Permalänk

Enhet funkar med alla OS utom w7

Jag har en webbkamera som är lite äldre men funkar. Jag testade den först i en windows xp dator. Den funkade utmärkt där. Körde sedan in den i en Windows 7 dator där den inte kunde finna någon drivrutin. testade den igen fast i en annan, funkade inte heller där. Testade den sen i en windows 8 preview dator och där funkade den utmärkt igen.
Jag laddade ner drivrutinerna till kameran från logitechs hemsida. Men dessa kunde inte hitta webbkameran.

Någon som vet vad man kan göra för att den ska fungera? Det är en logitech quickcam express. M/N: V-UAP41

Permalänk

Att tillägga: Den hittar kameran i båda datorerna med windows 7 när den kör en automatisk sökning på logitechs hemsida.

Permalänk
Rekordmedlem

Det är inte ett problem med 32 vs 64 bit os ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Det är inte ett problem med 32 vs 64 bit os ?

Detta har jag inte tänkt på. Får testa det då och se. Eftersom båda datorerna med windows 7 kör 64-bit och alla andra 32-bit så e det troligtast detta