Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

Förkylningstråden!

Tycker det behövs en förkylningstråd i dessa tider, och vad som kan göras åt det eller sidoeffekter.

Själv har jag varit förkyld i över 2 veckor, men i onsdags slog det hårt, och kunde inte jobba längre.
Klassiska med trött, ont i hela kroppen, snuvig, täppt i näsan och denna j*vla hosta.

Hostan är det största problemet.

Slemhost till en början, men när slemmet är bort ska min kropp hosta i 2-4 veckor extra, och inget hjälper.

Har testat Zyx, Bisolvon, Theracough och Nipaxon.
Inget hjälper naturligtvis.

Någon som har något bättre tips mot halsen?

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lite överallt
Registrerad
Jan 2003
Skrivet av SirMacke:

Tycker det behövs en förkylningstråd i dessa tider, och vad som kan göras åt det eller sidoeffekter.

Själv har jag varit förkyld i över 2 veckor, men i onsdags slog det hårt, och kunde inte jobba längre.
Klassiska med trött, ont i hela kroppen, snuvig, täppt i näsan och denna j*vla hosta.

Hostan är det största problemet.

Slemhost till en början, men när slemmet är bort ska min kropp hosta i 2-4 veckor extra, och inget hjälper.

Har testat Zyx, Bisolvon, Theracough och Nipaxon.
Inget hjälper naturligtvis.

Någon som har något bättre tips mot halsen?

Cocilana(?) har jag fått som tips av min mor för att hjälpa mot hostan, särskilt då man ska sova. Det är morfin i det så du får nog snällt förklara eventuella sömnproblem mm. för en läkare.

Har själv inte testat det, då jag hostade mig natten igenom och somnade först kl 5 i morse, och sov vidare trots väckarklockan och vaknade runt 12. Kl. 11.35 skulle jag ha anlänt med tåg i Västerås, för att fira mamma samt prova en slurk av tidigare nämnda medicin. Suck.

Spelar RB6 Siege, PUBG, Rimworld och lite annat smått o gott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Aug 2002

Cocillana eller Lepheton, båda kräver recept så gå till husläkare eller vårdcentral...