Microsoft ger ledtråd om Windows 8 i oktober

Permalänk
Melding Plague

Microsoft ger ledtråd om Windows 8 i oktober

Nästa version av Windows kan mycket väl dyka upp framåt höstkanten. Microsoft antyder om att operativsystemet lanseras i oktober.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

För tidigt!

Permalänk
Medlem

Kommer nog ta ett tag innan folk byter ifrån Windows 7, Windows 8 känns mer som en satsning på mobilmarknaden.
Samt att Windows 7 fungerar så j**la bra

Permalänk

Tror inte det blir någon uppgradering den här gången för mig, klänns inte som det är värt det.

Visa signatur

SSD 970 EVO 500GB, Samsung 850 evo, MODERKORT Asus x370 Prime Pro CPU Ryzen 7 3700x RAM Corsair 16GB 3200Mhz GRAFIKKORTRTX 2080 Kylning Be Quiet Pure Rock Chassi Fractal Design Define R5 Nättagregat Corsair 1000 W|

Permalänk
Medlem

Blir nog testa betan men sitta kvar med sjuan inget som får mig att vilja byta nu iaf.

Visa signatur

Hemmadator | Intel Core2Duo E8400 3GHz | 2048MB RAM 800MHz | ATI Radeon HD5750 512MB | ASUS P5QPL-AM | Corsair CX430 430W | Western Digital Caviar Blue 500GB | Seagate Barracuda 500GB | Intel 330 128GB |
Skoldator | Intel Core I7 950 3.06 GHz | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 | ASUS GeForce GTX 465 1GB | ASUS P6T SE | OCZ MODXSTREAM PRO 700 WATT | CM Storm Scout |

Permalänk

Windows 7 är för bra för att jag ska orka byta tror jag. Men visst kommer man testa betan.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem

Lite potentiellt FUD såhär på en måndag:

http://www.osnews.com/story/25507/Microsoft_Forces_OEMs_To_Lo...

Visa signatur

Diplomacy is the art of saying 'Nice doggie!'... till you can find a rock.

Permalänk
Medlem

Ska köra lite W8 Beta men blir nog kvar på W7 ett bra tag till. Visst om det visar säga vara stora skillnader rent prestandamässigt som tex i spel och liknande....

Permalänk
Medlem

de kommer nog att avsluta stödet för windows 7 (uppdateringar alltså) ganska snabbt då de gjorde det med vista. Därför kommer jag nog byta till windows 8 om det kommer någon vettig deal för studenter.

Permalänk
Medlem

Eftersom jag precis bytte till W7 från XP lär det dröja innan man byter... om det inte är något superbra vilket jag tvivlar eftersom datorn till 99% bara används till bf3

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kastrix:

de kommer nog att avsluta stödet för windows 7 (uppdateringar alltså) ganska snabbt då de gjorde det med vista.

Snabbt och snabbt, lite mer än fem år är väl inte så illa (de har inte slutat än)?

Permalänk
Skrivet av Elgot:

Snabbt och snabbt, lite mer än fem år är väl inte så illa (de har inte slutat än)?

Det där är ju beroende på användarskalan också. Kolla bara på hur många som sitter kvar på XP, klart att dem fortsätter att fixa uppdateringar då så att kunderna fortsätter att vara nöjda och kanske uppdaterar sig till nyare windows i framtiden. Tror att man sitter säkert med uppdateringar till W7 iaf

Visa signatur

Intel® Core™ i5-2500K CPU @ 4,5 GHz : GIGABYTE Geforce 680 : Asus P8P67 Pro B3 : 8GB Vengeance @ 1600 MHz : NZXT H2 Vit Classic Chassi : Intel 320 SSD 120GB (Spel) + OCZ Vertex 4 120GB (System) : NZXT Hale90 850w : Antec kühler 620 x 2 Scythe Gentle Typhoon 1850 RPM.

Permalänk
Medlem

Enda som skulle göra att jag byter till w8 är om man får en gratis uppdatering från w7 ultimate till w8 som man fick med vista.
Får man inte det ser jag ingen anledning att byta upp sig.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kastrix:

de kommer nog att avsluta stödet för windows 7 (uppdateringar alltså) ganska snabbt då de gjorde det med vista. Därför kommer jag nog byta till windows 8 om det kommer någon vettig deal för studenter.

Är du student bör du kolla om ditt universitet är med i MSDNAA för då får du det inte bara gratis utan före alla andra.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kastrix:

de kommer nog att avsluta stödet för windows 7 (uppdateringar alltså) ganska snabbt då de gjorde det med vista. Därför kommer jag nog byta till windows 8 om det kommer någon vettig deal för studenter.

Skrivet av Elgot:

Snabbt och snabbt, lite mer än fem år är väl inte så illa (de har inte slutat än)?

Nej, dem stödjer fortfarande Windows vista med uppdateringar:
http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows/products/lifecycle

Operativsystem för stationära datorer Senaste service pack Sista datum för mainstream-support Sista datum för extended-support Windows XP Service Pack 3 14 april 2009 8 april 2014 Windows Vista Service Pack 2 10 april 2012 11 april 2017 Windows 7 Service Pack 1 Inte fastställt Saknas

Vad är skillnaden mellan mainstream-support och extended-support?

Mainstream-support: Microsoft erbjuder mainstream-support i minst fem år från det datum då produkten blev allmänt tillgänglig, eller i två år efter att en ny version av produkten släppts på marknaden, beroende på vad som infaller sist. Om du till exempel köper en ny version av Windows och en annan version släpps fem år senare, så återstår fortfarande två års support för den tidigare versionen.

Extended-support: Microsoft erbjuder extended-support i antingen minst fem år från det datum då produkten blev allmänt tillgänglig, eller i två år efter att den nästnästa versionen av produkten (två versioner senare) släpps på marknaden, beroende på vad som infaller sist. Obs! Extended-support är endast tillgänglig för företagskunder.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

Varför ska jag bytta till en windows version anpassad för surfplattor? Det blir ju bara skit om man ska anpassa en program till både mobiler, surfpallot och datorer. Till slut blir det så att istället för att vara bra optimerad för alltingen Pc, surfplattor eller mobiler så blir den dåligt optimerad för alla 3.

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sampabowie:

Det där är ju beroende på användarskalan också. Kolla bara på hur många som sitter kvar på XP, klart att dem fortsätter att fixa uppdateringar då så att kunderna fortsätter att vara nöjda och kanske uppdaterar sig till nyare windows i framtiden. Tror att man sitter säkert med uppdateringar till W7 iaf

Att folk fortfarande trycker på XP är ofattbart

Permalänk

Hur blir det med vänliga person -datorer då? Är det värt att uppgradering från 7, eller får man massa touch interface och skir på köpet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

inte byta från win 7? är ni galna?

stöd för vhd, stöd för öppna iso utan extra program, stöd för storage pools, ribbon för explorer (jaja, kanske inte perfekt men en bra bit på väg).

installerade preview så fort den kom och beta kommer installeras dag 1

finns massa godis i w8, iaf för dom som jobbar med windowsmiljöer.

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

Har svårt att hitta en motivering att byta ifrån Windows 7 till Windows 8.

Windows 8 kommer säkerligen att vara bra dock.

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Antielefant
Skrivet av _MmattiasS_:

Hur blir det med vänliga person -datorer då? Är det värt att uppgradering från 7, eller får man massa touch interface och skir på köpet?

Skickades från m.sweclockers.com

Det har du egentligen redan i Windows 7, men inaktiverat såvida det inte sitter sådan utrustning inkopplad. Jag må påpeka att det faktiskt finns "surfplattor" med "fet" Windows 7.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av issue:

inte byta från win 7? är ni galna?

stöd för vhd, stöd för öppna iso utan extra program, stöd för storage pools, ribbon för explorer (jaja, kanske inte perfekt men en bra bit på väg).

installerade preview så fort den kom och beta kommer installeras dag 1

finns massa godis i w8, iaf för dom som jobbar med windowsmiljöer.

yupp jag är galen XD
vhd inte vidare intresserad även om den kan komma till användning någon gång. Stöd för mount av iso kanon men lär vara överöst med drmskydd så lär inte funka ändå (kommer troligen använda daemon oavsett. Ribbon tänker jag inte enns gå in på då jag vet att det finns ett par tre pers som gillar det :\
Storage pool system skitbra.

För min del är det mest ribbon som håller mig borta om jag skall vara ärlig.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Avstängd

windows 8

tablet

så jag håller mig till 7

Permalänk
Skrivet av issue:

inte byta från win 7? är ni galna?

stöd för vhd, stöd för öppna iso utan extra program, stöd för storage pools, ribbon för explorer (jaja, kanske inte perfekt men en bra bit på väg).

installerade preview så fort den kom och beta kommer installeras dag 1

finns massa godis i w8, iaf för dom som jobbar med windowsmiljöer.

Intressant men knappast något som motiverar mig att uppgradera. Ska vara om DX11.1 inte skulle komma till win7 då kanske.

Permalänk
Medlem

Vet idag ingen anledning till att byta till win 8 från win 7. Det är bara ett os.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Avstängd

Ser man till Microsoft´s olika operativ så har ungefär vartannat operativ varit vad man kan kalla en "hit"

Win95 Flopp
Win98 hit
WinME flopp
XP hit
Vista flopp
W7 hit

w8 flopp enligt mig, utvecklat och gjort för tablets, inte direkt ett desktop os system.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Entusiast
Skrivet av issue:

inte byta från win 7? är ni galna?

stöd för vhd, stöd för öppna iso utan extra program, stöd för storage pools, ribbon för explorer (jaja, kanske inte perfekt men en bra bit på väg).

installerade preview så fort den kom och beta kommer installeras dag 1

finns massa godis i w8, iaf för dom som jobbar med windowsmiljöer.

Glöm inte smartare filkopiering som går att pausa, bättre stöd för stora hårddiskar och så hoppas jag på att det stämmer det de säger om att det ska bli mycket färre omstarter efter uppdateringar via windows update. Ser fram emot att leka med den nya task manager också.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zotamedu:

Glöm inte smartare filkopiering som går att pausa, bättre stöd för stora hårddiskar och så hoppas jag på att det stämmer det de säger om att det ska bli mycket färre omstarter efter uppdateringar via windows update. Ser fram emot att leka med den nya task manager också.

Att kunna pausa filkopiering är ju inget som jag ser någon nytta med, och Windows stödjer stora diskar nu med.

Färre omstarter?, att starta om datorn en gång i månaden är väll inte direkt för ofta eller för jobbigt?

Kan ju säga att jag inte direkt är så imponerad av vad jag sett av W8 hittills, det är enligt mig ett operativsystem som är gjort för att i första hand köras på tablets eller datorer med pekskärm.

Visa signatur

System: Corsair Obsidian 550D Midi Tower Svart || Corsair AX 850W PSU || Intel® Core i7-3770K Processor || ASUS P8P67-M || 2 x Intel® SSD 520 Series 180GB || Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA ||

Permalänk
Medlem

för mig som "profesionell" användare så kommer w8 bli en hit.
tack Zotamedu angående filkopiering, taskmanager m.m.
jag förstår om vanliga hemanvändare som surfar facebook och spelar spel inte hurrar förr detta os. men detta känns som det första os:et där dom tänkt lite mer på personer som jobbar med windows i diverse windowsmiljöer.

grymt är ordet

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!

Permalänk
Medlem

JAAJAJAJAJA, för fan, man får inte glömma hyper-v på klienter.. FYFAN bra, slipper man vmware skiten så jääääääääääävla grymt....

eller bara bygga en vm på sin laptop, sen bara ta vhd filen å slänga iväg till servern när man är klar

Visa signatur

SHEPERD S HEPAURD SHEPARUD!!!