Permalänk
Medlem

Asus U46SV?

Hejsan,

jag funderar på att köpa denna laptop Asus u46sv. Är det någon här på sweclockers som äger denna till synes perfekta dator i mellanstorlek och orkar skriva något om vad de tycker om den?

Den har i princip allt jag är ute efter: spelkapabel, 14" skärm, relativt tunn m.m.

Det jag undrar är dock hur tangentbordet och pekplattan känns? Jag blev nämligen rent ut sagt vettskrämd när jag testade en Asus Zenbook i butik, även om jag tar hänsyn till att pekplattan antagligen hade drivrutinsproblem så var det en hemsk upplevelse vad gäller både tangentbord och pekplatta!!

Permalänk
Medlem

Bra: perfekt storlek, riktigt bra tangentbord, oslagbar batteritid (ca 10h 30 min vid liten användning), väldigt tyst (speciellt med SSD), ergonomisk, lätt att bära omkring på. Mindre bra: dåligt ljud (finns endast en högtalare) som inte har någon vidare hög maxvolym, pekplattan är bra men knapparna är sjukt fasta och känns tröga att trycka på, känns inget vidare.

Ska du spela mycket på den är det nog inget bra val i långa loppet såvida du inte nöjer dig med medium-inställningar på spel(den klarar t.ex. starcraft 2 på ultra settings utan problem, mass effect orkar den knappt med på high, fallout 3 ser lysande ut och flyter på klockrent på highest, SWTOR stretar emot på high, måste ha låg upplösning och medium på textures). GPU'n blir uppåt 81-85 grader vid tung belastning och fläkten låter rätt mycket då (är inte skön att ha i knäet vid de tillfällena). GT540 är inget kort för gamers men vill du köra lite ibland så funkar det klockrent på denna ändå!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define Mini MB: Asus Maximus IV GENE-Z/GEN3 CPU: Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz RAM: Corsair XMS3 HDD: 60gb OCZ Agility3 & 1TB Seagate Barracuda GPU: Sapphire Radeon HD7950 OC PSU: Corsair TX V2 650W Laptops: Asus U46SV-WX011V & Asus G53JW-SZ154V