Permalänk
Medlem

Argumenterade Text

Hej!

Jag ska skriva en argumenterade text i svenskan och absolut ingen aning om vad jag ska ha för tes och ämne

Har ni några idéer? Skulle verkligen va till hjälp

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad har du för intressen? Är det någon särskilt fråga vare sig det är en politisk fråga eller samhällsfråga som du har några åsikter om? Det händer ju massor i datavärlden som dom flesta har väl några åsikter om.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Argumentera för något värdelöst, mycket roligare. Läraren är ändå ute efter hur du argumenterar, inte om du tycker om ett visst hockeylag eller tycker att det är töntigt att betala skatt. På tiden det begav sig argumenterade jag för att min tandborste var universums centrum.

Permalänk
Medlem

Våld och datorspel
kärnkraft
sverige och EU/NATO/FN/[what ever]
Varför samerna ska utvisas till island
Varför jägare är bänga i kolan som inte vill ha konkurrens från riktiga jägare
Varför man ska undvika coca cola innan sängdags
varför man ska/inte ska åka kommunalt
invandringsfrågor/utvandringsfrågor

Och en seriös och intressant fråga som många inte känner till: Varför man ska ta bort lagen som säger att en person måste steriliseras vid könsbyta

and so on

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Och en seriös och intressant fråga som många inte känner till: Varför man ska ta bort lagen som säger att en person måste steriliseras vid könsbyta

and so on

What? Varför skulle man sterilisera dom?!

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

What? Varför skulle man sterilisera dom?!

pga sinnesslöhet eller psykisk sjukdom.
http://www.riksdagen.se/webbnav/index.aspx?nid=37&dok_id=FV03... , sidan 10.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

What? Varför skulle man sterilisera dom?!

Idiotlag grundat av idiotmänniskor baserat på okunnighet.
Innan var man dessutom tvungen att vara svensk medborgare och ytterligare ett krav vill jag minnas...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CSM101:

Idiotlag grundat av idiotmänniskor baserat på okunnighet.
Innan var man dessutom tvungen att vara svensk medborgare och ytterligare ett krav vill jag minnas...

Skulle vilja ha ett tillägg där som lyder något i still med "pga religiös fundamentalism" eller "pga intoleranta homofober"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Skulle vilja ha ett tillägg där som lyder något i still med "pga religiös fundamentalism" eller "pga intoleranta homofober"

Då vill jag ha tillägg som "i enlighet med rådande amsagor", "i direkt motsats till vetenskapliga studier" och "enligt en minoritet av facister" på många propositioner.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem

Lägg fram ett valfritt föremål framför klassen och argumentera kring varför det inte existerar på så många sätt som möjligt. En rolig övning vi fick göra, fast omvänt, i filosofin på gymnasiet

Visa signatur

Primär: R9 3900X | ASUS X570-F Gaming | NH-D15 | 64GB@3200MHz | RTX 3080 10GB | Seasonic 850W | Fractal Define R6 |
Gamla bettan: i5 750@3.8GHz | 8GB | HD5770 | Corsair VS 550W | FD R2 |

Permalänk
Medlem

Vill bara säga tack för alla svar!
Har inte riktigt fått någon slutgiltig idé men ni har hjälpt mig på vägen!

Tyckte speciellt om denna! "tandborste var universums centrum"

Skrivet av fesoj:

Argumentera för något värdelöst, mycket roligare. Läraren är ändå ute efter hur du argumenterar, inte om du tycker om ett visst hockeylag eller tycker att det är töntigt att betala skatt. På tiden det begav sig argumenterade jag för att min tandborste var universums centrum.

Visa signatur