Video: NZXT inleder med lyxlådan Switch 810

Permalänk
Skrivet av Kaoskadosk:

Kids? Vilka kids? Själv tycker jag att vita leds eller katoder är riktigt klassigt. Kombinerat med snyggt dragen vattenkylning kan det faktiskt bli riktigt vackert. Själv vill jag gärna ha en dator som är bra, snygg och synlig istället för att ha en ful burk ståendes i skamvrån under skrivbordet. Jag är estet och vill gärna ha saker som ser bra ut och insidan av datorn är enligt mig den absolut snyggaste delen om man bara gör det rätt. För att det ska synas behövs upplysning, så enkelt är det.

810 är ett chassi för entusiaster, det märks, och det finns två typer av entusiaster. De som bara trycker in de värsta delarna som behöver ett stort chassi för bra kylning, eller de som gör ungefär samma sak, men lägger enorm tid på snygg kabeldragning, sleevning och fin vattenkylning. De som lägger ner sådan tid på att datorn ska se bra ut vill också gärna att det ska vara synligt också.

Ja till skillnad från alla andra då som hellre vill ha saker som är fula då, eller? Du låter ungefär som skvallertidningarna som pratar om kändisars "kärleksbarn" ungefär som att resten av oss bara skaffar ungar för att befolka planeten.

Snygg vattenkylning, snygg sleevening, lampor (oavsett färg) *kan* bli snyggt som dator betraktat, men skall du ha den datorn i nåt annat än pojkrummet så lär den skämma resten av inredningen i rummet. Snygg kabeldragning är funkis så det är snyggt bara därför.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag förstår inte allt gnäll om leds i chassit... Vill man ha det väljer man fönster på sidan och KOPPLAR IN DOM, om inte så är det väl bara att skita i att koppla in dom. Här, som överallt annanstans, finns det ju två grupper människor; dom som gillar och dom som inte gillar.
Vettig diskussion... Nej.

Jag har ju börjat intressera mig för vattenkylning, så då kanske man skiter i att modda sitt 650D och går loss på en sån här låda istället:) Riktigt schysst!

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Medlem

Bra fint chassi, ligger i bra prisnivå dessutom! Blir nog denna definitivt.

Dom som gnäller om detta chassi.. ja, jag tycker synd om dom! Tänk om alla tyckte lika, skulle vara helt underbart? Väx upp säger jag bara..

Permalänk
Medlem

Detta ska jag ha, hoppas det kommer snart

Visa signatur

Data 00110011

Permalänk
Medlem

Letat chassie i 3 månader.. Har äntligen hittat de.. Recension och ut på marknaden tack!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arne-Mohammed:

aldeles för liten ju

Får ju plats med mer rads än i ett 800d om jag inte misstar mig

Dock så har din dator vuxit ur ditt 800d

Visa signatur

burken: I7 870@2.93Ghz| corsairA50| corsair 8gb@ 1333Mhz| powercolor,xfx 5870 crossifire+ 2x Arctic Cooling Accelero Twin Turbo Pro | corsiar f3 60gb, 3x500gb hdd| asusp7p55d| fractal design R3|corsair HX750w 80+
Kringutrustning: benq22" full hd lcd benq24"LED 2ms, | philips full hd 32"

Permalänk

wow snyggt. Ett svart sånnt chassie vore nice

Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Skulle vara grymt om vi kunde få se lite bilder på ordentliga chassin från Lian lis monter!

Permalänk
Avstängd

fy...fan...vad...snyggt!

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk

gief.

Visa signatur

Pappy :"Backup: Skyddar mot datafel när du på fyllan raderar 200GB pr0n och laddar hem två säsonger teletubbies istället."
Jocke1100 :"Det är väl en mekanisk kylavledning... Typ analog kylpasta..."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bazooka_tim:

wow snyggt. Ett svart sånnt chassie vore nice

Matt svart <3

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tänker FILSERVER?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Kanske blir att vänta och inte köpa ett till Raven chassi då tills man har sett det här, typ kärlek vid första ögonkastet... haha

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Skrivet av hannessb:

Får ju plats med mer rads än i ett 800d om jag inte misstar mig

Dock så har din dator vuxit ur ditt 800d

de får inte plats lika mycke i de som i 800D.

jo de har du rätt i

Visa signatur

PC: i7 980X @ 4ghz | EVGA X58 Classified | 12 GB Corsair Dominator GT 2Ghz CL8 | GTX580 3-WAY SLI | 2,5tb Hdd | Corsair Obsidian 800D| Corsair AX 1200| Dell U3011 30" + 2st Dell 2007| Vantage P55000p+| VattenKylning | The Classified-X V2.5! |
Lek: 2600K ES (X54) och några olika 1155 brädor
Foto:Nikon D3s, 85/1.4, 50/1.4, 35/1.4, 24-70/2.8, SB-900

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Failbygge:

Kanske blir att vänta och inte köpa ett till Raven chassi då tills man har sett det här, typ kärlek vid första ögonkastet... haha

Känner samma sak

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Skrivet av SideWinder86:

Känner samma sak

Haha;) var helt 100 på att jag skulle beställa delarna till den nya datorn imorn men nu när man såg det här blir det att vänta...;)

Visa signatur

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Permalänk
Medlem

Jonas om du ser det här så skulle jag vilja be dig att kolla om det viner/tjuter när du ändrar på gallret på toppen, känns som att om du har 3 fläcktar där uppe så kommer du få irriterande ljud effekter, ta gärna reda på det! väldigt intresserad av att köpa detta tack

Visa signatur

| Q6600 @ 2,4Ghz, Tuniq tower | Geforce 250GTS | Corsair 6x1024MB @ 800Mhz | Gigabyte DS3 | Corsair Powersuply 520W | Samsung 500GB HDD | Antec P182 | Win7 64bit |

Permalänk
Medlem

Chassit såg helt OK ut vid första anblick, Jonas ser lite sprallig ut nästan. Chassin är alltså trevligare än Nvidia-presskonferenser.:D

Skrivet av Arne-Mohammed:

nja. foldingriggar har man liggandes me mobot direkt på skrivbordet

^This. Dock brukar jag ha det liggandes iaf på sin mobokartong.

Har en maskin som stått på sin kartong i lite knappt ett år på golvet, flyttade upp den något för nån vecka. Just nu rullar mina 4 maskiner på kartonger...

Skrivet av Flamso:

Nja, om de ska stå på 24/7 365 dagar om året så är chassi att föredra. ;P

Ska det va chassi, ska det ju egentligen vara rackmonterat.

Visa signatur

Intel i7 3770K@4,5GHz | EK-Supremacy | ASUS P8Z68-V| Samsung 30nm 1600 CL11@1866 CL9 4x4GB | Geforce GTX780 Ti | EK-FC Titan Plexi | Enermax Platimax 1500W | Ubuntu 20.04 & Windows 10

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Rba:

^This. Dock brukar jag ha det liggandes iaf på sin mobokartong.

Har en maskin som stått på sin kartong i lite knappt ett år på golvet, flyttade upp den något för nån vecka. Just nu rullar mina 4 maskiner på kartonger...

Ska det va chassi, ska det ju egentligen vara rackmonterat.

Det känns inte som helt optimala lösningar i alla fall. ;P Och rack funkar ju visserligen bättre, men om man bara ska ha ett par stycken riggar så.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Ser ut som ett riktigt fint chassi. Jag hade varit lika taggad som Jonas om jag var där! :>

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO GEN3 // I5 2500K // GTX 460 // 16gb Corsair Vengeance // Corsair HX 850w // Antec Kühler h2o 620

Permalänk
Medlem

Ser intressant ut, kanske blir ett sådant till nästa bygge med vattenkylning. Nu vänta på recension och se om det levererar

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FallenHero:

Ja...den var ju "cool" om det är ett diskotek man vill ha...eller är helt lamplös hemma...så jävla onödigt med en massa lampor i datorn, men det är ju klart, kids är ju lampfetischer...

finns vuxna glopar som sätter neonrör på volvos också

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av epizk:

Nu var detta ett utställningaexemplar som stod ute i en mässhall. Klart som fan dom lyser upp det. Det är ingen som tvingar dig att sätta i katoder i ditt chassi (dom lär inte ingå i chassit heller). Det fanns dessutom en modell utan fönster, så du slipper risken att råka se in i din dator.

"Switch 810 kommer med finesser som inbyggd belysning", så nu undrar jag ifall du läste artikeln

Skrivet av Ganksta:

Den modellen utan fönster. Äntligen nån tillverkare som fattar vad man söker

Det är det fler som fattat, tyvärr är dock fönsterlös sida ett tillbehör till 800D, synd att man inte kunde välja det när man köpte, det kunde jag till min gamla Thermaltake, den såldes med eller utan fönster

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Var det här plaståbäket det enda chassit som fanns i CES 2012?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FallenHero:

"Switch 810 kommer med finesser som inbyggd belysning", så nu undrar jag ifall du läste artikeln

Det är det fler som fattat, tyvärr är dock fönsterlös sida ett tillbehör till 800D, synd att man inte kunde välja det när man köpte, det kunde jag till min gamla Thermaltake, den såldes med eller utan fönster

Som jag i några inlägg senare i denna tråden redogjorde, så hade jag inte läst artikeln utan bara sett bilderna och tittat på videon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pöjk:

Var det här plaståbäket det enda chassit som fanns i CES 2012?

Addtronics 7980 är ju redan släppt Köp ett sånt på loppis vet ja och njut av ett garanterat fult chassie. Dock är ju fronten av plast på den. Och det är ju större än det här, så det är nog mer plast i Addtronicsen än i detta

Förstår inte riktigt vad du gnäller över. Det kommer säkerligen mer chassin. Och det är ju inte direkt så att nån tvingar dig att köpa det här. Även om nån tvingade di så kan du ju stänga av ljuset.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Gratzner:

Äh gå och göm dig!
Jag tycker den är cool och jag vill inte ha ett diskotek, jag vill ha ett snyggt chassi.
Jag är 30 år och jag gillar lampor i min datorlåda! Sen vet inte jag vad för diskotek du brukar gå på men i vanliga fall är ett diskotek inte konstant upplyst i samma färg.

Detta med att lampor är barnsligt och för fjortisar är löjligt och rent av felaktigt.

Det var inte ens snyggt och har aldrig förstått varför man ska se in i datorn, det finns inget som är snyggt inuti dem

Skrivet av Kaoskadosk:

Kids? Vilka kids? Själv tycker jag att vita leds eller katoder är riktigt klassigt. Kombinerat med snyggt dragen vattenkylning kan det faktiskt bli riktigt vackert. Själv vill jag gärna ha en dator som är bra, snygg och synlig istället för att ha en ful burk ståendes i skamvrån under skrivbordet. Jag är estet och vill gärna ha saker som ser bra ut och insidan av datorn är enligt mig den absolut snyggaste delen om man bara gör det rätt. För att det ska synas behövs upplysning, så enkelt är det.

810 är ett chassi för entusiaster, det märks, och det finns två typer av entusiaster. De som bara trycker in de värsta delarna som behöver ett stort chassi för bra kylning, eller de som gör ungefär samma sak, men lägger enorm tid på snygg kabeldragning, sleevning och fin vattenkylning. De som lägger ner sådan tid på att datorn ska se bra ut vill också gärna att det ska vara synligt också.

...sen finns det de med peniskomplex som tror att folk blir imponerade av vad man har i burken

Visa signatur

En PC (fast för de flesta står det tydligen för Penis Contest)

Permalänk
Medlem

Väldigt snyggt chassi! Gör ju säkert hela datorrummet super nice. Men det hade varit perfekt om det släpps en mindre låda i samma design.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte EP45-DS3 | Corsair VX 550 | Intel E8500 @ 3,9Ghz - thermalright ultra-120 extreme /w nexus 120mm 1000rpm

Permalänk
Skrivet av FallenHero:

Det var inte ens snyggt och har aldrig förstått varför man ska se in i datorn, det finns inget som är snyggt inuti dem

...sen finns det de med peniskomplex som tror att folk blir imponerade av vad man har i burken

Så det faller inte i din smak. Ta bort dom då. Jag ser ärligt talat inte anledningen till att sitta och beklaga sig över några lampor i ett chassi. De senaste moderkorten från MSI faller inte i min smak, men inte sitter jag och blir bedrövad över hur de inte behagar mitt sinne. Bredda dina vyer, det finns fler åsikter och smaker än din.

Dessutom, vad har skrytsamma personer att göra med hur ett chassi ser ut? Varför bryr du dig om vad de gör med sin dator? Du verkar ta allting så personligt.