Permalänk
Entusiast

Steelseries Sensei inställningar?

Jag blev övertalad idag när jag skulle välja mus att skaffa en sensei för den skulle vara awesome, men här är knasigheter.

Så jag undrar om här är någon som har den musen och lyckats få till fina inställningar?

Problöemen jag har nu är att det laggar när man gör för snabba rörelser i BF3, och sensen just nu är grymt seg i windows och menyn i bf men gubben gör en 360 bara man tittar på musen.

Kan lägga till att jag har en tygmusmatta ifall det påverkar

Mycket tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Håll in CPI-knappen och göra dina inställningar där.
Vanlig CPI för windows är väl runt 400.

Rekommenderar att köra Polling Rate: 500. Istället för standard 1000.

Standarden för varje Profil (1,2,3,4,5) ifall du inte laddat ner drivrutinerna är 1600 respektive 3200 CPI. Det är omänskligt högt såvida man inte ställer ner Windows-musinställningarna.

Jag själv använder 1200/600 CPI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vicke9:

Håll in CPI-knappen och göra dina inställningar där.
Vanlig CPI för windows är väl runt 400.

Rekommenderar att köra Polling Rate: 500. Istället för standard 1000.

Standarden för varje Profil (1,2,3,4,5) ifall du inte laddat ner drivrutinerna är 1600 respektive 3200 CPI. Det är omänskligt högt såvida man inte ställer ner Windows-musinställningarna.

Jag själv använder 1200/600 CPI.

Varför 500 ist för 1000?

sitter och kliar mig lite i huvvet med alla dessa inställningar.

fann 1600x1600 rätt behagligt med mus-inställning i windows 1 över mitten. Vad ska man ha där eller är det exakt samma att ha lägsta där och högre i Sensaiprogrammet..?

Varför finns annonseras "12000 DPI" så mycket om ingen använder mer än 4000?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thunberg:

Varför 500 ist för 1000?

sitter och kliar mig lite i huvvet med alla dessa inställningar.

fann 1600x1600 rätt behagligt med mus-inställning i windows 1 över mitten. Vad ska man ha där eller är det exakt samma att ha lägsta där och högre i Sensaiprogrammet..?

Varför finns annonseras "12000 DPI" så mycket om ingen använder mer än 4000?

För att alla fjortisar ska springa och köpa den direkt.
Typ när det var MS hysteri på skärmar, OMGGGG DEN HAR 2 MS!! KÖP DIRR! osv.

Ren marknadsföring för att kränga till okunnigt folk helt enkelt.

Permalänk
Medlem

någon som vet om man kan macroa "right side" buttons? Dom står på Page up och Down nu och går inte att macroa i spel?