Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2005

Dear Esther

Kanske något att se fram emot, ser väldigt lovande ut!

Dear Esther is coming February 14th 2012 to Steam

Intel Core i7-8700K | ASUS STRIX Z370-F | Corsair Vengeance LED 16GB | ASUS STRIX 1080 Ti OC | Corsair H80i | Corsair Q400 | Corsair AX1200W | Corsair Strafe RGB | Corsair M65 RGB PRO | Corsair VOID RGB PRO

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Vad är det för något? Mmo? äventyrs spel? Elder scrolls wannabe? Potatis? Men annars ser det riktigt bra ut! Ser ut att ha härlig grafik med.

| Intel i5-4670K @4.0 w/ MSI Z87-G45 Gaming | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 970 1500/3500 | 8gb DDR3 Corsair Vengeance @ 1600mhz | EVGA G2 750w Nätagg 80+ Gold | Be Quiet Silent Base 800 Chassi | Kingston SSD Now! 120gb | Western Digital Black 7200rpm 500gb | Samsung 5400 2TB Green | PCI-E ljudkort köpes! Eller externt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2008

Skulle nog kalla det en interaktiv saga.

Denon AVR-1801 | Dali Blue 5005 | Turtle Beach Audio Advantage Micro II

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

Herre jösses det kan bli ett RIKTIGT bra spel!

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Maj 2009

Verkar vara en re-make av ett spel från 2008

http://en.wikipedia.org/wiki/Dear_Esther

Windows 8 x64 | i7 2600k Stock @ 1.05V | P8P67-M Pro | Vengeance LP 1600MHz | Samsung 840 Pro + Crucial C300 64GB | R9 290 @ 1122MHz | Newton R2 650W | Define Mini | Y500 Laptop (650M SLI)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Apr 2010
Skrivet av Dispersion:

Verkar vara en re-make av ett spel från 2008

http://en.wikipedia.org/wiki/Dear_Esther

Riktigt bra mod <3

Få se vad priset landar på, blir det kanske tom gratis?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

Påminner mig om ett gammalt mod till Cryengine som var, nästan likadant. Fast det jag tänker på hade inslag av Amnesia :$

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Tobblish:

Riktigt bra mod <3

Få se vad priset landar på, blir det kanske tom gratis?

US - $9.99
UK - £6.99
Europe €7.99
Russia - 249RU
CIS - $7.99
EU Zone 2 - €6.99

Källa: http://dear-esther.com/?p=562

Modden från 2008 var gratis men ser inte alls lika bra ut som den här.

heh, extra t i gratis

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Apr 2009

.. Blev riktigt förvirrad över att se denna nyhet då alla verkar skriva som om det är ett helt nytt spel och jag vill minnas att jag spelade detta för typ 2,5 år sedan.
men att det kommer en upphottad version är inte helt fel, men lite tveksamt om jag kommer köpa det då jag redan spelat det.

| CPU i5 750 | Gigabyte P55A-UD3R | ASUS HD5850 | Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 4GB | Western Digital Blue 500 GB | Western Digital Green 1 TB | Western Digital 250 GB | Corsair 650TX | Win 7 Pro x64 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Galactica
Registrerad
Feb 2005

Förvånansvärt hur snygg Source-motorn kan vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Blir nog en bra film det där.

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009
Skrivet av waspen123:

Vad är det för något? Mmo? äventyrs spel? Elder scrolls wannabe? Potatis? Men annars ser det riktigt bra ut! Ser ut att ha härlig grafik med.

Helt ny typ av spel, som en bok/film.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jul 2007

Ser sjukt mysigt ut, ska nog köpa det

| CPU: Intel 6700K@4.6GHz | GPU: EVGA GTX 1080 SC | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair LPX 16GB@2133MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Primär SSD: Samsung 840 EVO 250GB | Sekundär SSD 1: Samsung 850 EVO 500GB | Sekundär SSD 2: Intel 320 120GB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM750x Chassi: Fractal Design R4 | Kringutrustning: Dell U2515H, Dell U2412M, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G900, Sennheiser HD650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Älmhult
Registrerad
Okt 2011

Sedan jag såg en artikel om detta i Pcgamer för ett par veckor sedan blev jag hyper! Någon som vet om detta kommer att köra i Hl2 som modden gjorde eller om det kommer att ha sin egna motor?

Citera för svar!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2001

Är väldigt nyfiken på detta spel, hoppas musiken i spelet kommer vara lika bra som i trailern.

Intel Core i5 2500k @ 4,5GHz (Corsair H80) | Asus Maximus V GENE | MSI GeForce GTX 1070 | Corsair Vengeance 16GB |
Samsung 850 PRO 256GB | Corsair AX 750W | Fractal Design Define Mini | BenQ XL2420T |
Hegel HD2 | Little Dot MKIII | Sennheiser HD6XX

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Äntligen ett spel för alla oss loregeeks! Ett spel där storyn inte är en del av spelet utan faktiskt ÄR spelet ^^ Kommer definitivt spela det!

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Galactica
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Fahrbot:

Är väldigt nyfiken på detta spel, hoppas musiken i spelet kommer vara lika bra som i trailern.

Soundtracket ska tydligen säljas separat, blir nog väldigt bra.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2004

39% nerladdat just nu ...

Notebook Envy 15" 4K IPS 7500U 16GBDDR4@2133MHz 256GB NVMe USB-C
2016Ed. VIII Hero 6700K@4801MHz H₂O 32GB DDR4@3200MHz/cl15 950Pro 1080Ti 11GB H₂O
2014Ed. Z87-A 4790K@4900MHz NH-D14 16GB DDR3@2133MHz/cl11 1070FE 8GB
HTPC: GA-B85M-DS3H 4570S 16GB DDR3@1600MHz GTX970 4GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Mar 2007

Precis klarat det, fruktansvärt vackert spel.

Awaken Mustakrakish the Lake Troll

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2008

Var precis det spelet jag behövde. Något som skiljde sig från mängden och gav tillbaka ett spelsug. Blev en hel del screenshots i spelet. Många riktigt vackra scener.

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Blueson:

Sedan jag såg en artikel om detta i Pcgamer för ett par veckor sedan blev jag hyper! Någon som vet om detta kommer att köra i Hl2 som modden gjorde eller om det kommer att ha sin egna motor?

Det använder sig av Source-motorn. Senaste upplagan som används av L4D2 och Portal 2.

CM 690 | Maximus III Formula | i7 860 @ 3.8GHz | 8GB XMS3 |
GTX 780 GHz Ed flashed to 7GHz vram |
Performance PRO SSD RAID 0 2x128GB | TX 750W | Xonar D2X | Z-2300 | FS2434 | G400s | Func KB-460

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av FribBe:

Förvånansvärt hur snygg Source-motorn kan vara

Tyckte tvärt om, ser så förbannat många brister just nu tyvärr med source motorn tack vare detta nteraktiva gå filmen, Riktigt föråldrat är den. Problemet jag har är att allt är så platt när du väll kommer och ser på det i detalj, vist på avstånd ser det också bra. ett annat problem är just att allt ser ut att sakna volym. Detta på grund av motorn.

Nu ta mig inte fel här, interaktiva gå filmen är grymt snyggt, men det har liksom inget med source motorn att göra, det är snyggt tack vare tiden och detalj rikedomen artisten i fråga har lagt ner på det, Hade varit mycket intresserad att se med en upphettad motor som stödjer bland annat DX11 och så här mycket arbete nerlagd, skulle vara intressant att se på det faktiskt.

Speldator: i7-8700k, 16GB DDR4, GTX1070
Server 1: SB 2500k, MZI -P67GD55, 32GB DDR3, Corsair MX 240GB SSD
Surface Pro 2017, Konsoler: Typ alla, Oculus Rift

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2003
Skrivet av MugiMugi:

Tyckte tvärt om, ser så förbannat många brister just nu tyvärr med source motorn tack vare detta nteraktiva gå filmen, Riktigt föråldrat är den. Problemet jag har är att allt är så platt när du väll kommer och ser på det i detalj, vist på avstånd ser det också bra. ett annat problem är just att allt ser ut att sakna volym. Detta på grund av motorn.

Nu ta mig inte fel här, interaktiva gå filmen är grymt snyggt, men det har liksom inget med source motorn att göra, det är snyggt tack vare tiden och detalj rikedomen artisten i fråga har lagt ner på det, Hade varit mycket intresserad att se med en upphettad motor som stödjer bland annat DX11 och så här mycket arbete nerlagd, skulle vara intressant att se på det faktiskt.

Håller med. På långt håll = ett av de snyggare spelen jag sett. På nära håll ser det inte lika bra ut, men fortfarande snyggt! Det jag gillar mest med Dear Esther är färgsättningen - något jag tycker många spel misslyckas med idag. Allt smälter in riktigt bra, där himmelen verkligen känns integrerat med övriga miljön och inte något som bara finns där uppe.

Framför allt vattnet verkar tagit mest stryk av DX11? Inte alls så livfullt som vatten i DX11.

Men riktigt vackert spel. Stämningsfullt, tack vare grafiken.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Så galet mysigt utan att vara ett grafiskt tungt monster... Har spelat igenom spelet 3 ggr och varje gång har jag fått höra nya berättelser och fått nya pusselbitar kring vem/ var/ varför/ hur ^^ Underbart spel och fullt med chemi/ el grejer (studerar båda i plugget) så det ska nog kunna gå att klura ut what the hell is going on

Om någon har teorier/ ideer kring varför han är på ön etc så dela gärna med er ^^ Måste skynda till plugget men jag skriver upp mina teorier senare i veckan

i7- 2600k | 60GB SSD | Corsair Hydro H80 | Corsair HX 750W/80+ | Corsair 600t | 6970 kyld med Accelero Xtreme Plus II | 4st Gentle Typhoon 1850rpm | Antec Big Boy 200mm
Utrustning: Qpad MK- 80 | Asus Xonar- STX | Beyerdynamics DT770 Pro 80 | Qpad 5K
Snälla citera om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2010
Skrivet av DeaDUggh:

Om någon har teorier/ ideer kring varför han är på ön etc så dela gärna med er ^^ Måste skynda till plugget men jag skriver upp mina teorier senare i veckan

Som jag uppfattade det rörde det sig ju om Paul, "the drunken driver", som körde på Esther. Ön tror jag är fiktiv, och i och med att allt är i hans huvud, skulle kemibindningarna [bland annat etanol] vara logiska. Samt alla kemiböcker som ligger lite överallt. Det är i alla fall hur jag tolkade spelet, dock finns det säkerligen andra sätt att se på det.

Dold text

Hur som haver; otroligt fint spel, dock vet jag inte om det förtjänar de otroliga betyg det fått hittills.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

kanske bara jag som är efterbliven, men jag fattar absolut ingenting av detta spel... jag gick bara omkring i 30-45 min utan att göra någonting. BOKSTAVLIGT! jag gjorde absolut ingenting förutom att gå omkring på den där ön.

är det jag som missat nånting totalt eller ska det vara så? om det ska vara så så måste det nog vara världshistorioens sämsta spel... synd det, för det såg helt underbart ut i eyefinity

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2006

Vafan... jag spelade Dear Esther för kanske 3-4 år sen. Har jag missat något? Antar att det är en remake på "modden"?
För övrigt så vill jag minnas att allt man gör i spelet är att gå, samtidigt som en röst berättar någon saga eller liknande under tiden.

EDIT:

Skrivet av morxy49:

kanske bara jag som är efterbliven, men jag fattar absolut ingenting av detta spel... jag gick bara omkring i 30-45 min utan att göra någonting. BOKSTAVLIGT! jag gjorde absolut ingenting förutom att gå omkring på den där ön.

är det jag som missat nånting totalt eller ska det vara så? om det ska vara så så måste det nog vara världshistorioens sämsta spel... synd det, för det såg helt underbart ut i eyefinity

Det är så hela "spelet" är tyvärr.

Såg nu också där uppe att någon skrev att detta var en remake.

┻━┻ ︵ ヽ(°□°ヽ)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻
┻━┻ ︵ \( °□° )/ ︵ ┻━┻

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av morxy49:

Det är en berättelse. Så allt du gör är att gå omkring och hittar olika ställen där en berättelsedel aktiveras.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2005

Som sagts tidigare, det är inte ett spel, det är en berättelse. Den är dessutom inte interaktiv som en del säger eftersom man faktiskt inte interagerar med någonting.
Den är väldigt välgjord med musik, ljud och miljöer, men förväntar man sig något mer än en berättelse skjuter man sig själv i foten.

Helt klart värt pengarna i mitt tycke då jag inte spelat den tidigare modden. Bra mycket billigare än en biobiljett och varar minst lika länge som en lång film. Man är lite vilse i örjan men det ger sig snabbt.

Slå er ner i fåtöljen men en kall öl och börja vandra

Q9450 @ 3.5 GHz | GTX 770 | 6GB OCZ Reaper | Abit IP35 Pro | Auzentech X-Meridian | Dell U2412M

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av FERGUS:

Det är en berättelse. Så allt du gör är att gå omkring och hittar olika ställen där en berättelsedel aktiveras.

då måste jag faktiskt tyvärr säga att detta spel är det sämsta skit jag nånsin spelat, men det är ju vad jag tycker

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |