Permalänk
Medlem

Det som är bra är att du alltid kommer med ny update:D
Mycket snyggt bygge:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Proffsmoddare

Tack allesammans! Jo, nu börjar det bli nåt

Skrivet av felixhk96:

Helt sjukt snyggt bygge! skulle du inte kunna lägga upp en snabb video när du är klar med den så man får se lite mer av allt speciellt start "spaken"?

Visst kan jag lägga upp en video!

Skrivet av RainesX:

Känns lite som du skulleha en sådan här http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Hyls--och-Dragve...
med passande bitssats ^^ Mycket smidig i små utrymmen, har gjort arbete med datorn lättare många gånger för mig

Riktigt grym update. Känns lite tråkigt att det börjar dra sig mot en färdig burk nu vill se mer.

Det där är ju precis vad jag behöver. Ska ut och köpa en imorgon! Tack för tipset!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Proffsmoddare

Bakpanel. In med C14

Ska bara iväg och köpa en fin ratt till fanmaten, sen är baken klar

Startknapp

I med PW switch och SATA-kab

Montering bakom frontpanel

Hårdisken fick knappt plats och jag fick trycka en del. Dekalen skyms ju rätt bra av startknappen, orutinerat av mig. Jaja... Lite sladdgömma i hörnet också

Hylsorna ligger och skaver rätt bra emot ATX. Tajt!

In med förstoringsglaset. Fulmonterade med lite smältlim

Är det en jättehand eller en pytteliten dator??? ... Nej, det är en OPTISK SYNVILLA!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Var fick du tag på en c14 kontakt som man inte behöver löda på?
Är ute efter en som din eller änn bättre en som man kan skruva fast sladd i.

Sen vill jag se hur det ser ut genom förstoringsglaset med cpukylaren där inne Antar att det är en ledfläkt i den?

Btw glöm inte http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Skruvmejslar-och... som jag höll på att göra XD blir jobbig att få dit en bits utan den

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Otroligt snyggt bygge, underbar update som vanligt!!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av RainesX:

Var fick du tag på en c14 kontakt som man inte behöver löda på?
Är ute efter en som din eller änn bättre en som man kan skruva fast sladd i.

Sen vill jag se hur det ser ut genom förstoringsglaset med cpukylaren där inne Antar att det är en ledfläkt i den?

Btw glöm inte http://www.biltema.se/sv/Verktyg/Handverktyg/Skruvmejslar-och... som jag höll på att göra XD blir jobbig att få dit en bits utan den

Dom har c14 med skruvmontering på elfa. Tar lite mindre plats också. Använde en sådan i monitorn. Bilder utifrån och in??? Då får du allt vänta... Älskar att retas Jag ville inte ha LED-fläkt i kylaren så jag bytte ut den mot en utan LED. Smaksak antar jag. Tack för påminnelsen om bitshylsan!

Skrivet av Zketch:

Otroligt snyggt bygge, underbar update som vanligt!!

Tack tack tack!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Entusiast

Förstoringsglaset ger ju lite av den där mystiska känslan av att något är mycket större på insidan, än vad det är på utsidan.

Tips: Springor och öppningar där man inte tänkt sig, har en förmåga att ansamla sig klumpar av damm över tid när fläktarna skapar ett över/undertryck i chassit.
Inget problem i sig, men om man vill att det skall se trevligt ut efter en tids användning, täta upp oönskade springor.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk

Riktigt imponerad av ditt bygge. Följer din framgång

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | MSI Z68A-GD65 (G3) | Intel® Core i7 2600K, OC 4.2GHz | Antec Kühler 620 PnP SGT 1850 | Corsair VENGEANCE 2x4GB CL9 1600Mhz | MSI GeForce GTX 560ti | Corsair Force 3 Series 120GB SSD | Antec Neo HE 550W | NZXT Sentry 2 LCD Fan Controller | Galleri

Permalänk
Medlem

Fyfan nu går det undan!:D Snart färdig? Vad ska man följa sen då?:D

Visa signatur

Spelar Just Nu: INGET Väntar På: HL 3, Grand Theft Auto VI
Moderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX CPU: Intel Core i7 13700K 3.4GHz Kylare: Arctic Liquid Freezer II 360
Internminne:
Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance GPU: Asus RTX 4090 TUF GAMING
SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Samsung 860 EVO 1TB OS: Windows 11 Skärm: LG C2 42"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SysGhost:

Förstoringsglaset ger ju lite av den där mystiska känslan av att något är mycket större på insidan, än vad det är på utsidan.

Tips: Springor och öppningar där man inte tänkt sig, har en förmåga att ansamla sig klumpar av damm över tid när fläktarna skapar ett över/undertryck i chassit.
Inget problem i sig, men om man vill att det skall se trevligt ut efter en tids användning, täta upp oönskade springor.

Tack för tipset!

Skrivet av primension:

Riktigt imponerad av ditt bygge. Följer din framgång

Tack!

Skrivet av segafreaks:

Fyfan nu går det undan!:D Snart färdig? Vad ska man följa sen då?:D

Ni får nog följa mig ett tag till... När jag testkörde idag funkade inte grafiken. Monitorn får ingen signal. I bästa fall har en kontakt, kanske "riser-länken", lossnat under mobo. I värsta fall har jag väl dödat det på nåt sätt. Hur som helst så ser jag inte fram emot den krävande demonteringen imorgon =(

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av quizz_kid:

Ni får nog följa mig ett tag till... När jag testkörde idag funkade inte grafiken. Monitorn får ingen signal. I bästa fall har en kontakt, kanske "riser-länken", lossnat under mobo. I värsta fall har jag väl dödat det på nåt sätt. Hur som helst så ser jag inte fram emot den krävande demonteringen imorgon =(

Håller tummarna att de bara är risern. Hände en liknande sak för mig när jag var på väg att färdigställa ett av bygge, så var de bara riva isär allt. Tär på tålamodet.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av quizz_kid:

Ni får nog följa mig ett tag till... När jag testkörde idag funkade inte grafiken. Monitorn får ingen signal. I bästa fall har en kontakt, kanske "riser-länken", lossnat under mobo. I värsta fall har jag väl dödat det på nåt sätt. Hur som helst så ser jag inte fram emot den krävande demonteringen imorgon =(

Börja med att testa bildskärmslösningen på en annan dator.
Men visst, det kan även vara problem med din PCI-express-riser.
Ser jag rätt, att du använder två stycken risers/skarvar i serie? Troligen det som kan vara problemet om det inte är skärmen. PCI-Express-bussen är inte designad att "skarvas" ut så pass långt.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Fantastiskt! Gillar de snabba uppdateringarna och det otroligt fina handarbetet.

Måste slå en linjal på fingrarna på många här på forumet som bara snackar i sina trådar men inget blir gjort. Men du hör nog till de bästa!

Fortsätt så!

Ett tips bara. Som gammal elektriker måste jag säga. Se till att löda fast kablarna på El-kontakten. Eller iaf Sätt krympslang över flat-kontakterna. Ser ju rätt farligt ut det där.

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Skrivet av SysGhost:

Börja med att testa bildskärmslösningen på en annan dator.
Men visst, det kan även vara problem med din PCI-express-riser.
Ser jag rätt, att du använder två stycken risers/skarvar i serie? Troligen det som kan vara problemet om det inte är skärmen. PCI-Express-bussen är inte designad att "skarvas" ut så pass långt.

Tror du har rätt, har för mig att det är typ max 15 eller 20cm som man kan förlänga en pci-e.

Permalänk
Medlem

Mäkta imponerad av ditt sinne för detaljer! Älskar spontanverktyget också!

Visa signatur

- Om du är osäker, skriv dom! :)

Permalänk
Proffsmoddare

Under demonteringen igår såg jag att riser-länken var bruten. Tog lite tid att montera allt på nytt men nu funkar allt finfint igen! tror man kan köra en bit över 35cm PCI-E utan problem faktiskt, beror väl på riserkvalle också. Testade monotorn också, ingen större signalproblem där inte kanske någon pytteliten spök/skugg-effekt men knappast märkbart. Slutmontering imorgon!! Får allt hålla i hatten tills dess...

Skrivet av Rizzt:

Fantastiskt! Gillar de snabba uppdateringarna och det otroligt fina handarbetet.

Måste slå en linjal på fingrarna på många här på forumet som bara snackar i sina trådar men inget blir gjort. Men du hör nog till de bästa!

Fortsätt så!

Ett tips bara. Som gammal elektriker måste jag säga. Se till att löda fast kablarna på El-kontakten. Eller iaf Sätt krympslang över flat-kontakterna. Ser ju rätt farligt ut det där.

Tack Rizzt! Kul att hantverk uppskattas häromkring. Jag har både krympslang och extra isolering på nätspänningen nu, så det borde vara lugnt...

Skrivet av ghoti:

Mäkta imponerad av ditt sinne för detaljer! Älskar spontanverktyget också!

Tackar Ghoti

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Imponerande, får lust att själv börja på något liknande!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Hazelberg:

Imponerande, får lust att själv börja på något liknande!

tack!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Tjusigt värre quizz_kid, rena rama möbelsnickar´n...

Visa signatur

"quod est pretiosa hodie,cras sit questus magis pretiosa"
#positive thinking

Permalänk
Proffsmoddare

Sista delmonteringen!

Började med att vända monitorbeslagen uppochner för att få upp skärmen några cm till.

Före:

Efter:

Eftersom HDD-dekalen gömmer sig bakom startknapp (fail!), gjorde jag en ny dekal, denna gång till minnet. I GULD!!

Här har ni en ovanvy

Hittade en fin ratt till fläktreglaget

Frontpanel

På med mässingsröret och knopp i svart

Fönster monterat

Bottenplatta

Men vad är nu detta??? Jodå, VELOUR!!! Fick idén häromdan. Zalmanflänsar, mässing, snuskbelysning i rött och velour... Blir nog inte porrigare än så här.

Lite spraylim

Lite fulklippning... Tyget kommer vara på säkert avstånd från känsliga komponenter

Löda samman USB-kablen från fot, på med lite krympslang.

På med locket (... bottenplatta)

Skruva

Gummitassar

Jaha, då var det klart... känns lite tomt måste jag säga. Vart fantastiskt kul detta Kul att ni gillat bygget!

Ska in i fotostudion nästa vecka så vänta er ett galleri inom kort!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Rogga67:

Tjusigt värre quizz_kid, rena rama möbelsnickar´n...

Tack Rogga!

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Medlem

Riktigt tjusigt bygge! Det har varit väldigt kul och följa detta!
Klappa dig själv i ryggen! för det här gjorde du verkligen bra!

Kan man få se en Hel hets bild på allt när det fungerar Eller väntar du med det tills Galleriet?

Schlopp

Visa signatur

CPU: Intel Core i7-2600K CPU Cooler: Noctua NH-U12P
Moderkort: Asus P8P7 Pro Rev B3 Ram: Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
Nätagg: XFX Core 650W
Chassi: Cooler Master HAF 932

Permalänk
Medlem

Väntar spänt på helhetsbilder.

Sen vill vi se nästa härliga kreation!

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk

riktigt snyggt, skulle gärna få se startknappen in action

Permalänk
Medlem

Följt detta bygge under en tid nu och fasiken va snyggt detta va! Skulle gärna se fler översiktsbilder och när datorn är på och såklart... Startknappen!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem
Skrivet av quizz_kid:

Följt detta bygge sen start och fan vad snyggt det är!
Du skulle inte kunna göra en video eller nåt där du visar hela bygget i minsta detalj? Kanske pratar lite om det med precis som en vanlig Review av nånting?

Permalänk
Medlem

Låt Jonas göra en recension på det.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Proffsmoddare

Det ser lika galet bra ut som alla dina andra byggen. Kul att se!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Proffsmoddare

Tack allesammans!! Klart ni skall få helhetsbilder... Har sparat på dom.
Gillar att köra mycket närbilder under processen som ni kanske märkt
Håller gärna mystiken levande kring ett projekt så länge det går.

Jag har abnorm kamerafobi så en video med mig kan vi nog glömma. Men någon enklare video kan jag nog bjuda på

Jag testade belysningen idag med allt monterat och resultatet blev långt över förväntan.
Nästan magiskt att titta in genom linsen. Svårt att fota dock, genom lins, förstoringsglas och allt.
Bör ses IRL... Men här får ni en liten teaser

Visa signatur

Byggen:
Shrine, Tempel

Följ mig gärna på facebook: https://www.facebook.com/lovehultenau

Permalänk
Proffsmoddare

Ser underbart ut!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC