Kan inte para Apple Wireless Keyboard med PC.

Permalänk

Kan inte para Apple Wireless Keyboard med PC.

Jag köpte ett Apple Wireless Keyboard för att jag har så svårt att läsa vit text på svart botten och för att det är så otroligt snyggt.
Läste en massa inlägg före köpet eftersom det var attans så dyrt men hittade egentligen inget som sa att det inte skulle gå att använda med en PC med Win XP.
Köpte också en ASUS BT-211 USB/Bluetooth dongle.
Installerade dongeln, packade upp tangentbordet och körde igång. Tangentbordet hittades direkt men parningen funkade ej.
Det går inte att skriva in de siffror som behövs för parningen.
Jag har surfat och läst en massa inlägg, labbat med olika Bluetooth-stackar men inget funkar.
Den enda applicerbara infon jag hittat är att ASUS dongel inte funkar ihop med Apple-tangentbordet.
Kan det vara så och vilken dongel skall jag då köpa?
Några andra handgripliga tips?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965E 3.4GHz, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX1050 , Corsair Neutron 240 GB AIHC, Win 10/64 Home, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H rev 1.0, Bios F3

Permalänk
Inaktiv

kan du inte knappa in parningsnumret med windows skärmtangentbord? Anledningen till att du inte kan knappa in numret är ju att det inte är ihopparat!

Permalänk

Jaha, det var en ny vinkel. Skall pröva men jag tror inte på det riktigt. Inknappningen på fysiskt rätt enhet är en del av parningsprocessen som jag förstått det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965E 3.4GHz, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX1050 , Corsair Neutron 240 GB AIHC, Win 10/64 Home, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H rev 1.0, Bios F3

Permalänk

Näe, det funkar inte. Trodde inte det eftersom det inte heller gick att skriva in från ett annat tangentbord. Tanken är nog att man måste skriva från rätt fysiska enhet så att datorn vet att det är just den som skall paras ihop.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965E 3.4GHz, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX1050 , Corsair Neutron 240 GB AIHC, Win 10/64 Home, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H rev 1.0, Bios F3

Permalänk
Medlem

Borde inte någon bekant med en Iphone/Ipad kunna testa att para ihop med tangentbordet?
Bluetooth generellt lär funka bra mycket bättre och smidigare i Ios än i Windows.
Då bör du ju kunna se vilket parningsnummer som krävs.

Bluetooth i Windows funkar ungefär lika bra som Usb i Win95.
Mycket extra drivrutiner och goda chanser att saker och ting slutar funka.

Visa signatur

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Permalänk

Suck, visst verkar det vara ett Windows problem. Jag har bara androider i min närmaste omgivning men också en Win 7 64 bit installation i vår mediamaskin.
Där gick det alldeles utmärkt att installera och para ihop, sen kommer förstås en del mappning.
Får väl överväga att uppgradera på min arbetsmaskin.
Suck igen, men man får väl se det som en välbehövlig genomgång av alla installerade program.
Tack i alla fall för kommentarerna.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965E 3.4GHz, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX1050 , Corsair Neutron 240 GB AIHC, Win 10/64 Home, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H rev 1.0, Bios F3

Permalänk
Medlem

Inget fel en Apple produkt vill inte para sig men en pc köp ett Logitech

Permalänk

Hej Iceman1,
Jag använder ett jättefint Logitech DiNovo just nu men har svårt att läsa tangenternas vita text på svart botten. Har aldrig lyckats lära mig var dom sitter utan måste titta.
Kan du hitta ett lika bra tangentbord utan numpad och sånt skräp med vita tangenter och svart text så vore jag tacksam.
Jag har inte hittat nått och därför ett Apple. Ur parningssynpunkt får man väl se det som att PC'n tar kommandot över det.
Men Win XP verkar inte intresserad förstås.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965E 3.4GHz, 32 GB RAM, NVIDIA GeForce GTX1050 , Corsair Neutron 240 GB AIHC, Win 10/64 Home, Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H rev 1.0, Bios F3