Permalänk
Medlem

Musbyte - blev samma mus!

Hej kära SweCare!

Jag har sedan ett tag tillbaka haft en Mionix NAOS 5000 "liggandes" hemma i skrivbordslådan till ingen större nytta.

En dag hittade jag en annons med SteelSeries produkter i där denna annonsör önskade att byta bort sin nya Sensei mus just emot en NAOS 5000.
Gött! - Skriver direkt och får bra kontakt med annonsören som går med på bytet.
Eftersom min mus är ca 6 månader gammal och hans ny så skickar jag min i förtur så han får kolla, känna, klämma och spela med den.
Vi sköter kontakten via sms och han är nöjd med musen, det blir ett byte! Gött åter igen.

Detta var den 15e december...

Dagarna gick och jag fick ingen Sensei mus. Sms ignoreras och efter större påtryckningar så får jag svar tillbaka som:
Citat: "
Tjenare!
Hade helt glömt bort det, då jag har varit i ..... över helgen tills nu för att fira jul med familjen och då har jag inte tänkt på det.
Skickar den direkt när jag kommer hem idag, vilket är om 4 timmar ungefär då jag kör härifrån om en liten stund. Är verkligen ledsen för att jag inte hört av mig eller något."
Slutcitat

Men ingen mus kommer....

Jag fortsätter att smsa/PMa här på SweC, men allt ignoreras bara.
De få gånger jag får svar så skickas musen samma dag enligt annonsören.

Jag är den personen som inte ger mig förens saker och ting är som det ska vara!
Så sms fortsätter att regna på annonsören och när jag försöker ringa för att tala med personen blir jag borttryckt. Får till slut ett sms som säger:
Citat:
" Inte för att du har någon anledning att lita på mig, men den är skickad idag, bara inte rek. Då jag glömde säga det till han som lämnade på posthuset.
Kan lova att den är framme inom 2 dagar, innan onsdagens slut, då den blev skickad med 9 sändningen från centrala .....
Som sagt, finns ingen anledning för dig att tro på detta egentligen men ja så är det bara"
Slutcitat.

Detta var den 9e januari... Jag väntade två dagar efter, alltså onsdagen, men ingen mus kom.
Eftersom annonsören är en inbiten SweC medlem och flitig användare så valde jag att hota med att skapa en tråd som berättade hur allt gått till, bit för bit (inte bara lite flyktigt som den är tråden är gjord) så folk blev undanbedda att göra affärer med personen.

Då hände det grejer!!!
Den 13e januari fick jag musen!!!!!! Äntligen
Grejen var bara att jag fick tillbaka NAOS 5000 musen. Jippi...

Vad tycker ni, ska jag hänga ut annonsören eller ska vi låta det vara okänt?
Hade ni hängt ut annonsören och ansett det som acceptabelt?

Hoppas andra slipper att uppleva samma väntetid/behandling ifrån denna person/andra annonsörer och lär sig att alla affärer ska ske öga-mot-öga eller något slags internetgiro - även när det gäller byten.

Over and out
Markus

Permalänk
Medlem

Man vill ju gärna veta, vill inte göra affärer med någon som personen du beskriver.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Snubben har uppenbart både ljugit och verkligen haft planer på att lura dig....

Han eh bränd!

Permalänk
Medlem

Självklart ska sådan annonsör pekas ut så andra folk inte drabbas.

Permalänk
Medlem

Skriv hans namn, nu :D!

Visa signatur

Bärbar MacBook Pro 15" Mid '14 l
Mobil Iphone 8 l

Permalänk
Medlem

Nu nu nu nu!!

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi

Permalänk
Medlem

Tror att det går att klura ut vem det är på TS Swec.-sida...

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | Crucial 32GB (4x8192MB) CL8 1600MHz Ballistix Tactical | Intel Core i5 2500K @ 4,3 GHz | Noctua NH-D14 | GeForce GTX 970 | FD 1000W | Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

do it!

Visa signatur

Core 2 Quad Q9300 2.55Ghz | Zalman 9500A | Asus P5Q-SE PLUS | 5GB DDR2 800mhz | XFX 5770 1GB | 230GB WD & 320GB WD |
iPhone 4 16GB

Permalänk
Medlem

den som röstat nej är personen det handlar om!!! hehe

Permalänk
Skrivet av Kingrags:

Tror att det går att klura ut vem det är på TS Swec.-sida...

Precis:

FatElmo > BareHipster 2012-01-09 15:52 Bevaka
Tja!

Skeppat musen idag? ^^

xD

Permalänk
Medlem

Kolla hans logg bara.

Visa signatur

Chassi|NXZT Phantom Moderkort|Asrock Extreme3 Gen3 Z68 RAM|Corsair Vengence 2x4gb 1600mhz Processor|Intel i5 2500K @ 4.2ghz Grafikkort| ASUS Radeon6950 DirectCU II @ 900mhz PSU|Corsair TX750W Kylare|Cooler Master 212+ Scythe Gentle Typhoon 1450rpm SSD|OCZ Vertex 3 120gb|

Permalänk
Medlem

f.f.f.f.ffaaaail, någon :D?

Permalänk
Medlem

haha ... omröstningen var ju rätt meningslös ..

allvarligt, låt oss nu höra den andra sidan av historian, tack!

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Var väll samma snubbe som trolla alla i DOTA 2 tråden med utlottning av 10 nycklar osv. Fick massor inkl mig att svara på några löjliga frågor. Sen gick det väll en vecka innan han blev bannad och det visade sig att det bara var troll. Så ingen seriös användare överhuvud taget alltså.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring

Permalänk
Medlem

Han har ju köpt två st 7970 klart han inte har några pengar kvar då.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Avstängd

Har ingen speciell lust att kommentera grejen här om jag ska vara ärlig.
Skickade tillbaks musen för att den var för lätt, då inga "vikter" följde med.

Jag tycker själv att jag genom tidigare affärer här på sweclockers, har bevisat mig vara en seriös säljare.
Jag har haft en jävligt stressig månad/period på runt 40 dagar, vilket har lett till att jag bara valde att skicka tillbaks utan att tänka speciellt mycket över det, och så drog det ut på tiden och så vidare.

Jag får ursäkta mitt beteende FatElmo, men tycker fortfarande att jag utan tvekan borde ses som en seriös säljare då alla kan göra en miss eller två.

Visa signatur

[ Fractal Design R3 ] [ Corsair AX850 ] [ AMD Phenom II 955BE C3 @ 4.5GHz ] [Asus Crosshair IV Formula] [GTX 470 Gainward 825core/1650shader/1895mem] [ 16GB Dominator 2000MHz ] [ Corsair Force 120gb + 1TB WD Black 64mb Cache ]
[ Corsair Hydro H70 med 2xScythe Gentle Typhoon 1150rpm] [ Win7 x64 Pro]

Permalänk
Skrivet av BareHipster:

Har ingen speciell lust att kommentera grejen här om jag ska vara ärlig.
Skickade tillbaks musen för att den var för lätt, då inga "vikter" följde med.

Jag tycker själv att jag genom tidigare affärer här på sweclockers, har bevisat mig vara en seriös säljare.
Jag har haft en jävligt stressig månad/period på runt 40 dagar, vilket har lett till att jag bara valde att skicka tillbaks utan att tänka speciellt mycket över det, och så drog det ut på tiden och så vidare.

Jag får ursäkta mitt beteende FatElmo, men tycker fortfarande att jag utan tvekan borde ses som en seriös säljare då alla kan göra en miss eller två.

Du kan knappast anses som en seriös säljare. Du kan skylla på att du haft det stressigt så mycket du bara vill, du kommer ändå inte ifrån det faktum att det bara hade varit för dig att berätta hur det faktiskt låg till.

Då vet jag i alla fall vem jag inte ska göra affärer med!

Visa signatur

[GPU 2x Asus Radeon HD6870 DirectCU 1GB] [CPU Intel Core i5 2500K 3.30GHz] [RAM Vengeance 16GB 1600MHz] [OS Windows 7 x64 Professional] [MOBO Asus P8P67 Deluxe B3] [SSD Kingston 64GB] [ Dell 24" 1920*1080-Monitor]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Jag får ursäkta mitt beteende FatElmo, men tycker fortfarande att jag utan tvekan borde ses som en seriös säljare då alla kan göra en miss eller två.

"Miss eller två"... Är du seriös eller?

Nästan en månad av undvikande av TS, hade du varit en riktig säljare så hade ju säkerligen haft ARN på dig...

Permalänk

Även om man har det stressigt, så måste man väl ha tid att sätta sig ner i en minut och bara berätta för köparen att man lever?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BareHipster:

Har ingen speciell lust att kommentera grejen här om jag ska vara ärlig.
Skickade tillbaks musen för att den var för lätt, då inga "vikter" följde med.

Jag tycker själv att jag genom tidigare affärer här på sweclockers, har bevisat mig vara en seriös säljare.
Jag har haft en jävligt stressig månad/period på runt 40 dagar, vilket har lett till att jag bara valde att skicka tillbaks utan att tänka speciellt mycket över det, och så drog det ut på tiden och så vidare.

Jag får ursäkta mitt beteende FatElmo, men tycker fortfarande att jag utan tvekan borde ses som en seriös säljare då alla kan göra en miss eller två.

öhhm, ska inte vara dryg men... Tar väll då fan samma mängd energi att skicka din mus som hans. sen utan att säga det känns dåligt

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nu var det ju dåligt gjort av BareHipster men jag finner det ännu mer märkligt att TS skickar sin mus i förväg för "test". Ungefär som att skicka kontanter i ett kuvert för inspektion och förvänta sig att alla är hederliga. Sen finns det inga ursäkter för BareHipster, spelar ingen roll om du var på månen, krävs det nästintill hot för att få dig att få tummen ur så kan ingen betrakta dig som en seriös säljare trots tidigare omdömen.

Permalänk
Medlem

Hej kära SweCare!

Insåg rätt snabbt att man kunde kolla min logg för att se vem som affären gjorts med Håller med - FAIL!
Men för att klargöra för alla som inte förstod det så är alltså annonsören BareHipster. Över 90% med hundratals röster ville att hans användar ID skulle ges ut.

Jag kommer följa BareHipster och alltid länka till den här tråden när han ska sälja en ny produkt - för att minska risken att andra personer får genomgå samma vända som mig.

Over and out
Markus

Permalänk
Medlem

Har faktiskt haft med barehipster att göra en kort vända själv, var snack om byta GPUer men när det skulle komma till kritan gick han under jorden. Mycket oseriös i mina ögon och har ingen respekt för honom.

Visa signatur

13700k-32gb 3200mhz-RTX3080

Permalänk

Allstå att skylla på de där att man är stressig och så är bara så jävla drygt. Det är väl klart man måste förstå att man har ett visst ansvar ifall man gör en affär. Det är bara en väldigt dålig ursäkt.
Och med tanke på vad scoorch säger så verkar det ju vara klappat och klart.

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |

Permalänk
Hedersmedlem

Finns ingen anledning till privata vendettor i forumet.

*Låst*

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.