SweClockers - Marknadsreferenser (läs första inlägget innan du postar!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Användare: @Seraj5
Typ av affär: Köp
Tillvägagångssätt: Möte + swish
Produkt: Gtx 1080 Ti

Positivt:
Trevlig, snabb och hjälpsam. Åkte hela vägen från Uppsala till Stockholm på en tid som passade mig!
Kortet fungerar och var bra paketerat med alla tillbehör.

Negativt:
-

Slutbetyg: 5/5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2006

Användare: pa1983
Typ av affär: Sälj
Tillvägagångssätt: Frakt
Produkt: 3DFX Voodoo3

Positivt:
Snabb kommunikation
Snabb betalning

Negativt:
-

//Wopido

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av dntBSme:

Användare: @Jaeger90
Tillvägagångssätt: Swish & frakt
Produkt: Corsair AIO H60

Positiv: Min tålamod

Negativ: Väldigt dåligt paketerat (har bilder). Säljare har dolt skicket på kylaren och vägrar ta ansvar när konfronterat. Han påstår att varan var i mint skick när han packade det. Tyvärr finns skador på kylaren som kunde inte ha förekommit under transport. Säljaren hittar på ursäkter hela tiden för att komma undan. Affären gjordes den 3e December. Haft kontakt med honom 2 dagar sen när han påstog att han skulle Swisha pengarna tillbaka. Inga pengar än. Gör inte affärer med honom.

Utlandsresa i 2v under den pågående klagan över trasigt gods.
Han vara hemma en dag med en heldag från tidig morgon till sen kväll på jobbet för att hinna med arbetslivet, följt av magsjuka för mig och sambon i nästan 1v.

Kommer hem och ser bilderna på kylaren som skickats av @dntBSme, en spricka vid nippel mot pump eller radiator kommer inte ihåg.
Ganska svårt att få till den sprickan så, även vad jag betraktade som skrapmärke på pumpen där det står Corsair (om jag inte minns fel).
Hot över att bli uthängd via PM, och ren lögn om att jag nåonsin skulle uppgett att varan skulle vara "mint".
Bild på kylaren fanns i annonsen, annonsen finns kvar under stängda annonser så print på annons finns för den som misstror mig.

Nu har köparen själv sagt att 239kr är stuntsamma, har faktiskt ingen lust att återbetala denna summa till någon som hetsar.
Har tidigare referenser som styrker att jag för det mesta är bra på kommunikation och inte sölar efter med leverans eller åtgärda problem.

Kittlee

||||| >>>>>CITERA<<<<< ||||||

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2007

Användare: @dntBSme
Typ av affär: Sålde
Tillvägagångssätt: Swish & frakt
Produkt: Corsair AIO H60

Positiv: Betalning genomförd

Negativ: DntBSme uppger att varan är trasig vid ankomst, skador som påstås verkar lite tilldraget (misstänker att köpare själv åstakommit detta pga oförsiktighet).
Pga utlandsresa & sjukdom så ger jag lite falska löften om återbetalning för stunden men får hot riktat om uthängning + att DntBSme ljuger om att jag ska ha påstått att varan är "mint" vilket jag aldrig gjort och tydlig bild av kylaren fanns vid annonsering där man ser det använda skicket (bevis finns).

Kittlee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falköping
Registrerad
Mar 2015
Skrivet av Jaeger90:

Utlandsresa i 2v under den pågående klagan över trasigt gods.
Han vara hemma en dag med en heldag från tidig morgon till sen kväll på jobbet för att hinna med arbetslivet, följt av magsjuka för mig och sambon i nästan 1v.

Kommer hem och ser bilderna på kylaren som skickats av @dntBSme, en spricka vid nippel mot pump eller radiator kommer inte ihåg.
Ganska svårt att få till den sprickan så, även vad jag betraktade som skrapmärke på pumpen där det står Corsair (om jag inte minns fel).
Hot över att bli uthängd via PM, och ren lögn om att jag nåonsin skulle uppgett att varan skulle vara "mint".
Bild på kylaren fanns i annonsen, annonsen finns kvar under stängda annonser så print på annons finns för den som misstror mig.

Nu har köparen själv sagt att 239kr är stuntsamma, har faktiskt ingen lust att återbetala denna summa till någon som hetsar.
Har tidigare referenser som styrker att jag för det mesta är bra på kommunikation och inte sölar efter med leverans eller åtgärda problem.

Jag insåg kanska snabb att du är väldigt påhittig när det gäller ursäkter och man kommunicerar bättre med en vägg en med dig. Utlandsresa och magsjuka borde inte förhindra dig att ta ansvar för dina varor. Att du inte VILL det är en annan sak. Hoppas du njuter av 249kr samtidigt som jag hoppas att du kommer aldrig sälja något här.
Till de som vill göra affärer med dig, tänk innan! Om han för så för 249 kr tänk vad han kan göra för en större summa. Peace!

Cloothing optional!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2007
Skrivet av dntBSme:

Jag insåg kanska snabb att du är väldigt påhittig när det gäller ursäkter och man kommunicerar bättre med en vägg en med dig. Utlandsresa och magsjuka borde inte förhindra dig att ta ansvar för dina varor. Att du inte VILL det är en annan sak. Hoppas du njuter av 249kr samtidigt som jag hoppas att du kommer aldrig sälja något här.
Till de som vill göra affärer med dig, tänk innan! Om han för så för 249 kr tänk vad han kan göra för en större summa. Peace!

Det är ju också så att av alla referenser så är det minsta summan och inga tidigare klagomål och ett långt medlemskap.
Hade du skrivit ditt nummer vid meddelande 18/12 så hade pengarna kommit iväg samma dag och det hade inte varit några konstigheter.
Bad dig att skriva nummer för Swish inga konstigheter inga klyschor.
Istället hade du suttit och skickat bilder till mitt Swish nummer.
Jag tog min välförtjänta semester och lämnade allt annat bakom mig, även ditt ärende eftersom jag uppmanat dig att återkomma med nummer jag kunde swisha till utan gensvar.

Allt så som konversation här i PM, annonsen med kylaren, olika datum finns kvar så är det någon som skulle känna sig osäker så kan jag ju bevisa mot datum på flygbiljett och sjukskrivning på jobbet för just magsjuka via sjukhusets journal eftersom jag opererat magen är det inte bara för mig att ligga hemma och vänta ut magsjukan utan måste vara under uppsikt.
Sen som jag förklarade för dig i PM så kan du gå in på användaren och se senaste inloggning under användarens profil.
Hade jag varit inne varje dag så hade det ju varit taskigt av mig att inte svara när du skrivit, men nu va så inte fallet.

Svart på vitt! inte bara "påhittiga ursäkter".

Men tycker vi lämnar detta nu du har fått din uthängning och jag har fått utrymme att förklara mig, om det påverkar mina eller dina framtida affärer eller ej återstår att se.

Kittlee

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2007

Användare: @kamishiro
Typ av affär: sälj
Tillvägagångssätt: möte
Produkt: asus 24" skärm

Positivt:
Trevligt bemötande och enkel betalning.

Negativt:
Inget.

Skickades från m.sweclockers.com

CPU: AMD Ryzen 5 2600x | GPU: nVidia Geforce RTX 2060 6gb | Samsung 960 EVO 250gb Nvme | Samsung 860 500gb | Ram: 16gb 2666mhz DDR4 | MOBO: Strix b450-f | PSU: TX850M ||| Konsoler: Xbox One X Scorpio Edition | PS4 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Användare: @RainbowUnicorn2014
Produkt: Grafikkort

Positivt:
Tex:

• Bra Packat

• Snabb kommunikation

• Trevlig

Negativt:

• Inget

Gallerier: Modern Midi

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vaggeryd
Registrerad
Maj 2014

Användare: @Paontuus
Typ av affär: Jag köpte
Produkt: PS4 spel

Positivt:
Bra Packat, väldigt snabb leverans!
Snabb på att svara på PM (dock var jag desto segare ).
Varan fungerade utan problem

Negativt:
Ingenting alls!

Rigg:
Chassi: NZXT H440 | CPU: Intel Core i7 4790K | MB: Msi Z97 Gaming 5 | GPU: 2x Nvidia Geforce GTX 980ti SLI | PSU: EVGA Supernova G2 750W | OS: Windows 10 PRO | RAM: Corsair Vengeance Pro DDR3 1600MHz 16GB | SSD: 480gb | Corsair H110i | Gaming Monitor: ASUS 24" VG248QE 144Hz
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2016

Användare: @ashashiva
Tillvägagångssätt: Möte
Produkt: Asus 24" skärm

Positivt:
Trevligt bemötande
Smidig affär
Hjälpsam med att packa ner och
Produkt i fint skick.

Negativt:
Inget.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2004

Användare: @Snakey
Tillvägagångssätt: Jag hämtade
Produkt: 2x Grafikkort

Positivt:
Snabb kommunikation
Trevlig
Erbjöd pengar tillbaka om något kort vore trasigt, vilket inget av dem var.

Negativt:
Inget

Skickades från m.sweclockers.com

Öl är hälsa, hälsa ofta.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2003

Användare: @Otori
Typ av affär: Sälj
Tillvägagångssätt: Möte