Permalänk
Medlem

Headset, Vad ska man tänka på?

Hej! Jag sitter med ett fatility headset som är sämst och vill köpa nytt. Tänkte mig razer megalodon men många har strul med det. Jag vill ha ett headset som gör att jag kan höra folk över halva banan på css, codmw3 etc och höra exakt var dom kommer ifrån. Bör jag ha 7.1 ljud eller inte? Usb eller 3.5mm? Tänker mig prisklassen runt 1000

Tacksam för hjälp.

Permalänk
Medlem

Jag hör allt med ett xfi och cmss på med ett koss sb49. Ca 300 kr. Jag är inte så kräsen hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Köp slutna lurar så inte ljud i din omgivning stör spelljudet, sen komfort om du sitter mycket och spelar.

Tyckte inte mina 5.1 lurar va särskilt speciella jämfört med vanliga lurar, ett hett tips är att köpa bra lurar och extern mic.

Permalänk
Skrivet av Asteroid:

Jag hör allt med ett xfi och cmss på med ett koss sb49. Ca 300 kr. Jag är inte så kräsen hehe

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan inte få sämre ljud än så.

Hur som helst, låter precis som om TS håller på att gå i fällan för alla gamingprodukter.

Ska du vara seriös och inte ha skit som du betalar dyrt för så ska du inte satsa på ett USB-anslutet headset med fler än två högtalare.

Du kan behålla dina creative-lurar i så fall om du tvunget måste ha en så kallad gamingprodukt, du kommer ändå bara märka skillnad från sämst ljud till mindre sämre ljud.

Den enda produkten (headset) i kategorin som jag skulle kunna rekommendera är Sennheiser PC360 G4ME. Dels för att jag själv äger den och har testat den, men också för att det är det enda headsetet jag någonsin testat som håller måttet någorlunda. Allt förutsätter dock att du har ett dugligt ljudkort.

Permalänk
Avstängd

Att köpa Megalodon är som att köpa Carcharias och slänga resterande pengar i öppen eld.
Samma headset bara det att Megalodon har ett eget kasst ljudkort med 7.1 emulering (vilket du kan få genom ett bra ljudkort, med vilka lurar som helst)

Köp ett par Sennheiser lurar.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

kolla upp sennheiser pc350 eller 360 samt astro a40

själlv kör jag med sennheiser hd380

Permalänk

Det absolut viktigaste är att de är sköna i längre perioder.

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Sennheiser gör överlag bra hörlurar/headset.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Nizor:

Du kan inte få sämre ljud än så.

Hur som helst, låter precis som om TS håller på att gå i fällan för alla gamingprodukter.

Ska du vara seriös och inte ha skit som du betalar dyrt för så ska du inte satsa på ett USB-anslutet headset med fler än två högtalare.

Du kan behålla dina creative-lurar i så fall om du tvunget måste ha en så kallad gamingprodukt, du kommer ändå bara märka skillnad från sämst ljud till mindre sämre ljud.

Den enda produkten (headset) i kategorin som jag skulle kunna rekommendera är Sennheiser PC360 G4ME. Dels för att jag själv äger den och har testat den, men också för att det är det enda headsetet jag någonsin testat som håller måttet någorlunda. Allt förutsätter dock att du har ett dugligt ljudkort.

Jag hade ett par sennheiser för 800kr tidigare och tycker koss lurarna är skönare och har bättre basåtervinning.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1