Permalänk
Medlem

H60- undervolta pump

Hejsan, jag har sätt väldigt många som haft problemet med h60 att pumpen låtit lite mycket på många exemplar, detta är dock inget som verkar påverka prestandan.
Jag har dock märkt att om man sänker volten till pumpen pytte lite blir den helt tyst.
Jag undrar därför om pumpen skulle ta någon skada av att man koppla den till en fläkt kontroller och körde den på lite mindre volt för att få ner ljudet
för just nu med sakerna som syns i sign under server är pumpen det mest högljudda i hela datorn.

den låter lite som den här:
http://www.youtube.com/watch?v=BJhQcBXkM8k&feature=related

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
99:e percentilen

Jag har exakt samma problem med min, och den blir också tyst om jag med hjälp av min Sentry 2 ändrar spänningen till 90 %. (Loadtemp blir dock ett par grader högre.) Men jag behöver den kontakten, så det är ingen långsiktig lösning; därför ska jag skicka tillbaka den.

Tänk också på att nyfikna kompisar, om pumpen går att styra via fläktkontroller, kan råka stänga av den på LAN och dylikt, vilket är det sista jag vill ska hända min processor.

Jag tror inte att pumpen tar skada av det, och det finns det belägg för på Corsairs supportforum. Se även den här tråden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alling:

Jag har exakt samma problem med min, och den blir också tyst om jag med hjälp av min Sentry 2 ändrar spänningen till 90 %. (Loadtemp blir dock ett par grader högre.) Men jag behöver den kontakten, så det är ingen långsiktig lösning; därför ska jag skicka tillbaka den.

Tänk också på att nyfikna kompisar, om pumpen går att styra via fläktkontroller, kan råka stänga av den på LAN och dylikt, vilket är det sista jag vill ska hända min processor.

Jag tror inte att pumpen tar skada av det, och det finns det belägg för på Corsairs supportforum. Se även den här tråden.

Ok, ne för mig tänkte jag att det var en långvarig lösning använder inbyggda fractal design fläkt kontrollern och den sitter på baksidan så ingen chans att man råkar stänga av pumpen^^
Hört många som reklamerat och fått tbx flertal som låtit likadant så kanske inte värt försöka bara onödigt lägga tid på de.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|