Söndrig dator, använda hårddisken

Permalänk
Medlem

Söndrig dator, använda hårddisken

Hej, jag min dator gick sönder idag, (lät som ett smällande ljud och börja lukta bränd elektronik sen startade inte datorn mer) men antar att hårddisken fortf funkar, dock ligger det ett operativsystem på den, men har en hel del viktiga filer på den hårddisken och vill TILLFÄLLIGT koppla in den i min nya dator för att få tag i alla filer, sen skall den tillbaka in i datorn för att den skall lagas, tror bara det är nätaggregatet som är söndrigt.
själva frågan är alltså hur kopplar jag in den temporärt lättast i min dator? något speciellt jag behöver (eller som kan vara bra att ha?).

Permalänk
Medlem

ström och koppling. Lycka till

Visa signatur

Processor Intel i7 2600k | Moderkort Asus P8Z68 - V Pro | Chassi Antec P280 | Grafikkort Radeon 6970x2 Crossfire | Nätaggregat Corsair 750W | Ram Corsair Vengeance 16GB

Permalänk
Medlem

En sata kabel är ju det lättaste, normalt sätt ska det inte vara några problem att koppla in en till hårddisk med OS.
Du kan dock få välja i uppstart av windows vilket windows du vill boota. (vilken av hårdiskarnas OS du vill starta ifrån)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

En sata kabel är ju det lättaste, normalt sätt ska det inte vara några problem att koppla in en till hårddisk med OS.
Du kan dock få välja i uppstart av windows vilket windows du vill boota. (vilken av hårdiskarnas OS du vill starta ifrån)

ok gött. skall testa imorn för att dra över allt till min nya dator

Permalänk
99:e percentilen
Skrivet av Qevius:

ok gött. skall testa imorn för att dra över allt till min nya dator

Tänk på att filer som är lagrade i %homepath%, dvs C:\Users\Qevius kanske inte kan kommas åt om du bootar från en annan hårddisk.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers