Hur lång tid ska det ta att pumpa lens och renovera fabriker?

Permalänk
Medlem

Hur lång tid ska det ta att pumpa lens och renovera fabriker?

Behöver NAS-lagring så det skriker om det. cdon.com dyker upp på alla sökningar på prisjakt men har ingenting hemma. Några nya rön om hur lång tid det kommer ta innan priserna stabiliserats igen och återgått till nivån vi hade innan översvämningarna?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

de har väl redan börjat sjunka. Dock tror jag inte att de kommer komma ner i samma pris på länge. ren gissning men mer än 6 månader.

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"

Permalänk
Medlem

Den är inte bara att pumpa ut och köra igång igen.. det är renrum vi pratar om, dom måste renoveras först.. sedan måste ju rå materialet kunna fraktas dit och sedan hårddiskarna därifrån, så dom måste fixa infrastrukturen också..

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Permalänk
Medlem

-.-' Jag som hade räknat med att 4-6TB diskar skulle ge sig in på marknaden i år ;>

Visa signatur

PC - GB Z390-Ultra | 9900K 5GHz | 32GB | RTX2080ti | NVME ~5TB
SRV (unRaid) - Asus Z370-H | 8700K 4.30GHz | 64GB | LSI9211 | 60TB HDD + 4TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ahlen:

-.-' Jag som hade räknat med att 4-6TB diskar skulle ge sig in på marknaden i år ;>

Ja det är ju inte omöjligt, priset blir högt innan full produktion kommit igång, marknadsekonomi (kapitalism) styrs av tillgång och efterfrågan

Permalänk
Medlem

förhoppningsvis börjar alla köpa ssd's och så dessa går ner i pris och inom ett år så har vi en massa 1-3tb's ssd's billigt

Visa signatur

Chassi: H2 | Processor: Ryzen 3950x| 64GB DDR4 | 1tb m.2| Grafikkort: RTX 3070 | Nätaggregat: Corsair, 800W modulär | Tangentbord: ASUS ROG Falchion 65% MX Brown Wireless | Mus: Logitech MX518 | Skärm: 32"