Permalänk
Medlem

Gymnasie val

Tja, tror min tråd passar in här..
Är det någon här som kan rekomendera ett bra gymnasium med inriktning teknik( eller någon linje som man får lära sig programera i ( typ c++ c# helst inte java efter som jag anser att det är ett trögt språk)). Gymnasiet ska ska vara högskole förberedande och inte ligga för långt från gullmarsplan (jag bor i tyresö).
jag har hitils tittat lite på värmdö gymnasium och tekniska men jag vill gärna ha lite hjälp med det hela... :/

ledsen för slarvigt inlägg, för mkt kaffe gör en stressad och flummsig.

//Andre

Visa signatur

Intel pentium 3.0ghz @ 3.5ghz
ATI Radeon HD 3850
alltså en skräpdator...

Permalänk
Medlem

Läser du natur med data-inriktning så kommer du att bekanta dig med baskunskaper inom programmering samtidigt som du full behörighet till vilken teknisk högskoleprogram som helst. Dock måste du tänka att i gymnasiet får du endast bekanta dig med programmering vilket kanske kommer att göra dig besviken men du kan alltid lära dig på egen hand.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Tråkigt att höra.... jaja då får jag väll tänka om lite.

Visa signatur

Intel pentium 3.0ghz @ 3.5ghz
ATI Radeon HD 3850
alltså en skräpdator...

Permalänk
Medlem
Skrivet av andenswe:

Tråkigt att höra.... jaja då får jag väll tänka om lite.

Alternativ kan ju vara teknikprogrammet som är nästan samma sak som natur och skiljer sig bara från den i 3 kurser. Där kan du också läsa programmering dock så är det som jag sa, att i gymnasie läser man inte speciellt mycket utan det gör man först på högskolan. Nu vet jag inte om det är så på alla teknikprogram men där jag bor så vet jag att teknik programmet satsade jätte mycket på grupparbete och olika projekt redan från 1.an vilket vi inte fick göra på natur. Så det finns även fördelar med att gå på teknik istället för natur.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X