Extern 2,25tum Bussdrive - G-Drive Mini

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping, Sweden
Registrerad
Aug 2004

Extern 2,25tum Bussdrive - G-Drive Mini

Tänkte bara höra hur, och om, man kan koppla in en extern 2,25tums disk internt i datorn(som drivs med bara USB eller FireWire. Använder USB)?
Vill testa att göra de då den verkar vara trasig/konstig. När den är avstängd och sätter igång den så börjar den pipa och sen efter en stund så slutar den pipa och börjar snurra. Ibland måste jag stänga av den och sen sätta på den igen för att den ska funka.
Något som vet vad detta kan bero på? När jag kollade med DiskMangerInfo eller vad de heter så står det att den är Dålig. Och har två rader där ena har en röd prick och en annan har en gul prick.
(När jag kommer hem efter jobbet så skriver jag vad raderna heter. Det var något med sections har jag för mig)

Någon som vet vad felet kan vara och om de hjälper att koppla in den internt? Om det nu går.

Tack på förhand!

EDIT:
Såhär står de i CrystalDiskInfo på min externa: (De två rader som är dåliga tydligen)
Röd prick - Reallocated Sectors Count 1(Aktuellt) 1(Sämst) 5(Tröskelvärde) 00000000000 (Raw-värden)
Gul prick - Current Pending Sectors Count 100(Aktuellt) 100(Sämst) 0(Tröskelvärde) 00000000003 (Raw-värden)

Säger de något vad felet kan vara? Fattar nada liksom ^^

Member of Sweclockers Folding@Home