Strömma från dator till TV?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perstorp
Registrerad
Jul 2009

Strömma från dator till TV?

Hej.

Köpte en ny tv och den gamla tv:n hamnade inne på sovrummet, nu undrar jag om det finns något man kan köpa för att streama filmer från datorn till tvn?

Det jag söker är den funktionen som xboxen har, att du kan streama film via xboxen till tvn. Har redan xbox så är inte sugen på köpa en xbox (eller ps3) till enbart för den funktionen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Du kan kolla om du har HDMI-utgång på din dator, för det går lätt att koppla via HDMI

The game | Fraktfritt Inet

Ebolaexpressen är under uppbyggnad, sleeve och 240 rad i ett Silverstone SG05B

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2011

Jag har boxee box och den strömmar fin över nätverket, även 1080p direkt från rar arkiv.

Game PC: Silverstone Ft2|Asus P9X79 DELUXE |Intel 3930K|16GB Corsair 1600 MHz|ASUS 290X DCII|480 GB Seagate 600 + 120 GB Corsair GTX|WD Raptor 150 Raid 0|Corsair AX750.
HTPC/Filserver: Fractal Design XL|ASUS Z87-A|Intel i5 4670K|16 GB Corsair 2400MHz|256 GB MX100 + 22 TB WD|Corsair 750HX. Laptop: ASUS N55SL|Hackintosh: HP dv5-1095eo 4GB|60 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Perstorp
Registrerad
Jul 2009
Skrivet av waveer:

Du kan kolla om du har HDMI-utgång på din dator, för det går lätt att koppla via HDMI

Det har jag inte . Men går det koppla det trådlöst? Det är en bit från vardagsrummet till sovrummet. Annars tycker jag det bör finnas en adapter av något slag som man kan köpa

Skrivet av Erik.Tilosius:

Jag har boxee box och den strömmar fin över nätverket, även 1080p direkt från rar arkiv.

Låter mycket intressant, ska googla lite på det .

Tackar för svaren