Permalänk
Medlem

Märke på grafikkortet?

Tjena jag ha en fråga om grafikkort och när det kommer till referens korten.
Och det är att spela det typ vilken märke man kan köpa eller det är bara en smak sak? För om man kolla på specifiken så ser de ungefär likadana ut...
Så vilket märke ska man köpa då??

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Hedersmedlem

Har du bara en hyfsad kylning i chassiet är det oftast inga problem vilket graffe du tar. Men vilken prisklass hade du tänkt dig? Är det datorn i övrigt du har i sign?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Hedersmedlem

Märke spelar ingen roll ifall korten har samma specifikationer och är hårdvarumössigt lika. Köp det med snyggast klistermärke.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

de man kan titta på är recensioner om korten och om de har bra kyllösningar. ,vilket de ibland skriv i sina recensioner.

Edit: sry missuppfatta frågan XD

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Medlem

Alltså jag tänkte bara allmänt så för det är ju ändå prisskillnad på olika märken på kortet. För jag tänker nu när de ha släppt 7970 med alla olika referens kort med olika märken så jag tänker om det spela nån roll på kanske kvalitet på kortet eller sånt man bör tänka på eller vad eller vilket man bör akta sig för.
Hoppas jag skriver på rätt sätt så jag inte förvirra er...
Hahaha

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Alltså jag tog bara 7970 som tex nu.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk

Kolla på de olika garantierna. Vissa tillverkare låter en byta kylare osv. medan andra inte gör det.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Kolla på de olika garantierna. Vissa tillverkare låter en byta kylare osv. medan andra inte gör det.

De är väl bara evga som gör, å så vitt ja vet eller om helvetet fryser till is sitter de fortfarande i USA å gör Nvidia kort - only

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Skrivet av snozan:

De är väl bara evga som gör, å så vitt ja vet eller om helvetet fryser till is sitter de fortfarande i USA å gör Nvidia kort - only

Skrivet av minh:

Alltså jag tog bara 7970 som tex nu.

This ----^

Dock måste jag säga att jag inte har full koll på alla tillverkares garantier och vad de tillåter, men jag vet att de iallafall skiljer i längd.

Visa signatur

The cake is a pie.