Problem med Realtek PCIe GBE Family Controller

Permalänk
Medlem

Problem med Realtek PCIe GBE Family Controller

Hej, har köpt ny dator utan operativsystem från komplett, en gamer mini. Jag har installerat Windows 7 och drivrutiner från cd-skivor som medföljde. Internet med sladd fungerar inte och det trådlösa fungerar endast om jag ställer datorn en meter från routern men då får jag endast en plupp i signalstyrka (svag).

Jag har uppdaterat allt med windows update genom den svaga internetstyrkan jag lyckats få.

Jag antar att internet inte fungerar som det ska eftersom det är ett gult utropstecken vid Enheten-->Network adapters-->Realtek PCIe GBE Family Controller.

Den ovan fungerar, 802.11n Wireless LAN Card. Jag har antagit att det är drivrutiner till Realtek PCIe GBE Family Controller som saknas, har försökt ladda ner från realteks hemsida men vet inte riktigt vad jag ska ladda ner. Vad göra?

Tacksam för svar!
Mitt moderkort är ZOTAC H67ITX WiFi, Socket-1155, btw

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam24:

Hej, har köpt ny dator utan operativsystem från komplett, en gamer mini. Jag har installerat Windows 7 och drivrutiner från cd-skivor som medföljde. Internet med sladd fungerar inte och det trådlösa fungerar endast om jag ställer datorn en meter från routern men då får jag endast en plupp i signalstyrka (svag).

Jag har uppdaterat allt med windows update genom den svaga internetstyrkan jag lyckats få.

Jag antar att internet inte fungerar som det ska eftersom det är ett gult utropstecken vid Enheten-->Network adapters-->Realtek PCIe GBE Family Controller.

Den ovan fungerar, 802.11n Wireless LAN Card. Jag har antagit att det är drivrutiner till Realtek PCIe GBE Family Controller som saknas, har försökt ladda ner från realteks hemsida men vet inte riktigt vad jag ska ladda ner. Vad göra?

Tacksam för svar!
Mitt moderkort är ZOTAC H67ITX WiFi, Socket-1155, btw

--------------------------------------

Gå in på enhetshanteraren och klicka på uppdatera drivrutin?

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Medlem

Drivrutiner för nätverkskortet hämtar du lämpligen på www.realtek.com.tw
Finns länk till Realtek PCIe GBE Family Controller Series Drivers från framsidan, sedan bara att välja rätt operativsystem. Antingen lilla paketet där du packar upp och sedan från enhetshanteraren väljer att uppdatera drivrutinen och manuellt bläddrar fram till den uppackade nerladdningen, eller så tar du den lite större med installationsprogram "Win7 and WinServer 2008 R2 Auto Installation Program (SID:1477671)"

Angående usla mottagningen på wifi får mig att misstänka att du glömt att ansluta antennerna

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara