Migrera till Android(Transformer & Prime) från Windows, funderingar och frågetecken

Permalänk
Avstängd

Migrera till Android(Transformer & Prime) från Windows, funderingar och frågetecken

Raderat

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat så tror jag ingen surfplatta kan ersätta en dator helt och hållet.. Operativsystemen är för så pass olika ändamål... Men om du är medveten om detta så är det väl bara att prova.. Men jag tror inte man bör ha några höga förhoppningar om vad man annars är van vid att en dator kan klara av!

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem

Tror inte du kan koppla xperia play till plattan och sen till tvn. Går inte play att koppla direkt till tv?
GPS på prime funkar knappt om man ska tro vad som skrivits, Asus har till och med tagit bort den från specifikationerna, även om den finns där.
Gamla transformern klarar inte spela t ex .mkv och liknande format perfekt.

Ska du helt ersätta en dator skulle jag väntat tills nästa transformer kommer, med 1920 upplösning, fixad gps mm.
Läste att den skulle släppas framåt sommaren.

E-leg / bankid funkar inte på plattorna heller, kan vara värt att tänka på.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Tror inte du kan koppla xperia play till plattan och sen till tvn. Går inte play att koppla direkt till tv?
GPS på prime funkar knappt om man ska tro vad som skrivits, Asus har till och med tagit bort den från specifikationerna, även om den finns där.
Gamla transformern klarar inte spela t ex .mkv och liknande format perfekt.

Ska du helt ersätta en dator skulle jag väntat tills nästa transformer kommer, med 1920 upplösning, fixad gps mm.
Läste att den skulle släppas framåt sommaren.

E-leg / bankid funkar inte på plattorna heller, kan vara värt att tänka på.

Det sistnämnda om bankid kanske bara gäller android, ipad med iOS har stöd för BankID. Men fortfarande, inget att ersätta datorn med..

Om man nu inte BARA ska surfa på sidor, titta youtube, lyssna musik och spela spel som är avsedd för det..

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skillz:

Det sistnämnda om bankid kanske bara gäller android, ipad med iOS har stöd för BankID.

Fel av mig, det finns till android men verkar bara gälla swedbank och skandiabanken.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk

Använder du inga program på din dator? Spelar du inte spel?

Visa signatur

Asus Gog Gl702 VM 16 gb ram, 500 gb 960 pro evo ssd, 1060 g gb