Permalänk
Medlem

Göra ett eget tangentbordsutdrag

Nu är det på detta viset att jag använder skrivbordet Galant från IKEA som säkert många av er har hört talats om. Har tidigare även använt Summera tangentbordsutdrag http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50086690/ men som tyvärr är på tok för litet för min nya setup. Därför har jag nu valt att göra ett eget istället med rätt mått som passar mig.

Jag har kommit så långt som att skaffa en skiva i rätt storlek av stabil kvalité som jag även hunnit måla. Dock har nu projektet kommit till slutfasen, dvs ett par fästen. Funderar på något likt detta: http://www.theofils.se/product.aspx?prodfamid=60220150

Finns det någon som kan tipsa om någon bra butik som säljer något liknande eller har någon annan bra idé?

Jag hade även tänkt behandla den målade (sträva) skivan med någon form av olja så det håller bättre i längden samt blir snyggare. Låter det som en bra idé eller finns det någon nackdel? Kanske kan det bli för ”halt”?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Hedersmedlem

flyttad

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Rekordmedlem
Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

en aning gammal tråd men är ute efter precis samma sak då jag ska förflytta min dator från skrivbordet till en garderob så hoppas att det går att vecka liv här å kanske få något svar

Edit: måste gå att beställa eller fysisk butik i Västerås trakten

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Som sagt, gammal tråd men letar efter samma sak, vill gärna komma en bit längre bort ifrån skärmen och ett "tangentbordsutdrag" verkar vara den smartaste lösningen, någon som hittat eller kommit på någon smart lösning :)?

Visa signatur

Hejsvejs

Permalänk
Rekordmedlem

Du kan ju kolla 2 poster längre upp (#3) fungerar inte de beslagen åt dig så får du förklara vad som inte blir bra med den typen om du ska bygga nått.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.