Permalänk
Inaktiv

Apple tv eller WDTV Live

Står och väljer mellan dessa två, just nu streamar jag mina filmer från min macbook air till mitt ps3 trådlöst, denna lösning fungerar inte helt optimalt imo.

Jag ska streama 720p filmer ofast med .srt undertexter men kanske även 1080p i framtiden om jag skaffar ny tv. Jag vill kunna använda Apple tv eller WDTV:n på följande sätt:

1tb extern hårddisk som är kopplad till min asus n56u router sen en ethernet kabel från routern till apple tv eller wdtv. Jag vill även kunna ladda ner filmer osv direkt till hårddisken som är kopplad till routern (vilket jag har för mig det finns programvara för som följde med routern)

Så vilken rekomenderar ni? Jag kommer jailbreaka apple tv om jag köper en.

Permalänk
Avstängd

Kanske en Boxee box?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av snajk:

Kanske en Boxee box?

Kostar nästan det dubbla? Varför är den bättre för det ändamål jag beskrev? Har noll koll på dem här grejerna känner jag

Permalänk
Medlem

Det lilla jag har läst om apple tv (2) är att den är begränsad till 720p. Detta verkar vad jag förstår bara vara en mjukvarubegränsning. Om man jailbreakar den, går det köra 1080p material då? I sådana fall är jag högst intresserad av denna underbara lilla mannick.

Permalänk
Medlem

Om du tycker Boxee box är för dyr kolla på en xtreamer då.
AppleTv kan jag inte uttala mig om.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lajning:

Det lilla jag har läst om apple tv (2) är att den är begränsad till 720p. Detta verkar vad jag förstår bara vara en mjukvarubegränsning. Om man jailbreakar den, går det köra 1080p material då? I sådana fall är jag högst intresserad av denna underbara lilla mannick.

Du kan köra ex. Plex och då spela upp 1080p-klipp, men Plex kommer konvertera klippet on-the-fly till 720p. Vad jag förstår gör XMBC samma sak.

Hoppas Apple TV 3 klarar 1080p(och kan jailbreakas), vore riktigt smidigt då jag redan kör Plex till min mobiltelefon..

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

FXI cotton candy med OpenElec på kanske, fast då får du vänta ett tag hehe. Nä helt seriöst så WD tv HD player ska klara av 1080, och har MKV stöd det är ett stort plus, Apple har mycket dåligare codec stöd, och stödjer inte 1080 streaming. Torrent nedladdning stöds dock bara med en custom firmware inte som standard.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

Jag skulle lägga pengarna på en Tvix istället den fungerar alltid och kan spela alla format och alla ljudformat..
finns många modeller och priser kolla in dessa...
http://www.tvix.co.kr/eng/

Visa signatur

"That Rally Guy"

Permalänk
Medlem

Jag kör Apple TV 2 med XBMC, funkar kanon. Kan lagga till ibland i menyerna, men annars fint.
Sedan kör jag mycket hellre XBMC än BoxeeBox.
Visst Boxee Box är kanske en bättre helhetsprodukt, men tycker inte om deras inställning.
Först använder de sig av XBMCs mjukvara och bygger en egen version. De blir sedan "köpta" av D-Link som får dem att lägga ner PC-, och Macversionerna för att enbart satsa på D-Links hårdvara.
Dålig stil..