Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skövde
Registrerad
Aug 2010

Argumenterade Text

Hej!

Jag ska skriva en argumenterade text i svenskan och absolut ingen aning om vad jag ska ha för tes och ämne

Har ni några idéer? Skulle verkligen va till hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004

Vad har du för intressen? Är det någon särskilt fråga vare sig det är en politisk fråga eller samhällsfråga som du har några åsikter om? Det händer ju massor i datavärlden som dom flesta har väl några åsikter om.

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2002

Argumentera för något värdelöst, mycket roligare. Läraren är ändå ute efter hur du argumenterar, inte om du tycker om ett visst hockeylag eller tycker att det är töntigt att betala skatt. På tiden det begav sig argumenterade jag för att min tandborste var universums centrum.

Thinkpad x230i - Dell U2212HM.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005

Våld och datorspel
kärnkraft
sverige och EU/NATO/FN/[what ever]
Varför samerna ska utvisas till island
Varför jägare är bänga i kolan som inte vill ha konkurrens från riktiga jägare
Varför man ska undvika coca cola innan sängdags
varför man ska/inte ska åka kommunalt
invandringsfrågor/utvandringsfrågor

Och en seriös och intressant fråga som många inte känner till: Varför man ska ta bort lagen som säger att en person måste steriliseras vid könsbyta

and so on

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Källaren
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av CSM101:

Och en seriös och intressant fråga som många inte känner till: Varför man ska ta bort lagen som säger att en person måste steriliseras vid könsbyta

and so on

What? Varför skulle man sterilisera dom?!

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Tomas_88:

pga sinnesslöhet eller psykisk sjukdom.
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=37&dok_id=FV03... , sidan 10.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av Tomas_88:

Idiotlag grundat av idiotmänniskor baserat på okunnighet.
Innan var man dessutom tvungen att vara svensk medborgare och ytterligare ett krav vill jag minnas...

HTPC - Silverstone Grandia GD08 | Asus X99-Deluxe | i7 5820K | 16GB Ballistix 2400MHz | ASUS GeForce GTX970 | Samsung 840 EVO SSD | 4TB | EVGA SuperNova G2 750W | LG 60" Plasma | W7 64
Ljud - Onkyo TX606 | Dynavoice Challenger M-65
CITERA FÖR SVAR | SweCare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av CSM101:

Idiotlag grundat av idiotmänniskor baserat på okunnighet.
Innan var man dessutom tvungen att vara svensk medborgare och ytterligare ett krav vill jag minnas...

Skulle vilja ha ett tillägg där som lyder något i still med "pga religiös fundamentalism" eller "pga intoleranta homofober"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av m0rk:

Skulle vilja ha ett tillägg där som lyder något i still med "pga religiös fundamentalism" eller "pga intoleranta homofober"

Då vill jag ha tillägg som "i enlighet med rådande amsagor", "i direkt motsats till vetenskapliga studier" och "enligt en minoritet av facister" på många propositioner.

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södra norrland
Registrerad
Jul 2003

Lägg fram ett valfritt föremål framför klassen och argumentera kring varför det inte existerar på så många sätt som möjligt. En rolig övning vi fick göra, fast omvänt, i filosofin på gymnasiet

Stationär: i5 750@3.8GHz kylt av H80 P'n'P| Asus DC2 7970 | 8GB RAM | 750GB SSD + 2.5TB HDD | FD Define R2 | beQuiet Dark Power 850W |
Bärbar: 13" rMBP | i5 2.4GHz | 8GB RAM | 256GB SSD | Intel Iris |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skövde
Registrerad
Aug 2010

Vill bara säga tack för alla svar!
Har inte riktigt fått någon slutgiltig idé men ni har hjälpt mig på vägen!

Tyckte speciellt om denna! "tandborste var universums centrum"

Skrivet av fesoj:

Argumentera för något värdelöst, mycket roligare. Läraren är ändå ute efter hur du argumenterar, inte om du tycker om ett visst hockeylag eller tycker att det är töntigt att betala skatt. På tiden det begav sig argumenterade jag för att min tandborste var universums centrum.