Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004

Billig Skrivare till student.

Börjar fundera på att köpa en egen skrivare för att kunna skriva ut ex-tentor, Labbhandledningar och annat smått och gått. Kommer nog inte bli några större mängder men kanske runt 100 sidor per termin om jag ska räkna högt.

Som jag har förstått det är det en laser skrivare jag bör kolla på eftersom de inte har problem med att de torkar ut, förutom det borde det främsta kravet vara att den är billig och har billiga patroner eller vad motsvarigheten heter till laser skrivarna.

Den första jag kom och fastna för var Samsung ML-1675 som är otroligt billig med sina 499kr på Webhallen. Är det dumt att gå på en såhär billig skrivare och kommer jag få ut mycket mer av att gå upp i pris något?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åled
Registrerad
Feb 2003

Jag har föregångaren till den Samsungen du länkar till. Ruskigt bra skrivare för den pengen. Vet ej hur mycket jag skrivit ut men runt en 300 frakthandlingar via Tradera, diverse recept och texter. Det började gå åt det gråa hållet för ett tag sen men skakade lite på tonern och nu skriver den svart igen

Blir att köpa en ny sen när tonern är slut då en ny toner går på lika mycket som en ny skrivare. Visst du får ut 1500 sidor på den nya tonern och runt 750 med den som följer med men visst är det skoj med nya grejer

-==- Intel Core i7 3770K -==- AsRock Z77-e ITX -==- 8GB Kingston HyperX Predator 2400Mhz -==- Gigabyte 7970 3GB -==- OCZ Agility 120GB -==- Corsair P3 128GB -==- Intel 80GB SSD -==- Antec Kuhler H2O 620 -==- Chieftec A80 650W -==- Fractal Design Node 304 -==-

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av '[¿:

Gangster;11851493']Jag har föregångaren till den Samsungen du länkar till. Ruskigt bra skrivare för den pengen. Vet ej hur mycket jag skrivit ut men runt en 300 frakthandlingar via Tradera, diverse recept och texter. Det började gå åt det gråa hållet för ett tag sen men skakade lite på tonern och nu skriver den svart igen

Blir att köpa en ny sen när tonern är slut då en ny toner går på lika mycket som en ny skrivare. Visst du får ut 1500 sidor på den nya tonern och runt 750 med den som följer med men visst är det skoj med nya grejer

tackar, låter bra så tror det blir en sådan, i värsta fall var det ju ingen störra kostnad ändå!