Permalänk
Medlem

General White och provar Kaliber nu, föredrar general white

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

Ettan White samt Tre Ankare White brukar det bli.

Visa signatur

Fri frakt hos Inet.se
Vill du få cashback vid köp online? Klicka här och få 50kr av bonusway
Google Pixel 4a | Lenovo IdeaPad 15ARH05

Permalänk
Medlem

Körde på general och grov lös tills de började kosta 23kr/50gram, bytte ner mig till ettan som då kostade 18kr/dosan på den lokala icabutiken. Men efter dubblingen av snusskatten så har det blivit mycket budgetsnus. Jag har kört på X2 portion (för 15-20 kr på snus2.se) i ett år nu, och fixade mig en snussats för någon vecka sen. Satsen (Coobra, grovmald) blev inte så jävla bra, smakar aningen bränt och lite väl mycket salt. Men med lössnus för knappt 6kr/dosan så kan man väl inte förvänta sig swedish match-kvalite, och det är då bra mycket bättre än många av de nya snusmärkena jag har testat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av e5150:

Körde på general och grov lös tills de började kosta 23kr/50gram, bytte ner mig till ettan som då kostade 18kr/dosan på den lokala icabutiken. Men efter dubblingen av snusskatten så har det blivit mycket budgetsnus. Jag har kört på X2 portion (för 15-20 kr på snus2.se) i ett år nu, och fixade mig en snussats för någon vecka sen. Satsen (Coobra, grovmald) blev inte så jävla bra, smakar aningen bränt och lite väl mycket salt. Men med lössnus för knappt 6kr/dosan så kan man väl inte förvänta sig swedish match-kvalite, och det är då bra mycket bättre än många av de nya snusmärkena jag har testat.

I så fall ska du prova swedmax snuset. Det är enligt mig ett av dom bästa hem satserna som finns på marknaden vad gäller smaken.

Permalänk
Medlem

Grov svart, det ser ut som att man har tappat tänder. Bara bra

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huzzbutt:

Grov svart, det ser ut som att man har tappat tänder. Bara bra

Aldrig fattat tycke för Grov snus Det är något med smaken som jag tycker smakar ruskigt illa..
Smakar Grov svart snarlikt eller är det en starkare smak av Grov?

Tycker för övrigt som någon skrev tidigare i tråden att Röda Lacket är en underskattat snus.. ruskigt go' snus är det

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av NerZ:

Aldrig fattat tycke för Grov snus Det är något med smaken som jag tycker smakar ruskigt illa..
Smakar Grov svart snarlikt eller är det en starkare smak av Grov?

Tycker för övrigt som någon skrev tidigare i tråden att Röda Lacket är en underskattat snus.. ruskigt go' snus är det

Det smakar mest bara tobak, inte mycket att hurra för på det sättet men som allround snus är det billigt starkt och bra. En får lyxa till det med nåt fräsigt då och då men man ska inte ha för roligt: då blir man dum i huvet.

Visa signatur

Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt! Huzzbutt!

(Huzzbutt Hatar Klubben nästa möte är flyttat till tisdag, men vi ses som vanligt bakom Statoil. Ta med Chips och glatt humör!)

Permalänk
Medlem

Montecristo eller Romeo o Juliet, men ack så svåra att få tag på, men gott att jag lyckas upptäcka en lite kiosk i närheten där jag jobbar som säljer.

Visa signatur

Tyan 2895 with dual Opteron 252, 74GB raptor, 7800gtx, 2GB ram, powered by Corsair 620
Samsung X11, core2@1,83GHz, 1 GB ram, 7400GO
IBM tänkplatta, core2@2,00GHz, 2GB ram, ATI FireGL5200

Permalänk
Medlem

Minns att fanns någon snus sort som hette svensk export (nybörjar snus, lös), rallare eller rallar snus (snusade mycket av denna sort, lös). Sedan blev det röda lacket å till sist blev det general, detta var på den tiden då det knappt fanns några "tepåsar". Är snusfri sen 6 - 8 år sen.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk

Götets Rapé Lös!

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem

Snusade Camel White innan men den säljs inte längre i US.
Har gått över till Kaliber portion nu, god och billig.

Snusar inte mer än 4-5 dosor i veckan.

Visa signatur

Eh!

Permalänk
Medlem

grov, göteborgs rape och diverse long cut dipping tobbaccos, allt löst ofc.

Permalänk
Medlem

Kaliber portion original är vardagssnuset, men lyxar till det ibland med Grov lös.
Snusat i 15-16 år.

Visa signatur

...

Permalänk

Kaliber alt Kaliber White. 174 kr\stocken. Bara bra

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hal0:

Kaliber portion original är vardagssnuset, men lyxar till det ibland med Grov lös.
Snusat i 15-16 år.

Antar att du också efter att ha ätit ris eller annat smått har runt en matsked av det i snusgropen?

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stoffeboffe:

Kaliber alt Kaliber White. 174 kr\stocken. Bara bra

Skickades från m.sweclockers.com

Jag ska börja köpa Kaliber från och med nu, 10kr billigare än Kronan om man köper en dosa löst. Jag lägger mitt snustest på is tills jag tröttnar på Kaliber

Permalänk
Skrivet av fesen:

Jag är inte så värt kinkig heller så länge det inte smakar åt fanders typ Granit som inte är snus för alla 14kr gör så att minnen kommer tillbaka när man började snusa, en dosa bak kostade 25-26kr kommer jag ihåg och när kronan kom kosade den 15-16kr kommer jag ihåg...men det är en 8år sen.

Var köper ni snus? När kronan/Granit och de andra billiga snussorterna kom, gick de att köpa för 11 kronor... En Granit portion stock kunde man få för under hundralappen. Nuförtiden är det rejält mycket dyrare, men man kan spara en hel del genom att köpa snuset på rätt ställe (mao undvik ICA och Statiol). Jag rekommenderar tobaksbutiker, eller är priserna något som skiljer sig storstad vs. landsbygd?

Ettan lös är det jag helst lägger under läppen, men jag kan med det mesta när det gäller lössnus. Portion däremot fixar jag bara General... Såg att någon nämnt Skruf, finns Skruf stark kvar?

Edit, Aha du måste mena lössnus, då är jag med

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Var köper ni snus? När kronan/Granit och de andra billiga snussorterna kom, gick de att köpa för 11 kronor... En Granit portion stock kunde man få för under hundralappen. Nuförtiden är det rejält mycket dyrare, men man kan spara en hel del genom att köpa snuset på rätt ställe (mao undvik ICA och Statiol). Jag rekommenderar tobaksbutiker, eller är priserna något som skiljer sig storstad vs. landsbygd?

Ettan lös är det jag helst lägger under läppen, men jag kan med det mesta när det gäller lössnus. Portion däremot fixar jag bara General... Såg att någon nämnt Skruf, finns Skruf stark kvar?

Edit, Aha du måste mena lössnus, då är jag med

Ska börja med Kaliber nu, finns på Willys i närheten men annars vet jag ta mig tusan inget annat ställe där dom säljs förutom internet, vore guld om man kom ner runt 150-180kr för en stock
På tal om dyrt snus, brorsan köpte ekologisk general PORTION eller liknande gick på 60-70kr på 7-eleven eller liknande.

Fattar inte vad politikerna tänkte när dom höjde snusskatten 100% och cigarettskatten 40% senast.....är som att göra heroin lagligt och förbjuda chips.

Permalänk
Skrivet av fesen:

Ska börja med Kaliber nu, finns på Willys i närheten men annars vet jag ta mig tusan inget annat ställe där dom säljs förutom internet, vore guld om man kom ner runt 150-180kr för en stock
På tal om dyrt snus, brorsan köpte ekologisk general PORTION eller liknande gick på 60-70kr på 7-eleven eller liknande.

Fattar inte vad politikerna tänkte när dom höjde snusskatten 100% och cigarettskatten 40% senast.....är som att göra heroin lagligt och förbjuda chips.

Vad är Kaliber jämförbart med?
"...är som att göra heroin lagligt och förbjuda chips." Precis, förstår inte varför man ska behöva avstå från njutning, "bara" för att njutningen är beroendeframkallande.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Vad är Kaliber jämförbart med?
"...är som att göra heroin lagligt och förbjuda chips." Precis, förstår inte varför man ska behöva avstå från njutning, "bara" för att njutningen är beroendeframkallande.

Vet inte riktigt vart man ska placera den men den luktar billigt snus (haha alla snus luktar i princip skit) men det smakar desto bättre i mitt tycke.

Permalänk

Brukar köpa 1 stock var 3e vecka ungefär...halva Rapé halva General White...och ungefär varannan gång lägger jag till en halv stock Grov

Gäller att variera lite!

Visa signatur

Chassi: Corsair Air 540 | Moderkort: MSI X570-A PRO | CPU: AMD Ryzen 5 3600 | Minne: Corsair Vengeance @ 3200mhz 16GB | GPU: AMD RX 5700 XT | PSU: Corsair TX 750W

Permalänk
Medlem

Snusar Knox White Portion i brist på pengar att snusa General W/P för. (~26/44 spänn dosan)

Permalänk
Skrivet av laggarbacken:

Vad är Kaliber jämförbart med?
"...är som att göra heroin lagligt och förbjuda chips." Precis, förstår inte varför man ska behöva avstå från njutning, "bara" för att njutningen är beroendeframkallande.

Skrivet av fesen:

Vet inte riktigt vart man ska placera den men den luktar billigt snus (haha alla snus luktar i princip skit) men det smakar desto bättre i mitt tycke.

Jag har tidigare varit en General, sedan gått över till Kronan för att nu snusa Kaliber. Jag tycker dom smakar relativt lika, visst inget slår Generalen men som småbarnsförälder med lite mindre pengar som följd så är Kaliber ett ypperligt alternativt både smak och prismässigt. Finns fortfarande för 174kr/stocken här i Göteborg

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk

General lös sedan 1993, brukar dock köpa en dosa grov var sjätte månad bara för att jag inte skall glömma att General är det som är bäst
Arbetar i närheten av gekås och brukar kunna köpa snuset där för runt 360 spänn per stock.

Visa signatur

"?"

Permalänk

General Extra Strong!

Visa signatur

Kunnskap är Mackt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av laggarbacken:

Var köper ni snus? När kronan/Granit och de andra billiga snussorterna kom, gick de att köpa för 11 kronor... En Granit portion stock kunde man få för under hundralappen. Nuförtiden är det rejält mycket dyrare, men man kan spara en hel del genom att köpa snuset på rätt ställe (mao undvik ICA och Statiol). Jag rekommenderar tobaksbutiker, eller är priserna något som skiljer sig storstad vs. landsbygd?

Ettan lös är det jag helst lägger under läppen, men jag kan med det mesta när det gäller lössnus. Portion däremot fixar jag bara General... Såg att någon nämnt Skruf, finns Skruf stark kvar?

Edit, Aha du måste mena lössnus, då är jag med

Yes, Skruf stark finns kvar

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Kör faktiskt General Long, fråga mig inte varför, men det har blivit en vana.
Innan dess var det General Portion, ibland Ettan portion och ibland Rapé eller Lingon.

Är det lös så blir det Göteborg eller General.

Permalänk
Medlem

Jag har främst kört med Granit lössnus sedan prishöjningarna, men har senaste månaden vänstrat med både General och Ettan.

Blev något förbaskat sugen på att baka hemma efter att ha läst tråden. Nog har jag funderat på det innan, men lat som jag är har jag inte provat på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fesen:

Är det bra krut i det? Luckys vanliga är lama i smaken och dosan är fin dock inget för mig då jag kör metalldosa.

Jag har kört kronan portion bra många år nu för det är godast snus sen är det "billigt" asen ska ju ha 35kr på ica...för ett halvår sen kosta dom 30kr och för innan år 2000 eller när det var och alla skatter höjdes så kunde man få en dosa för 15-16kr!
På tal om att sluta så har jag faktiskt tänkt på det en hel del senaste veckan, har 5 prillor kvar nu sen ska jag försöka lägga av
Ibland brukar jag köra lyx och köper bak men kronan bak suger verkligen och det blir röda lacket som är ett underskattat snus

Ett ställe i gbg (brunnsbo) säljer kaliber och knekt för 17kr/dosan

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Granit portion, vanlig mörk. Har kört på det mer eller mindre sen den kom.