Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Svettiga händer (skum tråd :D)

tja, jag har stött på ett litet problem, har nyligen inhandlat logitech illuminated och en qpad 5k
har aldrig svettats speciellt mycket om händerna förut men nu rinner det bokstavligen, någon som varit med om detta förut ?
och nej jag är inget troll, sitter här med superblöta händer
mvh

Ps - kan detta vara skadligt för mus/tangentbord ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2009

Nej, det är nog inte så speciellt ovanligt. Har 2 kompisar som också svettas mycket om händerna när dom sitter vid datorn. Jag sitter också med en qpad 5k men jag svettas ingenting.

Så du började alltså svettas nu när du fick en ny mus? Det verkar hel skumt egentligen.

EDIT:
Tror inte det är så speciellt skadligt för musen, men det beror väll också på hur stora mängder svett det är. Om det bara är lite blött ovanpå musen eller om den typ är helt dränkt i svett.

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
stockhlom
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av Gulanka:

tja, jag har stött på ett litet problem, har nyligen inhandlat logitech illuminated och en qpad 5k
har aldrig svettats speciellt mycket om händerna förut men nu rinner det bokstavligen, någon som varit med om detta förut ?
mvh

det är den nya musen som gillar dina händer,)

förlåt men kunde inte hålla mig,)

Intel core l7 8700k | asus rog strix Z370-F | strix 1080 | WD blue 500gb | velociraptor 150gb | Samsung 840 pro 250gb|Asus VG248QE 144HZ

Youtube https://m.youtube.com/user/mllndplayer

Twitch http://www.twitch.tv/linde_swe/profile

Trädvy Permalänk
Entusiast
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av linde:

det är den nya musen som gillar dina händer,)

förlåt men kunde inte hålla mig,)

Klockrent haha

Dator: Intel 6700K :: 16GB DDR4 :: GeForce GTX 1080 Ti :: Asus Xonar Essence ST :: Samsung 850 EVO 500GB
Kring : Eizo Foris FG2421 :: Philips Fidelio X1 :: O2Amp :: CM Storm Novatouch TKL :: SteelSeries Rival 300
Misc. : YouTube :: Steam :: StarCraft II :: Street Fighter V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alfta/Skara
Registrerad
Apr 2009

Jag lyckas inte göra min mus våt
Kan det vara så att i.o.m. greppet på musen och handlovsstödet ger mer kontakt mot yta = loek.

Quake, världens bästa e-sport!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Dec 2011

Alltså va fan, nu fick du mig börja tänka på att t.o.m. jag svettas när jag håller musen, riktigt irriterande nu..

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av Gulanka:

mvh

Tjenare!

Tråkigt och höra. Men det jag hade gjort är och gå till läkare, det finns 3 sätt som jag vet botar handsvett, 1. Botox injektion i händerna, tar död på nerverna så du inte svettas mer, 2. Ett nät i metall kopplat till el och sen ligger det i vatten, strömmen gör så du inte kan få mer svett på händerna :), 3. Man går in genom armhålan in under bröstet och skär av en nerv som gör så man inte svettas på händerna mer

Tror alternativ 1 och 2 inte är super dyra,så om det skulle vara något för dig, hör med din läkare

Annars kan du ha tunna vantar på dig när du spelar

Acta Non Verba - Stercus accidit sine mora
Citera för svar
Flickr
http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av tripletutorial:

Alltså va fan, nu fick du mig börja tänka på att t.o.m. jag svettas när jag håller musen, riktigt irriterande nu..

Samma här.... Nu har ts förstört min dag

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Svettas aldrig framför datorn, men direkt jag börjar spela Xbox då börjar jag svettas lite om händerna, brukar gå och tvätta händerna i kallt vatten. Testa det.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Sep 2011

Samma här, när jag fick min SS Ikari laser rann det fan de första 4 dagarna, vet inte varför... Numera svettas jag inte dock

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av KRQKAN:

Tjenare!

Tråkigt och höra. Men det jag hade gjort är och gå till läkare, det finns 3 sätt som jag vet botar handsvett, 1. Botox injektion i händerna, tar död på nerverna så du inte svettas mer, 2. Ett nät i metall kopplat till el och sen ligger det i vatten, strömmen gör så du inte kan få mer svett på händerna :), 3. Man går in genom armhålan in under bröstet och skär av en nerv som gör så man inte svettas på händerna mer

Tror alternativ 1 och 2 inte är super dyra,så om det skulle vara något för dig, hör med din läkare

Annars kan du ha tunna vantar på dig när du spelar

Känns som att du kollade på det programmet som gick på TV häromdagen där det var en som hade just det här problemet.

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Anton_Cimex:

Kan det vara så att i.o.m. greppet på musen och handlovsstödet ger mer kontakt mot yta = loek.

Kunde inte låta bli att misstolka dig.

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Omicron Persei 8
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Anton_Cimex:

Hahaha. Förlåt men det var svårt att låta bli ^^

Ontopic:

Det händer mig med konsol kontrollen, men har aldrig svettats med mus/tangentbord ^^

Corsair 450D |MSI P67A-C45 B3 | Windows 10 |Intel i5 2500K @ 4.5GHz ( Noctua NH-C12P SE14) |RAM:Kingston Fury 16gb | MSI R9 390 Gaming | SSD: Samsung Evo 850 250gb

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Gulanka:

mvh

Tycker du att det är jobbigt kan du alltid köpa sånt talk, som absorberar svettet och gör händerna mer torra. Haha

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Hmm, det är inte musen som gör så handen blir våt, har för mig jag sett nått sånt i en film
http://www.usbfever.com/index_eproduct_view.php?products_id=1...

Ryzen 5 2400G, Asus ROG STRIX B350-F Gaming, 500GB Samsung 970EVO NVMe M.2 och en väldig massa masslagring. Seasonic Focus+ Gold 650W, Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K
Främre ljudkanalerna återges via Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop, mätmikrofon och en Colorimeter.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av BareHipster:

Känns som att du kollade på det programmet som gick på TV häromdagen där det var en som hade just det här problemet.

Haha ja hahahaha Visste att man kunde göra botox injektion och skära av nerven innan men inte el grejset

Acta Non Verba - Stercus accidit sine mora
Citera för svar
Flickr
http://ninite.com/ - Perfekt vid ominstallation av windows.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

Testa att tvätta händerna ordentligt med tvål innan du sätter dig framför datorn. Bra att hålla koll på sin hygien faktiskt. Det hjälper.

Drick även mycket vatten om du svettas mycket, då det inte är optimalt med förlust av vätska.

Lycka till.