Megaupload nere efter FBI-tillslag, Anonymous slår tillbaka

Permalänk
Melding Plague

Megaupload nere efter FBI-tillslag, Anonymous slår tillbaka

Amerikanska myndigheter stänger ned fildelningstjänsten Megaupload, vilket rör upp heta känslor på internet. Aktivistnätverket Anonymous svarar med överbelastningsattacker mot bland annat stora upphovsrättsorganisationer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle gå och lägga mig men så blev det inte när detta drog igång.

Länge leve Anonymous!

Permalänk
Medlem

Mycket spännande natt må jag säga. History in the making.

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | Noctua NH-D15 | Asus Prime X370-Pro | 32 GB G.Skill 3200 MHz CL16 | Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC | Samsung 970 EVO Plus 1 TB | EVGA SuperNOVA G2 750W | Fractal Design Define C
Alienware AW3423DW QD-OLED 3440x1440 175 Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av FribBe:

Skulle gå och lägga mig men så blev det inte när detta drog igång.

Länge leve Anonymous!

i second that

Permalänk
Medlem

Hårt mot hårt!

Visa signatur

#1 Antec P280 + Chieftec Nitro 750W PSU, Intel Core I7 2600k @4.8GHz 24/7, Asus P8Z68 Deluxe/Gen3, 16Gb Corsair Vengeance, PowerColor Radeon R9 280X TurboDuo OC @ 1120/1570 , Windows 8.1 x64

Permalänk
Medlem

Nu får dom ju *** ge sig. "ska ha drivit webbplatser i syfte att distribuera piratkopierat material." Detta uttalande tror jag lika mycket på som att min morfar är mafia boss. Hur tror dom egentligen att dom ska kunna bevisa den anklagelsen?
"Detta ska bland annat ha skett genom ett belöningssystem för användare som laddade upp populära filer, samtidigt som material som laddadades ned mer sällan raderades." Detta betyder ju självklart att allt är piratkopierat! De har kanske inte hört om patch filer till spel, demon, populära GRATIS program osv...

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Medlem

Cyberwar!

Permalänk
Medlem

justice.gov, universalmusic.com, mpaa.org, riaa.org, riaa.com, copyright.gov, hadopi.fr, bmi.com, doj.gov, bgi.com, wmg.com och fbi.gov <--- Har varit eller är nere.

verkar som att Anonymous är lite sura

Permalänk

haha skulle med sova, men måste ju följa detta

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk

Anonymous sätt är väl kanske inte den finaste, men anklagelserna hade ingen som helst grund över huvudtaget, det låter ju som att det _enbart_ var piratkopierat material som distribuerats. Jag har själv ofta tillförlitat mig på megaupload för patcher till spel.

Så kom igen anonymous och hela internet, vi tänker inte böja oss för detta!

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem

Nu jäklar smäller det på nätet, kanske börjar närma sig världens första världskrig online nu.

Visa signatur

Captain Awesome

Permalänk
Medlem

Jag ogillar att de lägger upp polisers personuppgifter... De har inget med det här att göra...
Däremot uppskattar jag att de sänker webbplatser och skapar kalabalik.

Visa signatur

En potatis

Permalänk

o där gick fbi.com ner ^^

Visa signatur

- i7 5820k @ 4.3 Ghz - MSI Gaming 7 - GTX 980 @ 1433 Mhz - 16 GB DDR4 @ 2800 Mhz - Samsung 840 Pro 256GB + Samsung 850 EVO 1TB - Corsair 700D - Corsair HX750 - XB270HU -

Permalänk
Medlem

anonymous gör så rätt, vart är denna värld på väg, snart har vi bara ett få tal personer som bestämmer över allt.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

ojoj... spännande.

Permalänk
Medlem

Tyvärr tror jag aldrig DDOS har åstakommit någonting.

Och för att vara lite balanserad så kan man ju konstatera att ägarna av megaupload.com har tjänat enorma summor pengar genom att hosta piratkopierat material. Frågan är ju om dom kan ställas till svars för det i.o.m. att det är användare som själva har laddat upp materialet. Sen är det väl svårt att säga hur stor del av deras totala mängd data har varit piratkopierat också. Fanns just hur många siter som helst som nästan helt var baserade på att ladda upp piratkopierat material på megaupload och andra liknande sites.

Torrents FTW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vallittu:

justice.gov, universalmusic.com, mpaa.org, riaa.org, riaa.com, copyright.gov, hadopi.fr, bmi.com, doj.gov, bgi.com, wmg.com och fbi.gov <--- Har varit eller är nere.

verkar som att Anonymous är lite sura

Ano har all rätt att lacka
Go go amerikanska regeringen..... Bunke inkompetenta cakes.. de har och kommer ha mycket skit att stå i framöver..

Att de ens har råd att leka världs polis fortfarande... Suck.

Permalänk
Medlem

Kim dotcom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Felix:

Jag ogillar att de lägger upp polisers personuppgifter... De har inget med det här att göra...
Däremot uppskattar jag att de sänker webbplatser och skapar kalabalik.

Håller med, poliser som personer har inget med detta att göra.
Men USA ska fanfå skit för det dom gör, GO ANON!

Visa signatur

| i7 920 C0 @ 3,63| GTX 580 + EK CU| CM 690 | EK HF Acetal |Samsung 830 120+TG 120 | AX850 | Asus Rampage 3 Formula|12GB Corsair |
FoldingRig1: i5 2320, 8GB ram, Win7
FoldingRig2: i7 920, 12GB ram, Win7
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=530039

Permalänk
Medlem

ja det var ju väldans oväntat att de liksom alla andra kriminella parasitoraganisationer främjar material som ger mer klirr i kassan i form av reklampengar.

vore förresten intressant att se piratebay AB promota Adblock eller liknande i en av deras patetiska förstasidorsupprop. skulle gå i linje med dras hållning till giriga snyltare men ändå inte på nått vis..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Värsta lynchstämmningen här på Swec!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Undrar bara hur mycket de själva riskerar när det släpper löss en hel drös med attacker på ett antal förväntade siter?

Ping pong.
FBI fimpar en site
Ano fimpar ett antal siter
FBI får en aktuell lista med ställen att besöka...?

Visa signatur

Min: Asus x670e ProArt :AMD 7950x3D : Noctua NH-D15 : AMD 7900XT Merc 310: Kingston Fury 64GB: Define North:: Dell P3222QE +Dell U2412M 24"
Frugan: ASUS P6X58D :i7 930@3,5Ghz :Noctua NH-D14 : HD 6970:Corsair 6GB: Define R3: Dottern: ASUS P6X58D :i7 930@3,2Ghz :Noctua NH-D14 : 7970 DC2 :Corsair 4GB: Define R3: Sonen: ASUS P6X58D:i7 950@3,6Ghz :Noctua NH-D14 : HD 7970:Corsair 6GB: Antec P183 Advanced Midi

Permalänk
Medlem

Anonymous = töntar

Dom sätter en massa "oskyldiga" i skiten hela tiden. Så länge dom fortsätter med det så hoppas jag att dom åker fast.

Permalänk
Medlem

Som vanligt gör USA som de vill, SOPA/PIPA går inte igenom men skit samma vi ska ha på vårat sätt. Det finns så många fel i sättet de reagerar och tänker.

Man blir så jävla förbannad man börjar tänka hur fan de får göra såhär och varför inte fler folk protesterar.

jag är varken för eller emot fildelning men det FBI gjorde nu var att köra via SOPA lagen fast den inte gått igenom än.
Internet är inte en ska som USA ska äga.

När USA drar igenom SOPA bara för att dom kan så är det YouTube nästa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jeddan:

Värsta lynchstämmningen här på Swec!

Yeah well här sitter man o ska dra ner en patch o tänker på megaupload o ser detta skiten.. lynchning i all sin rätt menar jag!. Än en gång DOS em all!

Permalänk

Skulle inte kalla överbelastningsattacker ett svar, kanske ett litet fnys.

Visa signatur

"He was a soldier of Rome. Honour him."

Chassi: NZXT H2 Svart Mobo: Gigabyte GA-Z68AP-D3 CPU: i5 2500K Heatsink: Xigmatek Gaia Fans: ZM-F3/Sickle Flow RAM: Corsair Vengeance 8 GB GPU: Gigabyte GTX 560Ti OC PSU: FSP 650W 80+ Gold SSD: Crucial M4 64 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av CazeW:

Nu får dom ju *** ge sig. "ska ha drivit webbplatser i syfte att distribuera piratkopierat material." Detta uttalande tror jag lika mycket på som att min morfar är mafia boss. Hur tror dom egentligen att dom ska kunna bevisa den anklagelsen?
"Detta ska bland annat ha skett genom ett belöningssystem för användare som laddade upp populära filer, samtidigt som material som laddadades ned mer sällan raderades." Detta betyder ju självklart att allt är piratkopierat! De har kanske inte hört om patch filer till spel, demon, populära GRATIS program osv...

Du är lika medveten som resten är att STORA delar av sånahär sidor innehåller piratkopierade grejer, så lägg bara ner..

Sedan när folk säger GO ANON etc, men snälla.. Dom åstadkommer inte ett skit. Folk som är för sånt här är för att inte myndigheter etc ska kunna göra som dom vill, men vadå kolla hur mkt megaupload ägarna har tjänat också, börjar bli samma visa där att dom tjänar ohyggliga mängder av pengar på andra. Så jag kunde ej bry mig om själva händelsen, båda sidorna är felande i det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Som vanligt gör USA som de vill, SOPA/PIPA går inte igenom men skit samma vi ska ha på vårat sätt. Det finns så många fel i sättet de reagerar och tänker.

Man blir så jävla förbannad man börjar tänka hur fan de får göra såhär och varför inte fler folk protesterar.

jag är varken för eller emot fildelning men det FBI gjorde nu var att köra via SOPA lagen fast den inte gått igenom än.
Internet är inte en ska som USA ska äga.

När USA drar igenom SOPA bara för att dom kan så är det YouTube nästa.

Detta hade ingenting att göra med SOPA. . Har hänt många gånger förut att sites har blivit nertagna för samma anledning, d.v.s: brott mot upphovsrätten os.v. Så det är knappast något nytt. Tror att folk blir extra upprörda p.g.a SOPA dock

Uppebarligen efter har läst Grand Jury dokumentet så var ägarna väl medvetna om att det fanns en mängd piratkopierat material på deras servrar. De tjänade som sagt jävligt mycket pengar på det också. Ju fler som köpte subs, desto bättre för dem. Enligt dokumentet uppmanade de även folk att ladda upp upphovsrättsskyddat material men det kan säkert ifrågasättas. Anledningen varför FBI kunde ta ner servrarna var för att de hade servrar i USA. D.v.s. USA hade jurisdiktion att ta ner dem.

Permalänk
Medlem

Skummade igenom anklagelserna. Helt jävla sinnessjukt är vad det är.
Jag måste erkänna:
Jag hade ingen aning om att Megaupload är medlemmar av "Mega conspiracy", något som jag inte heller har hört talas om.

Permalänk
Medlem

Är det nu Die Hard 4.0 blir verklighet?