Permalänk
Medlem

Antec Kuhler H2O 620 Värt ?

Som sagt är det värt att köpa en 620, kommer mina temps sjunka mycket har nu en Hyper 212+ med 2 st GT 1850 i pnp. Tack på förhand

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte en själv till min i5 2500k klockad till 4,8ghz, vet inte hur bra en hyper 212+ är men du kan ju kolla tester på skillnaden. Sjukt prisvärd är den iallafall, under 400kr för en kylare som presterar som 700

Permalänk
Medlem

Känns inte som jag hade orkat byta upp upp mig om jag redan satt med den setupen.
Har du för höga temps idag eller varför överväger du byte öht?

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem

Jag hade inte gjort det då många har fått skicka tillbaka sina p.g.a oväsen, samt några (många?) har sprungit läck.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

kan ju säga att min kyler bättre än thermalright ultra-120 extreme som jag använde tidigare. men det är allt jag vet

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Köpte en själv till min i5 2500k klockad till 4,8ghz, vet inte hur bra en hyper 212+ är men du kan ju kolla tester på skillnaden. Sjukt prisvärd är den iallafall, under 400kr för en kylare som presterar som 700

Knappast att den ens är i närheten av silver arrow i värken prestanda eller tysthet... Och den kostar betydligt mer än 400 om man ska ha 2 feta fläktar på med.

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Knappast att den ens är i närheten av silver arrow i värken prestanda eller tysthet... Och den kostar betydligt mer än 400 om man ska ha 2 feta fläktar på med.

http://www.sweclockers.com/recension/13538-antec-kuhler-h2o-6...
Presterar bättre än en Noctua NH-U12P med likadana fläktar. NH-U12P kostar 600, så i topskiktet ligger den. Dessutom får man med en fläkt, och en till kostar knappt en hundring. Och nu jämförde du med den allra bästa fläkten som finns, om du jämför mot D14/C14 eller liknande som står för "genomsnittet" av 700kr-kylarna så får du ungefär samma resultat.

Har du läst tester av kylarn överhuvudtaget?

Permalänk
Medlem

två ord: Noctua d14

Permalänk
Medlem

Hej. Jag gick från en 212+ med två GT 1450s i P&P till en H70. Jag märkte först temperaturskillnad när jag tog in luft bakfrån datorn genom radiatorn, och även då var temperaturerna inget spektakulärt i jämförelse med 212:an. Det är en förbättring, helt klart, men om du redan har bra luftgenomströmning i lådan kommer du inte märka av en uppgradering nämnvärt med 620:n

Mvh FeeSpray

Visa signatur

| 12900k w/ Noctua NH-D15 | Gigabyte Z690 Aorus Pro | 32GB DDR5 Kingston 4800mhz | Corsair MP600 XT M.2 1TB | Gigabyte RTX 3090 Vision OC | Be Quiet! Dark Base 900 Pro | Seasonic Prime TX 1000w | 1x LG GN950 (27" 4k 144hz IPS) + 2x LG 27UK850 (27" 4k 60hz IPS)

Permalänk
Medlem
Skrivet av simme300:

två ord: Noctua d14

Den kyler ganska jämnt med ett Antec Kuhler H2O 620 kit, båda jämfört med t.ex. ett H70 ligger bara några (typ 3) grader efter och Noctua NH-D14 kostar 689:- medan 620 kostar under 400kr

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

Den kyler ganska jämnt med ett Antec Kuhler H2O 620 kit, båda jämfört med t.ex. ett H70 ligger bara några (typ 3) grader efter och Noctua NH-D14 kostar 689:- medan 620 kostar under 400kr

H100 är den enda som kyler bättre än NH-D14 och de andra dubbeltornkylarna enligt de flesta tester, men det är som sagt ingen stor skillnad.

Sen är det likadant inte så stort temperaturhopp ner till 620 men ca 250kr billigare, så länge man nöjer sig med originalfläkt då. Köper man till tystare fläktar så kan det ju gå på en hundring/st och då hamnar man ju på 600kr iaf.

I detta fallet skulle man ju sätta 1850-fläktarna från 212:an på 620:an dock, så där blir det ju ingen extra kostnad för nya fläktar

Plus med 620 är ju billigt pris som standard, gott om plats att montera, minus är väl högre ljudnivå pga pump + 120mm istället för 140mm fläktar och några grader sämre kylning då, men det hänger ju på vilka märken av och hur snabba fläktar man kör.

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Medlem

Med två GT 1850 är antec kühler 620 en galet bra kylare. Kyler ffs min i5 750 som ligger på 1.456v under 70c i OCCT.
Otroligt. Ägde H50 innan och det gick inte ens att ha denna spänning överhuvudtaget.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mechanix:

Känns inte som jag hade orkat byta upp upp mig om jag redan satt med den setupen.
Har du för höga temps idag eller varför överväger du byte öht?

Neeh känner bara för att prova på vätskekylning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Computerguy:

Neeh känner bara för att prova på vätskekylning

Jag bytte från hyper 212+ till antec 620 av exakt samma skäl. Ville prova och hade lite skruvsug. Är dock missnöjd, den kyler inte speciellt bra, den har låg plastig kvalitet i allmänhet och pumpen låter inte trevligt.

Skulle rekommendera att du köper två tysta fläktar i push/pull och byter till en fin kylpasta på din 212+. Då får du både bättre kylning och får meckarsuget ur systemet. Edit: såg att du redan hade gjort detta

Permalänk
Medlem

Köper nog 8gb Veagence till istället :=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mooter:

Jag bytte från hyper 212+ till antec 620 av exakt samma skäl. Ville prova och hade lite skruvsug. Är dock missnöjd, den kyler inte speciellt bra, den har låg plastig kvalitet i allmänhet och pumpen låter inte trevligt.

Skulle rekommendera att du köper två tysta fläktar i push/pull och byter till en fin kylpasta på din 212+. Då får du både bättre kylning och får meckarsuget ur systemet. Edit: såg att du redan hade gjort detta

det måste vara något fel på din om pumpen låter. den är ljudlös på både 620:n och 920:n det enda som hörs ifrån mina är som ett lågt el-surr om man sätter örat mot den.