Riktigt prisvärda plattor.

Permalänk
Medlem

Riktigt prisvärda plattor.

Hejsan!

Köpsuget har slagit in och jag väljer mellan plattorna nedan. Mest sugen på Acer Iconía faktiskt, men verkar vara få användare här. Någon som har erfarenhet? (iPad är inte atuellt och jag går inte att övertyga)

ASUS Eee Pad Transformer TF101 10.1"
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=857991

Toshiba AT100-100
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=946275

Acer Iconia A500 16GB
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=839686

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Permalänk
Medlem

Riktigt nice iofs, men 7" känns lite "pluttrigt" tror jag, Känns som runt 9-10" med den upplösningen är ganska lagom, i alla fall om man vill kunna skriva och titta på film.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Blev en Acer Iconia A500 16GB för 3195 hos Siba. Jättenöjd så här långt, kan återkomma om nån är intresserad.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Har en http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/surfplatta...

7" skärm, wifi & 3G och jag tycker det funkar bra. Det bästa är att den går ner i bakfickan eller innerfickan på jackan.
Nackdelen är att det inte finns så mkt tillbehör.

Visa signatur

Stationär: Intel core i5 2500K, MSI Z68A-GD65(G3), 16 Gb ram, MSI GTX 560 Ti 448 cores 1280 Mb SLI, 120 Gb SSD, ca 7 Tb hd, Win 7 Pro x64
Bärbar: ACER 8943G Intel Core I5 430M, 8 Gb ram, Radeon HD5850 1 Gb, 60 Gb ssd + 500 Gb hd, Win 7 Pro x64
Platta: Huawei Mediapad 7", 1,2 Ghz dualcore, 8 Gb ram, 3G, Android 3.2

Permalänk
Medlem

Trist när folk nämner att dom inte går att övertyga och även trist att folk ska titta mot apple prylar som om det vore ondskan själv..

Nu när jailbreak är ute för ipad 2 med iOS5.0.1 så är det nog det bästa man kan hitta där ute oavsett vad du säger

Får man fråga varför herrn inte är öppensinnad vad gäller ipad?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Trist när folk nämner att dom inte går att övertyga och även trist att folk ska titta mot apple prylar som om det vore ondskan själv..

Nu när jailbreak är ute för ipad 2 med iOS5.0.1 så är det nog det bästa man kan hitta där ute oavsett vad du säger

Får man fråga varför herrn inte är öppensinnad vad gäller ipad?

Snarare trist när någon säger precis vad dom inte vill ha men någon annan ändå prompt ska packa på dom det.
TS vet väl kanske att det han ska använda sin padda till inte ligger i ramen för vad iPad levererar.

Med det inget illa sagt om iPad eller Apple överhuvudtaget.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

Snarare trist när någon säger precis vad dom inte vill ha men någon annan ändå prompt ska packa på dom det.
TS vet väl kanske att det han ska använda sin padda till inte ligger i ramen för vad iPad levererar.

Med det inget illa sagt om iPad eller Apple överhuvudtaget.

Bara rent nyfiken!
Jag gillar att veta varför folk väljer bort saker just för att jag själv vill kunna se den negativa aspekten och inse att det finns något bättre där ute som jag kanske missar, kanske är det någon funktion som ipad inte levererar, och det är just det jag vill veta, vad!
Jag är en sådan som alltid vill köpa det som funkar bäst i nutid oavsett märke. Så har nog inget med det du tänker på så som att pracka på någon nått, jag brukar alltid rekomendera att man själv väljer det man vill ha och inte vad jag tycker att folk skall ha

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Bara rent nyfiken!
Jag gillar att veta varför folk väljer bort saker just för att jag själv vill kunna se den negativa aspekten och inse att det finns något bättre där ute som jag kanske missar, kanske är det någon funktion som ipad inte levererar, och det är just det jag vill veta, vad!
Jag är en sådan som alltid vill köpa det som funkar bäst i nutid oavsett märke. Så har nog inget med det du tänker på så som att pracka på någon nått, jag brukar alltid rekomendera att man själv väljer det man vill ha och inte vad jag tycker att folk skall ha

Bättre eller sämre i detta fall, och de flesta andra när det kommer till hårdvara handlar ju mest om vad användaren vill få ut av produkten.
Jag vet inte alls vad TS har emot eller tycker om Apple's produkter men eftersom han uttryckligen säger att han inte vill ha en sådan så antar jag att han vet att deras linje inte är den för honom.
Han kanske vill "synca" mot sina övriga Android produkter, kanske inte. Han kanske inte vill betala för mycket pengar, kanske vill han.

Som sagt är jag inte det minsta insatt i vad han ska med den till, utan reagerade bara starkt på att han säger att han inte vill ha en sak och du sedan ifrågasätter hans beslut.

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Trist när folk nämner att dom inte går att övertyga och även trist att folk ska titta mot apple prylar som om det vore ondskan själv..

Nu när jailbreak är ute för ipad 2 med iOS5.0.1 så är det nog det bästa man kan hitta där ute oavsett vad du säger

Får man fråga varför herrn inte är öppensinnad vad gäller ipad?

fast du säger ju "Trist när folk nämner att dom inte går att övertyga"
men du är själv låst till att ipad är bäst?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

Bättre eller sämre i detta fall, och de flesta andra när det kommer till hårdvara handlar ju mest om vad användaren vill få ut av produkten.
Jag vet inte alls vad TS har emot eller tycker om Apple's produkter men eftersom han uttryckligen säger att han inte vill ha en sådan så antar jag att han vet att deras linje inte är den för honom.
Han kanske vill "synca" mot sina övriga Android produkter, kanske inte. Han kanske inte vill betala för mycket pengar, kanske vill han.

Som sagt är jag inte det minsta insatt i vad han ska med den till, utan reagerade bara starkt på att han säger att han inte vill ha en sak och du sedan ifrågasätter hans beslut.

Precis, det är just därför jag är nyfiken på vad som får han inte vilja välja just det. Jag är som jag skrev innan nyfiken på vad det är, om det har något med produkten i fråga, så jag kan bli medveten om produktens brister som jag kanske inte ser, är det verkligen så fel att ifrågasätta för att ta del av kanske nyttig information, jag menar vi är på ett forum där man diskuterar saker... Är inte första gången jag frågar något sådant här i liknande trådar sen många många år tillbaka men aldrig har jag bemöts med denna attityd som om jag vore någon bov i dramat när det enda jag undrar är en enkel sak. Sen om han vill dela med sig av det eller inte är en annan femma.

Skrivet av Elghinnarisa:

fast du säger ju "Trist när folk nämner att dom inte går att övertyga"
men du är själv låst till att ipad är bäst?

Ja, det är trist när man inte har en öppen syn på saker överhuvudtaget, har inget med just apple att göra utan i allmänhet. Men det kanske ligger en bra anledning till det, och det är vad jag vill få ut av detta. Inte starta massa onödigt snack med folk som inte kan tillföra något i diskussionen som sådant här.

Jag är absolut inte låst till ipad. Hittar jag något bättre så byter jag till det, inget mer med det. Varför skall folk se på mig som om jag vore någon sorts apple-fanboy bara för att jag äger något från apple?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Precis, det är just därför jag är nyfiken på vad som får han inte vilja välja just det. Jag är som jag skrev innan nyfiken på vad det är, om det har något med produkten i fråga, så jag kan bli medveten om produktens brister som jag kanske inte ser, är det verkligen så fel att ifrågasätta för att ta del av kanske nyttig information, jag menar vi är på ett forum där man diskuterar saker... Är inte första gången jag frågar något sådant här i liknande trådar sen många många år tillbaka men aldrig har jag bemöts med denna attityd som om jag vore någon bov i dramat när det enda jag undrar är en enkel sak. Sen om han vill dela med sig av det eller inte är en annan femma.

Trist att du tar min attityd som att jag försöker framställa dig som en bov (?!.)
Det var inte meningen utan det var bara en reflektion då jag har sett att så fort någon skriver något om köpråd av vissa saker, kommer en annan person in och försöker övertyga dom att köpa något helt annat, fanboy?. Nu har ju trådskaparen uttryckligen skrivit att han inte vill ha det och då måste du komma in och kritisera hans omdöme att veta vad han vill ha?

Ha en trevlig kväll

Visa signatur

Signaturer är mesigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rawall:

Trist att du tar min attityd som att jag försöker framställa dig som en bov (?!.)
Det var inte meningen utan det var bara en reflektion då jag har sett att så fort någon skriver något om köpråd av vissa saker, kommer en annan person in och försöker övertyga dom att köpa något helt annat, fanboy?. Nu har ju trådskaparen uttryckligen skrivit att han inte vill ha det och då måste du komma in och kritisera hans omdöme att veta vad han vill ha?

Ha en trevlig kväll

Tror inte jag orkar skriva samma sak som jag gjort innan en gång till, har skrivit vad mina intentioner är, klart och tydligt, om du inte förstår vad jag vill med det hela så tycker jag inte att du bör ödlsa tiden till detta onödiga snack, det har inget med att kritisera trådskaparen, är min svenska så dålig?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Back on topic: Köpte en platta på tradera, 7", wifi, svenka menyer, kamera, 2x USB, I-netsladd ingång, m.m. för 900, iof inget namn på den = chinaskit? men den fungerar ännsålänge

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Medlem

Kanske ska skriva lite kort feedback då många engagerat sig i tråden (kanske lite oklart varför iofs :-).

Jag har mycket riktigt en Androidtelefon med allt vad det innebär med googlekonton och synk mot mitt jobbkonto, och iofs även hör och häpna en svindyr MBP som jag ogillar pågrund av att jag antagligen är för gammal och ovillig att tänka om, eller så ser jag helt enkelt ingen poäng eller behov så den har jag lagt in W7 på och överlåtit till dottern att spela Sims på. ipaden är jättesnygg men ser/såg inget mervärde att lägga så mycket mer pengar på design (för mig). Hade jag haft en iPhone kanske jag värderat annorlunda.

Visa signatur

Mvh Fisen!
CPU:Intel Core i7-3770K@4,5Ghz |Kylare: Antec Kuhler H2O 620 |Mobo: Asus Sabertooth Z77|RAM: G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3|Grafik: Gigabyte R9 290 OC Windforce |OS:Windows 8.1 64 bit|Chassi:Fractal Design Define R3, Svart|Hårddisk SSD Samsung EVO 250 |Nättagg: Fractal Design Newton R2, 650W, modulär, 80 PLUS|Övrigt:Skärm AOC Q2963Pm - 29"|

Permalänk
Medlem

Skulle det inte komma en google nexus pad snart? Den ska väl vara 7" med 1280x720 upplösning? Ryktet säger att den landar på 199 dollar? Det känns som att jag köper den som kommer på marknaden först av nexus pad och asus 7" pad.

Och ang ipad.. Nej tack! 16:9/16:10 slår 4:3 alla dagar i veckan på en surfplatta enligt mig. Notera att jag skrev "enligt mig" och att jag kör iphone. Drömmen vore en 7" ipad 3 med 1366x768 retina display. Men det lär aldrig hända. Har även tänkt att gå över till androidmobil men de e ju så jävla stora nu för tiden.

Visa signatur

Gaming: NZXT H440W NE, EVGA SuperNOVA G3 650W, Asus ROG Strix X470-F Gaming, AMD Ryzen 7 2700X, Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse, Samsung 970 EVO 500GB, Corsair Vengeance White RGB LED Pro DDR4 3200MHz 4x8GB, HDD: 4TB, Logitech G915 Lightspeed Tactile, Logitech G502 Lightspeed, Razer Leviathan, Corsair Void Pro RGB Wireless, 2x MSI Optix MAG271CQP.
Server: Fractal Design Arc, Corsair CMPSU-850AX, Asus P8P67 Pro B3, Intel Core i5 2500K, Asus GeForce GTX 1060 Dual OC 6GB, Samsung 850 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 4x4GB, HDD: 11TB, Logitech G710, SteelSeries Rival 710, 2x Fujitsu SL27T-1 LED.
Laptop: Fujitsu Lifebook UH552, Samsung 840 EVO 250GB, Corsair Vengeance DDR3 PC12800 CL9 2x4GB.
Mobile: Apple iPhone 11 Pro Gold 256GB.