BMW Designworks gör gamingmus för Thermaltake

Permalänk

Ser knappast speciellt bekväm ut, men jag kan ju ha fel.

Permalänk
Medlem

Aldrig i livet ja tänker köpa något sådat hemskt skit.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andreas D:

Bra fråga, ska höra med Thermaltake imorgon. Bilderna i bildspelet är från BMW och bilden i brödtexten kommer från TT, ska föreställa samma mus men uppenbarligen finns det skillnader.

Trevligt, hoppas att det är den första, och att den inte kostar över 800:-

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Får se om White-Ra kommer att använda sig av den här till sina special tactics

Gillar att man kan anpassa formen på den, men det ser inte ut att vara mycket stöd för lillfingret på högersidan av musen (syns iaf inte på bilderna), och i så fall är är det nog ingenting för mig .

Permalänk
Medlem

Är en riktig sucker för deras level 10 serie så kommer nog tyvärr bli en överprisad mus för min del, hoppas bara den inte ligger runt 2 papp (vilket den förmodligen kommer göra )

Visa signatur

[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Radeon AMD 290x] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]

Permalänk
Medlem

Ser förjävlig ut IMO

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem

Ligger den bara bra i handen och är en överlag bra mus så varför inte?

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem

Undrar om det finns en inbyggd knapp som när man trycker på producerar ljudet av en BMW V6 motor samtidigt som den skakar lite passande samtidigt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av icelaw:

Undrar om det finns en inbyggd knapp som när man trycker på producerar ljudet av en BMW V6 motor samtidigt som den skakar lite passande samtidigt..

V6? Hädare! Rak sexa skall det vara!

Visa signatur

WS: Asus X570-E, Ryzen 5900x, 2x16GB Ballistix E-die, EVGA 3080 FTW3 Ultra
FS: Asus X370-F, Ryzen 3600, 4x8GB G.Skill Flare, GT710, CM Stacker
HTPC: Asus F2A85-M, A10-5800K, 2x4GB G.Skill 2133MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av bengtz:

Han tror väll att det är det där priset som står under artikeln, eller?

Ah, men det är ju Level 10 chassit ju

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

ooo en pizza mus

Permalänk
Medlem

Precis som BMW's övriga prylar känns det överarbetat och misslyckat tyvärr. Gillar att den är så pass nyskapande i formen, vilket ger lite insporation eller åtminstone funderingar på vad som skulle hända om Alezzi, Boffi, Starck eller kanske Hunter Thompsson skulle gjort ett eget koncept av en mus.

Permalänk
Medlem

Ush! påminner mig om Saitek's R.A.T serie dvs en häftig design men värdelös kvalitet. Slängde min R.A.T 7a ut genom fönstret och köpte en Qpad 5K istället.

Visa signatur

"there is a crack in everything that's how the light gets in"

Permalänk
Medlem

Ja trots massiv kritik så måste jag säga, at det här är lite vad desig handlar om för min del, den musen är i mina ögon et praktiskt använbart konstverk som jag antagligen kommer ha en utställning på brevid mitt tagentbord !

Permalänk
Medlem

När man trodde att man sett allt och att inget kunde bli fulare så kommer detta... Årtiondes fulaste produkt (om man bortser ifrån vissa kinesiska datorlådor)... Lyckad designavdelning som får ut något så oproportionerligt, gapigt, klossigt, vulgärt och smaklöst.

Ful så buff.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av enzity:

Kommer nog aldrig förstå poängen med sånna här möss, räcker det inte med att kunna klicka och scrolla?

Nog kan det väl vara trevligt att kunna justera formen på olika sätt då allas händer och fingrar är olika långa,korta,feta,böjliga.
Sen behöver det inte se ut som lego teknik bara för det tycker jag

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

troligtvis va det mkt dyrt att låta bmw designa den, så då blir den full av kinesisk skräpelektronik istället för att spara in pengar, och kunna hålla priset på en nivå som folk betalar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kevlarheart:

and thats what she said!

kan vi lägga ner " sa flickan skämten " nu

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mobled:

hm, musen fick en extra knapp på nedersta bilden

Skrivet av tal666:

Varför är det två olika möss som visas ?

Man kan justera längden på musen vad jag förstod det som, kanske två olika längder?

Jag tyckte den såg riktigt ball ut iaf!
Äntligen är det någon som jämför datorer med bilar med ett bra resultat

Permalänk

Rengöring...

Nån mer än jag som tror den blir jobbig att hålla ren? Hårstrån, hudavlagringar, damm och smuts lär samlas inuti. Ägaren lär får göra dagliga rengöringar, eller på sin höjd veckovis. Tycker min Razor-mus samlar på sig en massa hår och hudavlagringar, men hur kommer den här musen - med sitt öppna innadömme - att grisa ner sig? Urk.

Visa signatur

Stationär: ASUS P6X58D-E|i7-920-D0|HD4870|6GB Kingston|750W Seasonic|W7 Pro 64-bits|2x1,5TB WD Green|LTO-3|SB X-Fi Xtreme Music

Permalänk
Inaktiv

Ser ut som ett jävla rymdskepp x)
Varför ska möss vara så "high tech" nu för tiden?

Permalänk
Medlem

Jag som tyckte min razer var dyr,....

Permalänk
Skrivet av Ehrliches:

Nån mer än jag som tror den blir jobbig att hålla ren? Hårstrån, hudavlagringar, damm och smuts lär samlas inuti. Ägaren lär får göra dagliga rengöringar, eller på sin höjd veckovis. Tycker min Razor-mus samlar på sig en massa hår och hudavlagringar, men hur kommer den här musen - med sitt öppna innadömme - att grisa ner sig? Urk.

Precis det första jag också tänkte... men är den helt öppen eller är det någon typ av genomskinligt hölje bara? För är den helt öppen så lär den ju bli asäcklig!

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Skrivet av downup:

Jag som tyckte min razer var dyr,....

Vart såg du något pris? Prislänken de har med är till ett LVL 10 chassi.

Visa signatur

YES!!! I cna splee

Permalänk
Medlem

Snygg, men skulle aldrig köpa en.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Nästa bygge blir alltså ett Level 10 chassi med vattenkylning (om det går att få till det) och denna mus att matcha min bil

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kirkunit:

V6? Hädare! Rak sexa skall det vara!

Rak sexa utan jävla turbo och liknande. Den ska andas och vara högvarvig som en turbin

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Snygg, men skulle aldrig köpa en.

Snygg?

Hmmm... inte funderat på nya glasögon utan distorsion?

Permalänk
Medlem

den ser inte ful ut iaf.
bättre än R.A.T mössen. dock förstår jag inte med ventilation saken, fan är jag ensam om att ha iskalla händer å fötter när man gejmar? behövs ibland tom. möss som värmer upp handen känns de som ist. för att massa hål som gör den kallare O.o

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av BeerCan:

Får se om White-Ra kommer att använda sig av den här till sina special tactics

Det var min första tanke

Ot: jag sku skaffa den bara för att sponsra White-ra och BMW i sig, några av mina favoriter

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4770k | GTX 760 | 32GB Dominator platinum 2133MHz | OCZ Vertex 4 256GB | Dell U3011 | Asus MG279Q