Tjäna pengar genom sin dator och internetuppkoppling

Permalänk
Medlem

Tjäna pengar genom sin dator och internetuppkoppling

Hej!

Jag ser ofta länkar / reklam för företag som säger sig betala dig, det enda du behöver är en dator och internetuppkoppling, ibland krävs det att du har en telefon också.

Uteslutande verkar alla dessa internetsajter ha en hög bluff faktor.

Är det någon som vet OM det går att tjäna pengar online, är just mellan jobb och börjar bli aningen desperat.

Det finns olika varianter som t.ex. www.expotv.com där man laddar upp video reviews och får betalt för dessa, 5-10 dolllar per video skulle man få betalt läste jag. Jag gick in på deras hemsida och kollade och där kunde jag bara läsa ut att man fick poäng som man kunde använda i deras webshop, vilket för mig är ointressant eftersom jag vill tjäna pengar, inte ha en massa onödiga prylar, hjälper inte mig direkt att betala räkningar.

Ett exempel på företag som lovar guld och gröna skogar men som är otroligt flummiga och inte skriver ett ord om vad man egentligen gör har vi här http://www.easierlife4u.com/

Det finns många data intry jobb, där de också lovar guld och gröna skogar, här kommer några exempel
http://www.dataentrycompany.com/ http://www.dataentrybucks.com/
Dessa känns ju direkt som en bluff!!

De grejorna som jag kommer på som man kan göra för att tjäna pengar ifrån hemmet är följande

Öppna webbshop
Öppna upp sin egen webbshop, importera billiga grejor ifrån China, Hongkong eller annat "billigt" land och sedan sälja grejorna dyrare i sitt eget land. Det som är en fördel här är att man har ingen overhead, lagret har man i sin egen bostad, internetuppkoppling och dator har man ändå skulle betalat för. Jag vet inte om jag är så sugen på att göra just detta, eftersom det krävs en hel del kapital och det inte finns några garantier.

MMORPG
Jag har hört att folk spelar world of warcraft och säljer utrustning, gold och karaktärer online, frågan är bara hur lätt det är att tjäna bra pengar på detta eftersom vi bor i den rika delen av världen, det är säkert lätt om man bor i låglöneländer där de har 1/20 av vår levnadskostnad.

Daytrading/Swingtrading
Öppna upp ett aktie konto och börja att trada aktier, index, råvaror you name it! Daytrading har jag testat, men jag lyckas inte, jag förlorar pengar istället (har bara kört via testkonto).

Swingtrading däremot har jag lyckats riktigt bra på, det man kör är att köpa t.ex. en viss aktie vid när börsen/aktien går ner för att sedan vänta ett par dagar tills börsen gått upp och sälja, så tjänar man mellanskillnaden. Öppnar man upp t.ex. ett cmc market konto kan man handla med 400 gånger hävstång, så har man 1000 sek kan gå in och köpa index för 400.000, så man behöver bara ett litet kapital för att kunna göra vinster. Dock medför detta en stor risk och det finns inga garantier, man kan lika gärna förlora en massa pengar.

Så för min del just nu, så kan jag inte bara leva på mina pengar som jag tjänar på trading, eftersom jag har goda och dåliga perioder, ibland kan jag gå 40% i vinst under några månader och sedan förlorar jag hälften etc, så detta ser jag bara som en sekundar inkomst, inget jag kan leva på (hade jag flyttat till ett låglöneland hade jag kunnat göra detta, men det är farligt att bara leva på dessa pengar eftersom det kommer dåliga perioder där man behöver en "riktig" inkomst.

Så vet ni några andra grejor man kan göra för att tjäna pengar ifrån sitt hem?!?!

Jag letar riktiga jobb, men behöver något under tiden.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Med en tillräckligt passande setup så kan du börja minea tocken dära bitcoins. Nu är just Bitcon på en mellanväxel och ger ingenting, men det kommer ständigt nya valutor som snabbt ökar i popularitet och alltså går värdet upp på dem mycket snabbt. Det gäller dock att vara först och den tid man lägger ned på att få reda på dessa valutor och hur man minear dem får anses vara värdelös om man vill tänka sig gå med vinst. Fördel är väl den att endast elräkningen är din kostnad om du inte vill fixa nya komponenter för effektivare mining samt att din dator gör jobbet åt dig så fort du kommit igång med nytt projekt. Nackdel är att det inte alls är säkert att en valuta får fäste och därmed plötsligt försvinner från marknaden samt att du oftast inte kan använda din dator utan att gå miste om potentiell inkomst.

Säkra kort är annars produktion. Må det vara simpel html till avancerad programmering eller musik till en reklamfilm, den enda inkomsten som kan kallas säker och givande är när man producerar. Kan du programmera, skriva, fota så har du något att starta på.

Hade det funnits enkla sätt att tjäna pengar via datorn så hade ingen haft något annat arbete.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alakai:

Med en tillräckligt passande setup så kan du börja minea tocken dära bitcoins. Nu är just Bitcon på en mellanväxel och ger ingenting, men det kommer ständigt nya valutor som snabbt ökar i popularitet och alltså går värdet upp på dem mycket snabbt. Det gäller dock att vara först och den tid man lägger ned på att få reda på dessa valutor och hur man minear dem får anses vara värdelös om man vill tänka sig gå med vinst. Fördel är väl den att endast elräkningen är din kostnad om du inte vill fixa nya komponenter för effektivare mining samt att din dator gör jobbet åt dig så fort du kommit igång med nytt projekt. Nackdel är att det inte alls är säkert att en valuta får fäste och därmed plötsligt försvinner från marknaden samt att du oftast inte kan använda din dator utan att gå miste om potentiell inkomst.

Säkra kort är annars produktion. Må det vara simpel html till avancerad programmering eller musik till en reklamfilm, den enda inkomsten som kan kallas säker och givande är när man producerar. Kan du programmera, skriva, fota så har du något att starta på.

Hade det funnits enkla sätt att tjäna pengar via datorn så hade ingen haft något annat arbete.

Det låter mycket riskfullt att köra trades på valutor som är så nya att ingen vet värdet på dem, låter intressant, hade inte en aning om att det fanns!! I min tradingplattform kan jag köra valuta trades, men jag handlar inte i valuta, har ingen kunskap utan håller mig till det jag kan och förbättrar min kunskap hela tiden på ett litet område och bara kör trades på det, vilket har varit väldigt framgångsrikt för min del

Dock har jag hört flera källor som säger att aussie dollarn kommer fortsätta stiga (deras riksbanksränta ligger på 4.25%, så en helt klart intressant valuta att ha pengar i, vilket jag har, eftersom jag bor här har jag ett sparkonto med 5.6% ränta (term deposit, man låser pengar för x antal månader). Jag har även tankar på att ta blancolån i Sverige som man kan få för runt 4.25% och sedan föra över dem till mitt aussie bankkonto, men eftersom jag inte har något jobb i Sverige vill de inte låna ut pengar till mig!!

Så jag kanske, men bara kanske kör en liten trade på den valutan (går värdet upp tjänar jag pengar, går värdet ner förlorar jag pengar).

Permalänk

Kan nämna att jag kör bitcoin mining med mina nästan 3GH. Intressant och roligt projekt. Ligger på ~6 USD/BTC just nu.
Elen kostar men man får ju värme under vintern.

Visa signatur

i7 8700k - 32 GB - Z370 - RTX 2080 Ti - 4 GB Nvme SSD

Permalänk
Medlem

Annars, om du inte har några skrupler överhuvudtaget så kan du låna ut bandbred och kraft till porrannonser eller dylikt. Det ger en liten slant, som kan betala hyran. Kille på campus gjorde detta för fåtal år sedan. Jag vet dock inte hur han gick tillväga för att få en sådan deal. Söka på blocket kanske?

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Entusiast

Skriv en liten meningslös app som många vill ha. Släpp den till Android och Ios för 7 kr. Luta dig tillbaks och se pengarna rulla in.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24