på film.

Permalänk
Skrivet av Jurkelized:

Har hört mycket bra om dessa. Men har sällan sett någon kommentera ljudet. Hur är det? Är det sjyst ljud med bas osv även för musik. Kan ju tilläggas att jag kommer inte använda dessa för att lyssna på film.

När jag köpte min PC360 så var jag ute efter ett headset som man även faktiskt kan lyssna på musik med utan att slita av sig håret i ren frustration. Ljudet är faktiskt helt okej för musiklyssnade även om jag föredrar mina mycket billigare AKG K518 DJ.

Bra ljud i headsetet förutsätter också ett bra ljudkort (jag kör på Asus Xonar Essence STX) och det känns faktiskt som att med rätt inställningar så kan headsetet briljera i musik. Du får dock säkert mycket trevligare ljud i (om du hittar en) din personliga favorithörlur dock.

PC360 är ju öppna också för den delen och det kan både ses som positivt och negativt i olika sammanhang. Öppna är ju lika med att de både släpper in och ut ljud i stora mängder. Öppna är också lika med att det inte blir svettigt i öronen efter ett tags användande eftersom det luftas. Ljudbilden blir annorlunda, etc...

Hur som helst, PC360 tycker jag är det enda vettiga valet när det kommer till headsets. Inte alltför dyr men håller samtidigt en högre klass än andra vanligt förekommande headsets. Q-Pads deluxe-headset som jag inte kommer ihåg namnet på är ju på tok för dyr bara för att dem smetat på sina klisterlappar och en mikrofon.

Permalänk
Medlem

Men kom också ihåg att ljudkortet spelar också stor roll för ljudet. Det integrerade ljudkortet i vanliga moderkort idag brukar inte vara så speciellt påkostade, därför köpte jag hem och testade ett litet Siberia V2 USB ljudkort för ynka 350kr, och till och med då blev ljudet mycket klarare och bättre, mer bas osv efter lite fixande i inställningarna. Det kanske bara är en slump men Siberia V2s ljudkort med Sennheiser PC360 är en mycket god kombination. Rekommenderas starkt om du tänkt lyssna mycket på musik.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr_svahn:

Nej, inte vad jag har upplevt. Mitt är lite över ett år gammalt (fick det till jul 2010) och det är lika bra nu som då. Min sladd är inte korvig direkt men kan bli lite "sicksackig". Det löser sig dock om man kopplar ur kontakterna och rätar ut sladden.

Skrivet av p0k:

Sennheiser PC360. No doubt.

Får steelseries, razer's och alla andra lurar att kännas som skit.

@nino, Har haft mitt i 1-2år kanske, bygeln känns som när jag köpte den, och sladden är precis som den alltid varit. Finns inget att klaga på;)

Tack för svaren, får bli ett sådant headset då. Älskar designen på mina siberia v2 men ljudet är verkligen kasst och får inte ut nått bra ljud från dom med mitt xonar dx.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av Nizor:

När jag köpte min PC360 så var jag ute efter ett headset som man även faktiskt kan lyssna på musik med utan att slita av sig håret i ren frustration. Ljudet är faktiskt helt okej för musiklyssnade även om jag föredrar mina mycket billigare AKG K518 DJ.

Bra ljud i headsetet förutsätter också ett bra ljudkort (jag kör på Asus Xonar Essence STX) och det känns faktiskt som att med rätt inställningar så kan headsetet briljera i musik. Du får dock säkert mycket trevligare ljud i (om du hittar en) din personliga favorithörlur dock.

PC360 är ju öppna också för den delen och det kan både ses som positivt och negativt i olika sammanhang. Öppna är ju lika med att de både släpper in och ut ljud i stora mängder. Öppna är också lika med att det inte blir svettigt i öronen efter ett tags användande eftersom det luftas. Ljudbilden blir annorlunda, etc...

Hur som helst, PC360 tycker jag är det enda vettiga valet när det kommer till headsets. Inte alltför dyr men håller samtidigt en högre klass än andra vanligt förekommande headsets. Q-Pads deluxe-headset som jag inte kommer ihåg namnet på är ju på tok för dyr bara för att dem smetat på sina klisterlappar och en mikrofon.

Skrivet av vikham:

Men kom också ihåg att ljudkortet spelar också stor roll för ljudet. Det integrerade ljudkortet i vanliga moderkort idag brukar inte vara så speciellt påkostade, därför köpte jag hem och testade ett litet Siberia V2 USB ljudkort för ynka 350kr, och till och med då blev ljudet mycket klarare och bättre, mer bas osv efter lite fixande i inställningarna. Det kanske bara är en slump men Siberia V2s ljudkort med Sennheiser PC360 är en mycket god kombination. Rekommenderas starkt om du tänkt lyssna mycket på musik.

Nice, tack för all hjälp. Var in till stan idag och sitter i just detta nu o lyssnar på de nyinköpta PC360. God komfort och de känns luftiga. Har inte tidigare provat på ett par öppna hörlurar vilket kanske bidrar till att jag hör en skillnad mot de hörlurar jag är van vid att använda. Kan nog också, som ni nämner, behövas sjystera något i mellanregistret i EQ'et. Till saken hör dock att jag inte har något separat ljudkort utan använder mig av modekortets inbyggda, kan ju vara det som står på listan härnäst då kanske Återstår att se hur de ter sig under en gaming-sesion.
Tack för er hjälp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jurkelized:

Nice, tack för all hjälp. Var in till stan idag och sitter i just detta nu o lyssnar på de nyinköpta PC360. God komfort och de känns luftiga. Har inte tidigare provat på ett par öppna hörlurar vilket kanske bidrar till att jag hör en skillnad mot de hörlurar jag är van vid att använda. Kan nog också, som ni nämner, behövas sjystera något i mellanregistret i EQ'et. Till saken hör dock att jag inte har något separat ljudkort utan använder mig av modekortets inbyggda, kan ju vara det som står på listan härnäst då kanske Återstår att se hur de ter sig under en gaming-sesion.
Tack för er hjälp.

Funderar på att köpa PC360 så tänkte bara höra om du är nöjd med dom? ^^
Kör du fortfarande med moderkortets integrerade ljudkort?

Visa signatur

Antec Three Hundred | P6T Deluxe V2 | i7 920 @3,6GHz | GTX 680 Windforce | 20GB 1600 Mhz | Corsair TX850W