Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

antivirus program

Visste inte vart jag skulle lägga den så om den ligger fel får nån gärna flytta på den. nu till saken, jag har köpt en ny dator och skulle vilja lägga lite pengar på ett bra antivirus programoch då undrar jag så klart vilket jag ska köpa? har tittat på internet secure 2012 från f-secure och undrar om det skulle vara ett bra program. Vill helst inte ha gratis program.

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Msi 970: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Crucial Ballistic Sport DDR4 16gb 2400mhz: PSU: corsair AX 750W: MODERKORT: Asus x299 : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2010

Jag ser ingen mening att betala för Antivirus när det finns så passa bra gratis idag.
Ex Microsoft security essentials.

Men ska man betala är det utan tvekan Eset som är bäst, iaf i min mening.
http://www.eset.com/

Get inte 5 öre för norton och sådant skit, även om dom blivit mycket bättre dom senaste åren.

Om man inte vet var man ska är det ingen idé att skynda sig. Man vet ändå inte när man kommer fram. - Nalle Puh

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Annars är ju Avast ett bra alternativ, även om det är gratis, men du kan även köpa PRO versioner för pengar ju så!

Lillburken Mobo: Gigabyte GA-970A- UD3 Processor AMD Phenom2 x4 955, 3,8 Ghz Chassi Fractal Design R3 Grafik ASUS GTX 560 Ti, klockad SSD Crucial M4 128 GB Nätagg Corsair CX 600 Ram Corsair 8 GB, 1333 Mhz Kylning Antec Kühler 620 vattenkylning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Okt 2011

ngn annan som har en ide

CHASSI: Fractal Design R5 : CPU: 7820x: GPU: Msi 970: SSD: samsung evo 850/960 : RAM: Crucial Ballistic Sport DDR4 16gb 2400mhz: PSU: corsair AX 750W: MODERKORT: Asus x299 : CPU KYLARE: Fractal Design Kelvin s36

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tollarp
Registrerad
Jul 2008

Ja själv så kör jag på Norton internet security 2012 och kan bara säga att jag är sten nöjd
Men för en tid sen (typ nån vecka) såg jag ett stort test där kaspersky var bäst?

Men jag kör mer Norton och gjort det i flera år. Har blivit grymmt mycket bättre med åren och ja bara man kör på några av dom "större" aktörerna så kan jag garantera att man blir nöjd

Men som sagt ovan i windows finns en gratis version och det funkar ju galant Så man ska nog tänka igenom vad och vilket man gör på internet för att komma överrens om vilket skydd man behöver ^^

//skane

LMAOSHMSFOAIDMT = Laughing my ass off so hard my sombrero fell of and I dropped my taco

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
http://localhost
Registrerad
Jan 2012

Själv kör jag på AVG gratis version och kan inte vara allt annat än nöjd. Har alla funktioner man kan behöva och lätt att använda. Det är också bra på att fånga upp virus och sådan skit

MacBook Pro - 13" Retina - Mid 2014

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2011

Har kört med ESEt NOD32 i ett par år nu, funkar utmärkt. Har även bara hört positiva saker om Kaspersky. Däremot rekommenderar jag att du INTE tar Norton, då det är krävande och ger otroligt många false alerts.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005

NOD32 om det ska vara betalprogram.
Microsoft Security om gratis.
F-Secure och Norton kommer inte i närheten av min dator, finns roligare sätt att slöa ner en dator på.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 2700X ] [ Asus 1080 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill FlareX CL14 3400Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 19.263p CPU-Z