Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vaxholm
Registrerad
Jun 2011

Modifiera Logitech G25?

Jag har en Logitech G25 och har haft den i snart 3 år. Jag har spelat mycket med den och jag tycker om att ha stark force feedback när jag använder den. Men nu har den börjat lukta illa(brännt) bara efter någon minuts användande. Jag vet att det är force feedbacken som orsakar detta och att man kan kalla det för "utbränning", eftersom den har används mycket och i starka lägen. Jag har inte råd att köpa en ny i samma klass som den.

Min fråga är då ifall någon vet om det går att modifiera ratten för att få den sluta lukta. Det jag själv tänkte på var att sätta din en fläkt och ge den ström på något sätt kanske skulle hjälpa.

Om någon har gjort något sånt här förr eller vet något om det så skulle jag vara tacksam om jag fick hjälp.

Problemet är löst med en moddning gjord av mig där jag öppna upp ratten och rengjorde även la till en fläkt på toppen av kåpan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fjugesta
Registrerad
Aug 2005

Jag skulle tippa på att kolen börjar att ta slut vilket leder till att det blixtrar mellan kolen och rotorn och leder då till högre temp och luktar bränt ibland.
Men det kan ju även vara damm heller annat skit som har kommit in och ligger på nåt som blir varmt.
Sen om det är en motor som använder kol heller är inte vet jag ej (men tippar på att den gör det då dessa är billigast) sen kommer problemet kan du byta kolen?
Troligen så behöver du kunna löda och sen hur är motorn tillverkad dvs ska kolen kunna bytas (troligen inte eftersom dom då inte får sälja en helt ny ratt) men det kan gå att byta dom i alla fall men det är betydligt krångligare då.

Så mitt råd är skruva isär skiten och titta.

Den ABSOLUT viktigaste delen i en dator är NÄTDELEN varför spara 200-300:- och ta en chans på att dina nya dator delar för x antal tusen ska hålla?????????
Den hemliga polisens anfader, Armand Jean du Plessis de Richelieu a.k.a. Cardinal-Duc de Richelieu, sa en gång så här om sitt arbete... "Ge mig sex rader skrivna av den hederligaste man som finns och jag ska hitta en förevändning i dem att hänga honom."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vaxholm
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av grizzly666:

Jag skulle tippa på att kolen börjar att ta slut vilket leder till att det blixtrar mellan kolen och rotorn och leder då till högre temp och luktar bränt ibland.
Men det kan ju även vara damm heller annat skit som har kommit in och ligger på nåt som blir varmt.
Sen om det är en motor som använder kol heller är inte vet jag ej (men tippar på att den gör det då dessa är billigast) sen kommer problemet kan du byta kolen?
Troligen så behöver du kunna löda och sen hur är motorn tillverkad dvs ska kolen kunna bytas (troligen inte eftersom dom då inte får sälja en helt ny ratt) men det kan gå att byta dom i alla fall men det är betydligt krångligare då.

Så mitt råd är skruva isär skiten och titta.

Tack för svaret, och jag hittade en trasig plast ring där ratten sitter..som bilder en fet spricka genom plasten