Zotac Zbox AD02 Plus, Åsikter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008

Zotac Zbox AD02 Plus, Åsikter?

Hejsan.

Jag är i dagsläget ägare till en EEEBox 1501P med ION2 som HTPC med Win 7 + XBMC.

Detta fungerar bra förutom att jag inte kan få ut HD ljud samt att 24p buggen spökar med denna dator då det är Intel chipset.

Har nu spanat på en AD02 ett tag som kör AMD E-350 som klarar HD-ljuden samt inte har 24p buggen vad jag förstått.
Någon som köpt denna dator och har några åsikter?

Någon som byggt HTPC på E-350 som tycker det fungerar bra?

Citera för snabbare svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

ION2 gör ju att du kör ett nVidia kort och inte Intel.
Så 24hz ska funka fint, det gör det för mig iaf med exakt samma box
Har även ett E35M1-I deluxe i en burk och i princip samma XBMC installation som på min 1501P.
24hz funkar bra även på E-350 såklart, däremot har jag inte testat HD ljud då jag inte har nån reciever som klarar det (än).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2008
Skrivet av Svensktiger:

ION2 gör ju att du kör ett nVidia kort och inte Intel.
Så 24hz ska funka fint, det gör det för mig iaf med exakt samma box
Har även ett E35M1-I deluxe i en burk och i princip samma XBMC installation som på min 1501P.
24hz funkar bra även på E-350 såklart, däremot har jag inte testat HD ljud då jag inte har nån reciever som klarar det (än).

Då vet jag inte vad det är som strular, filmen kan flyta på hur bra som helst , explosioner osv men just när bilden ska åka i sidles eller panorera bara så börjar det små hacka, trots att CPUn inte ens är över 30% tack vare GPU playback med DXVA2.

Har det inte med att den använder en Intel Atom CPU då? Får det fan inte att funka, framförallt därför jag vill byta. Men inte så kul om det sker med AD02 heller dock om det beror på nåt annat.

Citera för snabbare svar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Panoreringar, zoomningar etc hackar när du inte har skärmen synkad med filmens frekvens.
Under settings>video>playback klicka i:
Allow hw accel (DXVA2)
Adjust display refresh to match video
Sync playback to display
A/V synv method: audio clock

Sen när du spelar en film så trycker du på "o" och kollar på sista raden.
fps:xxx skall vara filmens fps såklart, 23.976 hellst, men den kan hoppa lite upp och ner.
refresh:xxx är skärmens updatering, vilket då ska vara 24 med en 24Hz film etc