Permalänk
Hedersmedlem

USB-knapp

Hej
Jag behöver en simpel lösning för att starta ett script även om en användare inte är inloggad i windows 7. Det ska dra igång någon webcamserver eller något sådant men det är senare problem.
Viktiga är att det är enkelt att få tag på och inte kostar skjortan. Det är en sak på företaget så jag är inte intresserad av att börja löda ihop något själv.

Söker man på "usb button" på google images så hittar man många bilder på sådant här. Men att hitta en försäljare verkar knepigare. Inte ens ebay...
Jag har sett något om usb panic button men jag vill inte visa 3 rogivande skärmbilder eller vad den nu lovade att göra.

Tangentbordet som kommer vara till den datorn har en mediaknapp, homepage. Problemet är ju att de där knapparna inte brukar fungera när ingen är inloggad (plus att man måste ställa in det per användare vad de ska göra, vilket inte är lämpligt för olika personer kommer logga in där). Men om någon vet ett sätt att få datorn att reagera på homepageknappen till att starta ett eget program/script är det lika bra lösning.

Visa signatur

Forumregler | Feedbackforumet | Något som behöver modereras? Tryck på Anmäl inlägget och ge en anledning, någon moderator kommer granska inlägget och göra (egen) bedömning
"Fate. Protects fools, little children and ships named Enterprise." - Riker - ST:TNG