Hur många har avslutat sin prenumation?

Permalänk
Medlem

Jahopp, nu har jag också sällat mig till "har avslutat min prenumeration"-gänget. Spelet som spel är kul, men det är för mycket buggar och annat jag stör mig på som dödar av spelkänslan helt.

Vilket är väldigt synd, då detta spelet hade potentialen till att bli riktigt storslaget och t.om gå om WoW.
Tyvärr så va Bioware för snabba och EA för giriga, så de lanserade ett knappt halvfärdigt spel.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Väntar tills MMORPG Hogwarts kommer haha

Permalänk
Medlem

Slutat, fungerade bra till en början men ju längre man kom i spelet destå mer trasig kände man att det var. Och det är samma historia om och om igen. Gör några quester, sedan springa in i en grotta, prata med en person, fightas mot han och sedan vidare. Ingen som hellst variation och dåligt kodat. Neeee spelet har potential men dom är inte där ännu. Testade Tera nu igår och det kändes nytt. Verkar bli trevligt.

Aktiverade om rift igen och jäklar så nice det ändå är.

Visa signatur

http://www.tomasnilsen.se
[Stationär] 4790K ,16Gb Corsair XMS3, Samsung 850 500GB, R4, ASUS 1080 STRIX, Samsung S27A850T, EVGA G2 |[Bärbar] HP Spectre 13 [Kamera] Fuji XT-1, XT-10, [objektiv] 35 1,4, 18-55 2,8-4, 55-200, 27 1,8 [Blixtar] Nissin 622, Dörr 160x3 Mobil Nexus 5, Lumia 920, OPO 3T, iPhone5s

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Slutat, fungerade bra till en början men ju längre man kom i spelet destå mer trasig kände man att det var. Och det är samma historia om och om igen. Gör några quester, sedan springa in i en grotta, prata med en person, fightas mot han och sedan vidare. Ingen som hellst variation och dåligt kodat. Neeee spelet har potential men dom är inte där ännu. Testade Tera nu igår och det kändes nytt. Verkar bli trevligt.

Aktiverade om rift igen och jäklar så nice det ändå är.

Enligt mig känns Tera inte nytt, det är bara grind.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk

Combat i tera kräver sjukt mycket mer skill än i swtor så att grinda blir roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av paltkoma:

Slutat, fungerade bra till en början men ju längre man kom i spelet destå mer trasig kände man att det var. Och det är samma historia om och om igen. Gör några quester, sedan springa in i en grotta, prata med en person, fightas mot han och sedan vidare. Ingen som hellst variation och dåligt kodat. Neeee spelet har potential men dom är inte där ännu. Testade Tera nu igår och det kändes nytt. Verkar bli trevligt.

Aktiverade om rift igen och jäklar så nice det ändå är.

Tur du har som kom in i Tera beta.

Permalänk
Medlem

Blir Battlemaster på min Sage nu i helgen Kommer antagligen att fortsätta till GW2 kommer ut.

Permalänk
Medlem

Gav spelet en extra månad utöver "gratis"-dagarna. Har iofs 11dagar kvar på nuvarande månad men suget efter att spela finns inte kvar. Blir oftast sittande i character selection för att sedan logga ut igen.

Jag hade dock riktigt roligt att levla nya gubbar tack vare storyn så den delen var lätt värt pengarna. Spelade igenom tre klasser. Nu har jag tröttnat på spelet, speciellt end-game. PvPn dras med för många buggar och flashpoints blir snabbt tråkigt. Jag kommer ta en paus från swtor och kanske titta tillbaka om ett par patchar om inte GW2 har kommit ut. Kompisgänget som jag spelar med känner ungefär samma.

Permalänk

Det känns som ett single player-spel, vilket inte är så konstigt med det massiva story(dialog)-fokuset.
Annars saknas fungerande (world) pvp, buggar hoppas jag de maler ner i snabbare takt.

Permalänk
Medlem

Sämsta grafikmotorn nånsin, tråkigt endgame och de flesta jag började spela med har nu slutat. Vilket resulterar i att även jag sagt upp min sub nu.

Visa signatur

[I9 10900K][Z490 Auros Master][32gb G.Skill 3600mhz CL16][RTX 3080 Auros Master]
Don't take life to seriously, you'll never escape it alive anyways.

Permalänk
Medlem

Avslutade mitt konto igår. Trivdes överlag men ska vänta in fler patchar innan det är dags att köra igen. Ska lira lite rift som jag köpte för 9euro. Det smider rätt bra i jämförelse. Tyvärr.

Permalänk
Medlem

Avslutade mitt sub. igår. Helt klart bästa leveling upplevelsen inom MMO. Tyvärr så var spelet lite tråkigt vid level 50. Lite för mycket buggar OPs samt för låg antal spelare på servrarna. Visst jag kunde valt en annan server vid start med mina vänner. Men vi ville inte stå i kö flera timmar för att kunna spela. Samt att grinda saker var en hemsk upplevelse, mest för alla mellanstationer när man ska till olika planeter. Det gör att man ofta inte orkar dra sig vidare utan stannar kvar vid Imperial fleet. Spelet är helt klart värt sin peng för storyn.

Permalänk

Även jag avslutade mitt sub idag. Som Trackmaster säger så var det för många buggar och för tråkigt vid lvl 50 för min smak. Kanske kommer återta mitt sub om det händer något "mer" på lvl 50.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Murloc:

Tur du har som kom in i Tera beta.

Tur och tur... Kan jue köpa in sig till all beta för 45 kr och sen dras dom pengarna av på priset om man sen köper spelet. http://community.tera-europe.com/shop.html

Visa signatur

Desktop: AMD Phenom2 X4 955 @ 3,6Ghz - Gigabyte 6870 @ 960/1140MHz - A-DATA SSD 510-series 120 GB - Corsair 8GB 1600MHz - Asus M4A785TD-V EVO - Corsair VX 550W 80+ - Lian Li Lancool PC-K56

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knuckles:

Jag tycker det är ett bra MMO, har en lvl50 och tycker det är kul att grinda pvp för bättre gear. Jag tror att vissa tycker dialogerna är tråkiga pga av att en hel del svenskar har kass engelska och helt enkelt inte fattar mycket

Antingen har de en dålig svenska eller så vet de inte hur man spelar ett RPG spel, mina vänner säger att de skippar hela dialogen väljer en mening, har själv försökt att övertyga dem att det är det som är typ 50% av ett bioware spel (Dialogerna etc.) men ja.... de vet inte bättre <.<

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk

Swtor utmärkt story men bioware failade med resten av spelet.

Permalänk
Medlem

Slutade jag också, Endgame var precis som alla sade, det var helt enkelt för dåligt och tråkigt.
Vid lvl 30 börjar man känna att de har tappar kreativiteten på questerna man tar quester och dödar lite monster sen lämnar man in questen. Grinding skit.

Var väldigt roligt i början men orkar inte med det längre.

Visa signatur

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Permalänk

Köpte en till månad för ett tag sen men tappade direkt suget. Tyvärr Bioware, bra story men mycket annat som Failar rätt hårt.

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk

Har 120 dagars speltid kvar i gamecards men efter de första 30 gratisdagarna så tar jag en paus. Hur lång får vi se. Låter spelet mogna lite helt enkelt.

Visa signatur

Intel Core i7 2600K 4430 MHz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3, Socket-1155 | HIS Radeon HD 6950 2GB | Cooler Master Elite 430 | Cooler Master GX 650W PSU | 1600Mhz Ripjaws G. Skill 8GB | 500GB Western Digital Caviar Blue 7200RPM | 60Gig OCZ Vertex Plus Series SSD | Eizo 23" LED Foris FS2332-BK |

Permalänk

Katastrof spel, och jag finner inte ord till att förklara hur dom har misslyckats så kapitalt att göra ett MMO. Men ett avslutat kapitel är det för min del ialla fall.

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag tycker det funkar bra för mig som kör några timmar per kväll, kanske 3-5 kvällar i veckan. Man kan köra lite dailies, PvP eller ops/FP's. Den server vi sitter på, Luka Sene, har hygglig population och dessutom ganska okej med republics. Det är inte så sällan man kan lira warzones rep vs imps. Endgame är endgame och blir alltid till en grind i någon mening, sen kan man klart önska att det skulle ha mer av allt (warzones, ops mm) men spelet är trots allt ganska ungt ännu. Visst det finns en del buggar men inga dealbreakers för mig i alla fall.

Det finns en hel del småsaker jag gärna skulle se att ändrade på eller implementerade men på det hela taget en ganska polerad upplevelse som jag definitivt tycker är värd 120 kr i månaden.

Visa signatur

The truth lies in the eyes of the Be(er)holder

http://www.howdoeshomeopathywork.com/