installation av windows 7 till HTPC.

Permalänk
Avstängd

installation av windows 7 till HTPC.

när jag för förstagången ska installera windows 7 64-bit till min nya HTPC med ny SSD disk,
jag kmr få valet att installera in windows uppdateringar, rekommenderar ni att jag ska installera alla windows uppdateringar även om jag endast ska använda HTPCn för filmtittande mest? ska jag välja valet: installera endast viktiga windows uppdateringar isåfall?

vad säger ni? vad för nytta har man med windows uppdateringar för filmtittande?

Permalänk

Varför inte uppdatera?
Kommer du ha datorn kopplad mot nätet eller har du den i en sluten nätverksmiljö där intrång är obefintlig?
Använder du gammal teknik eller har du mycket ny hårdvara?

Kort svar: Självklart behöver du inte uppdatera för att det ska funka. Men uppdateringarna finns ju där av en anledning.
Dels har du lite uppdateringar mot intrång, sen får du väl lite fräschare drivrutiner. Och inte minst så är det ju ganska mycket optimeringar av buggar i systemet.
Hurvida uppdateringarna fixar till något med filmtittandet har jag ingen aning om, men nånstans så påverkas det nog.

Men som sagt varför inte uppdatera? Ont om utrymme?
Rör det sig om att "hålla sig lite hemlig" så är det ju bara att bocka ur en viss uppdatering så ska du vara på det lugna.
Men jag skulle rekommendera att uppdatera även om det inte är något som krävs för att spela upp en film.

Visa signatur

If the homosapiens were infact homo sapiens...
Is that why they are extinct???

Permalänk
Avstängd

härligt, då blir det att uppdatera, tackar, vilket virus program rekommenderar ni? är avast free antivirus bra?

Permalänk
Medlem

Jag ställde in min HTPC på att hämta uppdateringar men inte installera då den avbröt filmen mitt i ibland och minimerade allt
Men då och då väljer jag att installera dom.

Kör förövrigt microsoft essentials till HTPC. Drar inte särskilt mycket.
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/products/security-...
Om det är bäst vet jag inte men det funkar för mig.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av asia2selva:

härligt, då blir det att uppdatera, tackar, vilket virus program rekommenderar ni? är avast free antivirus bra?

Microsoft Security Essentials Fungerar mycket bra

Visa signatur

Gammal men bra.