Får inget ljud när jag spelar upp mkv-filer på min mediaspelare

Permalänk
Medlem

Får inget ljud när jag spelar upp mkv-filer på min mediaspelare

Har köpt en: http://www.webhallen.com/hemelektronik/124130-western_digital... men har nu fått problem.. när jag spelar upp mp4 filer funkar ljud bra men när jag spelar MKV så får jag kanon bild och allt utom ljud?? Helt tyst..

Någon som har en ide vad felet kan vara?
Kör med HDMI-sladd mellan Tvn och mediaspelaren.

Permalänk
Medlem

Vilken player spelar du upp på?

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

Vilken player spelar du upp på?

Lägger in filerna på hårdisken och går helt enkelt bara in på filen och starta den via mediaspelaren egna spelare antar jag..

Permalänk
Medlem

ser ut som att playern har problem med mkv filer. kolla inställningar eller googla om just din player se om andra har samma problem.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Djinn1982:

ser ut som att playern har problem med mkv filer. kolla inställningar eller googla om just din player se om andra har samma problem.

Har tydligen inget stöd för DTS..
Vad ska man göra ljudfilen till format?

Permalänk

Ladda hem VLC och kör med det.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Ladda hem VLC och kör med det.

Tro ej det går att köra med ett annat program än det som hänger med mediaspelaren..
Får testa..

Permalänk
Medlem

Testat att uppgradera FW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nisselask:

Testat att uppgradera FW?

FW?

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Firmware

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alfsvåg:

Firmware

Skickades från m.sweclockers.com

http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/5398 den enda jag hittar. Dock hjälpte det inte :/