Permalänk

STOPPA SOPA!

Vad är det för idé?
Vad tror ni att kommer hända om dom vinner/ "vi" vinner?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte, jag är inte beroende av internet.

Permalänk
Medlem

Allt från youtube kommer att försvinna

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillen99:

Vad är det för idé?
Vad tror ni att kommer hända om dom vinner/ "vi" vinner?

Mvh: Eric

FInns redan nästan 500 000 såna hära trådar världen över men men.
Pja sweclockers går rakt ner i soptunnan.
Efter det så bryr jag mig mest om Twitter och DeviantART.
Resten är inte så noggrant för mig. Mest relativt bra kommunikations medier, Facebook osv.

Permalänk
Medlem

Om "dom" vinner så kommer 500 000 svenskar riskera fängelse... Dags för en utbyggnad lol? Eller ska vi knuffa ut alla mördare / rånare så fildelarna får plats

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

SOPA är som själva namnet antyder ett gäng sopor, tyvärr men det finns en hel drös med IQ befriade människor där ute...

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

Om dom vinner: Allt försvinner väll?
Om vi vinner: Ja, då är väll allt som vanligt?

Enough said?

Permalänk
Medlem

fyfan detta är ju bara sjukt... jävla usa som leker världspresident!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Om "dom" vinner så kommer 500 000 svenskar riskera fängelse... Dags för en utbyggnad lol? Eller ska vi knuffa ut alla mördare / rånare så fildelarna får plats

Det är väl ändå ett amerikanskt lagförslag? USA kan inte bara fängsla svenskar hur som helst.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Jag gillar snabba människor som börjar reagerar på SOPA nu.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem

sopa kommer ju inte ens funka endå..?

Permalänk
Skrivet av finnejanson:

Jag gillar snabba människor som börjar reagerar på SOPA nu.

Bättre sent än aldrig.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag hoppas Anonymous kan göra något åt detta tycker jag sett/hört att dem ska väll försöka stoppa det iallafall får hoppas så man inte går miste om tuben och spotify.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk

SOPA har alla bokstäver i alfabetet förutom IQ

Mvh: Eric
Ps: Vad fort det kom svar tänkte ja kanske ett svar och ja en hel sida nästan

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk

Sopa kommer inte gälla i sverige, youtube/facebook och andra stora sidor kommer flytta sina servrar till någonstans utanför U.S. och det kommer inte påverka oss. För Amerikanare kommer ganska mycket fucka ur dock, inte bara för vanliga internetanvändare utan speciellt de som håller i mindre hemsidor (och inte har råd/möjlighet att flytta sina servrar) som kommer få lägga ned sina sidor.

Permalänk
Proffsmoddare

Jag gillar att folk tror att om "dom" vinner så kommer allt försvinna? Wtf?

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av mOOpiTh:

Jag hoppas Anonymous kan göra något åt detta tycker jag sett/hört att dem ska väll försöka stoppa det iallafall får hoppas så man inte går miste om tuben och spotify.

Spotify skulle väll inte påverkas? :S

Permalänk
Medlem

Kommer du kunna lira Onlinespel fortfarande?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av m1n1h0p:

Sopa kommer inte gälla i sverige, youtube/facebook och andra stora sidor kommer flytta sina servrar till någonstans utanför U.S. och det kommer inte påverka oss. För Amerikanare kommer ganska mycket fucka ur dock, inte bara för vanliga internetanvändare utan speciellt de som håller i mindre hemsidor (och inte har råd/möjlighet att flytta sina servrar) som kommer få lägga ned sina sidor.

Skrivet av C4B12:

Jag gillar att folk tror att om "dom" vinner så kommer allt försvinna? Wtf?

+1

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Spotify skulle väll inte påverkas? :S

Vad jag förstått så skulle väll det stoppa streaming också eller har jag förstått fel?

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | Gigabyte Aorus B450 Elite | 1TB m.2, 500GB kingston ssd | HyperX Fury RGB 3200mhz 16GB | NZXT H440W Silent Ultra | RTX 3070Ti 8GB

Permalänk
Skrivet av mOOpiTh:

Jag hoppas Anonymous kan göra något åt detta tycker jag sett/hört att dem ska väll försöka stoppa det iallafall får hoppas så man inte går miste om tuben och spotify.

Vet inte om SOPA gäller annat än hemsidor också, men spotify bör inte påverkas då de har licenser för låtarna och dessutom är svenskt. USA kan inte blockera internet såvida inte servern eller användaren befinner sig i USA.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Skrivet av m1n1h0p:

Sopa kommer inte gälla i sverige, youtube/facebook och andra stora sidor kommer flytta sina servrar till någonstans utanför U.S. och det kommer inte påverka oss. För Amerikanare kommer ganska mycket fucka ur dock, inte bara för vanliga internetanvändare utan speciellt de som håller i mindre hemsidor (och inte har råd/möjlighet att flytta sina servrar) som kommer få lägga ned sina sidor.

Säker ?
Men gaming videorna kommer ändå att försvinna?

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Det vi borde fokusera på är PIPA, de gjorde 2 stycken variationer av SOPA så att folk skulle fokusera på en och försöka få ner den, medan den andra smyger igenom. Skaparna av SOPA är inte medvetna om hur internet funkar men osmarta är de då inte.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Medlem

First we take Manhattan, then we take Berlin
Korporatism kallas det. Storbolagen styr världen via sina lobbyister.
Hejdå demokrati

Visa signatur

Ryzen 5 3600-burk, ThinkPad X61

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1n1h0p:

Sopa kommer inte gälla i sverige, youtube/facebook och andra stora sidor kommer flytta sina servrar till någonstans utanför U.S. och det kommer inte påverka oss. För Amerikanare kommer ganska mycket fucka ur dock, inte bara för vanliga internetanvändare utan speciellt de som håller i mindre hemsidor (och inte har råd/möjlighet att flytta sina servrar) som kommer få lägga ned sina sidor.

Troligen ligger det redan servrar i Europa och Asien med samma material. Tror knappast dem bara ha servrar i enbart USA Sen folk som är rädda för SOPA varför. Den kommer inte påverka oss. Även om många huvudservrar ligger i USA så ligger det andra servar runt om i världen, tänk om USA skulle gå ner för en dag hur mycket som skulle påverkas, därför har man redan backups runt om i världen.

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Allting i USA är en akronym...även USA!

Tråkig lag!

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara varför allt skulle behöva lägga ner?

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Alla streams videos etc om copyrightat material kommer att kunna stängas ner.

Visa signatur

"Remember, you’d see movies about the future, and everything was in the sky? Like, it had moved in to the sky? … That’s the internet! That’s what it is! That’s our flying cars!" - Kanye West 2013
Mitt retrobygge:*Projekt Golden Oldie*

Permalänk
Skrivet av lillen99:

Säker ?
Men gaming videorna kommer ändå att försvinna?

Mvh: Eric

De kommer försvinna för amerikanarna, och möjligtvis för oss också om YT är såpass korkade att de inte flyttar sina servrar så att de befinner sig utanför USA. Så länge trafiken mellan dig och hemsidan inte passerar genom USA kan SOPA och PIPA inte påverka den.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Vad gör den här tråden i Övriga Datorspel > Minecraft?