radiatorn med corsair hydro H80 slangarna neråt eller uppifrån ?.

Permalänk
Avstängd

radiatorn med corsair hydro H80 slangarna neråt eller uppifrån ?.

Tjena jag såg på inet på TAURUS data paket att radiatorn på corsair hydro H80 stack uppåt med slangarna uppifrån på shassit och undrar om det ska va så ?
jag har samma cpu kylare och min radiator sitter med dom två slangarna neråt är det fel då ? ger det bättre kylning med slangarna uppåt i shassit ? Mvh.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

Tjena jag såg på inet på TAURUS data paket att radiatorn på corsair hydro H80 stack uppåt med slangarna uppifrån på shassit och undrar om det ska va så ?
jag har samma cpu kylare och min radiator sitter med dom två slangarna neråt är det fel då ? ger det bättre kylning med slangarna uppåt i shassit ? Mvh.

Man kan montera hur man vill, man får anpassa sig efter hur man kan montera i chassit.
Spelar ingen roll hur den sitter iallafall!

Permalänk
Medlem

På en H70 fick jag högre temp med anslutningarna uppåt.
Men det är under 1C skillnad.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tunezz:

Man kan montera hur man vill, man får anpassa sig efter hur man kan montera i chassit.
Spelar ingen roll hur den sitter iallafall!

Okej men jag har plats så att jag kan ändra den så att den sitter med radiatorn med slangarna uppifrån men det kanske inte gör någon mer förändring med kylningen då?

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

På en H70 fick jag högre temp med anslutningarna uppåt.
Men det är under 1C skillnad.

Okej då ska jag nog inte testa då

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem
Skrivet av gamerguy:

Okej då ska jag nog inte testa då

Värme stiger. Men slingan är så liten och det är så lite vätska (destillerat vatten + glykol) att det gör plus/minus noll i princip.

Satt kör det som är lättast

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XrOo:

Värme stiger. Men slingan är så liten och det är så lite vätska (destillerat vatten + glykol) att det gör plus/minus noll i princip.

Satt kör det som är lättast

Jo den är ju grymt bra som den är har alltid haft låg temp med den med min klockning av cpun.

Visa signatur

MODERKORT - CROSSHAIR V FORMULA 990FX| LJUDKORT - ASUS XONAR D2| CPU - AMD PHENOM2 970BE X4 4.1 GHZ| CPU KYLARE CORSAIR HYDRO H80| NÄTAGG - XFX 750W PRO SERIES| GRAFIKKORT - AMD RADEON HD 6970 2GB| SSD - CORSAIR FORCE F60| WD GREEN CAVIAR 1TB| SHASSI - ANTEC TWELVE HUNDRED| MÖSS - RAZER IMPERATOR BF3 EDITION| HEADSET - STEELSERIES SIBERIA V2| SKÄRM - ACER G245H HDMI| TANGENTBORD - LOGITECH G110| HÖGTALARE M-AUDIO AV 40|

Permalänk
Medlem

Fördelar med att ha dem uppåt kan vara att risken för att ev luft senare i systemet inte fastnar i pumpen, samma med att ha radiatorn med slangarna ner så det inte bildar något som liknar ett vattenlås eller så, du minimerar oxå risken att pumpen jobbar mot ojämnt tryck eller luft vilket resulterar i att den ofta är tystare och lever längre.
Men skillnaderna är nog minimala i de flesta fall men kan vara något att tänka på

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood