Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Zowie 1.1 pro old school!

Vart finns dessa att få tag i nu för tiden? Desperat i att hitta en sådan, finns inga bättre

Wow. PIII och Voodoo. Back to old days

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

ser ut som en IntelliMouse 3.0 :S

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Mentwos:

ser ut som en IntelliMouse 3.0 :S

Hmm det var väll bara en OEM IM 3.0 med Zowie logga på?

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Det är inte en explorer 3.0,
Det är en intellimouse 1.1.

Nog inte lätt att få tag på en sådan idag, hålla koll på auktionssiter typ.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hufvudstaden
Registrerad
Dec 2007

#Speldator: Xeon W-2155 | X11SRA-RF | EVGA 1070GTX | 64Gb Samsung DDR4 ECC 2666Mhz | Samsung 960 Pro M2/NVME 500Gb o 1Tb | Win 10
#ESXi: Xeon E5-1620v3 3.5Ghz | X10SRH-CLN4F-O | 128GB ECC 2133MHz | Intel 910 800Gb | 3st Samsung SM863 960Gb | Intel X520
#NAS4Free: X10SDV-TLN4F-O | 32GB ECC 2400mhz | 5st WD Red 10TB | Intel X520
https://hackernet.se | Wiki med inriktning open source och nätverk.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Det är dock långt ifrån Zowies/SS 1.1 med glansig yta som explorer, helt annan känsla med dom glansiga 1.1.
Sen finns den för 199:- inkl frakt här http://www.net2world.se/microsoft-mouse-optical-intelli-1.1-b...

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2005

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=3093

det är väll det närmaste jag kan hitta... den är baserad på intelli 1.1 så formen bör vara lika och så är den glansig också

Citera!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

EC är helt olik 1.1.
1.1 är ambidextriös.
EC2 är högerhänt, formad som Explorer 3.0 och deathadder, dvs långt ifrån 1.1

Om man ska se till andra möss som är lik 1.1 Special edition är det nog SS kana Vit med helglansig yta
http://steelseries.com/products/mice/steelseries-kana

Jag kommer köpa SS Kana Vit om dom löst buggarna med sensorn, jag vill ha heltglansig mus. Enda jag stör mig på min deathadder, hatar gummiyta som alla envisas med pga svettiga CS kids inte ska skjuta iväg musen av all svett.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

Finns ju andra modeller också! Inte bara Zowie edition:D

Kan få tag i andra modeller om du är intresserad:D

Spelar Just Nu: D2: La ner PGA Bullet Magnetism Väntar På: Identity, HL 3, BO4
Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz Kylare: Corsair Hydro H80i Internminne: Corsair Vengeance Pro 16GB (2x8GB) 2666MHz GPU: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Xtreme HDD: 2TB WD Red SSD: Samsung 850 PRO 256GB & Samsung 840 PRO 256GB & Samsung 850-Series EVO 500GB OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Ja steelseries är enklare att få tag på
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2010

Fyfan billigare en vad jag har hittat:D

Spelar Just Nu: D2: La ner PGA Bullet Magnetism Väntar På: Identity, HL 3, BO4
Moderkort: ASUS Z97-A ATX CPU: Intel Core i7 4790K 4GHz Kylare: Corsair Hydro H80i Internminne: Corsair Vengeance Pro 16GB (2x8GB) 2666MHz GPU: Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB Xtreme HDD: 2TB WD Red SSD: Samsung 850 PRO 256GB & Samsung 840 PRO 256GB & Samsung 850-Series EVO 500GB OS: Windows 10

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Har 5-6 sådana här:

Pappa fick dem från jobbet flera år sedan, betalar folk bra för dem?

Edit: NVM såg att det skulle vara med glansig yta.

| i5 3570k | Gigabyte Z77X-D3H | 16GB Ram | MSI GTX660 | WD Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB | XFX Core 550w | Bitfenix Shinobi USB 3.0 | Lenovo X220i | CM Storm Novatouch | Zowie FK1 | Steelseries QCK+ | Sennheiser PC 360 |
Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004

Det var väl mest en Zowie jag ville ha Intelli musen finns ganska lätt att få tag i

Tackar för svaren, inser att det är mögelost att få tag i en Zowie

Varför Zowie? En spelmus som kan användas till arbetsmus lika gärna. Gaming mus som finns idag är jämt för stora

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Nima_P:

Det var väl mest en Zowie jag ville ha Intelli musen finns ganska lätt att få tag i

Tackar för svaren, inser att det är mögelost att få tag i en Zowie

Varför Zowie? En spelmus som kan användas till arbetsmus lika gärna. Gaming mus som finns idag är jämt för stora

Varför inte Steelseries 1.1 då?
Exakt samma yta bara annat tryck på baksidan.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Nivity:

Varför inte Steelseries 1.1 då?
Exakt samma yta bara annat tryck på baksidan.

Dålig erfarenhet av SS. 3 möss på ett år. Glapp kontakt efter lite användning.

Vilken exakt är detta? tittade på SS hemsida men hittade inget.

Länka gärna

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av Nima_P:

Dålig erfarenhet av SS. 3 möss på ett år. Glapp kontakt efter lite användning.

Vilken exakt är detta? tittade på SS hemsida men hittade inget.

Länka gärna

Det är inte SS mus.
Likadant är den 1.1 du länkat inte zowies mus.
Dom har inte ett dyft med musen att göra förutom att lagt på en glansig yta + loga, precis som Steelseries 1.1.

Nej dom finns såklart inte längre, mössen är ju hur många år gammla som helst. Finns på ebay.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Nivity:

Det är inte SS mus.
Likadant är den 1.1 du länkat inte zowies mus.
Dom har inte ett dyft med musen att göra förutom att lagt på en glansig yta + loga, precis som Steelseries 1.1.

Nej dom finns såklart inte längre, mössen är ju hur många år gammla som helst. Finns på ebay.

Jo de är lite gamla, men fortfarande bästa musen jag haft Kanske dags att försöka sig på något nytt. Synd bara att alla ska vara så ungdomligt eller spel inriktade

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

varför inte köpa en ny intellimouse 1.1 då?
Exakt samma som zowie fast utan glansig yta.

Eller så byter man helt enkelt kretskort då dom är exakt likadana.

Jag klarar själv inte av 400 dpi, alldeles för lite med 1080p.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2004
Skrivet av Nivity:

varför inte köpa en ny intellimouse 1.1 då?
Exakt samma som zowie fast utan glansig yta.

Eller så byter man helt enkelt kretskort då dom är exakt likadana.

Jag klarar själv inte av 400 dpi, alldeles för lite med 1080p.

Får inhandla mig själv ett par intellimouse 1.1 och använda kretskorten, eller lakera själv