Vad göra med 8Gb SSD

Permalänk
Medlem

Vad göra med 8Gb SSD

Har en Samsung laptop som kommer med 8Gb Expresscache + 750Gb HDD i orginalutförande, har dock bytt ut HDDn mot en 240Gb Corsair Force.
Känns ju onödigt att låta den bara ligga och ruttna, vad skulle man kunna hitta på för arbetsuppgift åt den?

Den har inte bästa skrivprestandan precis..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Systemdisk i en htpc?
Vet iofs inte om xbmc i standaloneutförande fungerar bra.

EDIT: Ja sälja är en idé. Finns nog många köpare. Mig bla.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

Får jag köpa till min lilla linuxburk? Vad ska du ha fört.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

du skulle väl kunna ha lite små program på den kanske? webläsare, IM program kanske eller liknande, kommer inte på nått annat vettigt
temp map kanske men vet inte om den har för lite skriv för det?

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Systemdisk i en htpc?
Vet iofs inte om xbmc i standaloneutförande fungerar bra.

EDIT: Ja sälja är en idé. Finns nog många köpare. Mig bla.

Skrivet av RedSparowes:

Får jag köpa till min lilla linuxburk? Vad ska du ha fört.

Det är fastlött på moderkortet så det kan bli svårt.

Skrivet av Elghinnarisa:

du skulle väl kunna ha lite små program på den kanske? webläsare, IM program kanske eller liknande, kommer inte på nått annat vettigt
temp map kanske men vet inte om den har för lite skriv för det?

Ja visst kan man ju stoppa dit lite småprogram, men det blir ju både o-organiserat och långsammare än att ha dom på den primära ssd:n.
Har en 20Gb partition på Corsairn över som jag tänkte ha xubuntu på, ja kanske kan ha den som swap partition? Eller drar swap nytta av höga skrivhastigheter?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Det är fastlött på moderkortet så det kan bli svårt.

Ja visst kan man ju stoppa dit lite småprogram, men det blir ju både o-organiserat och långsammare än att ha dom på den primära ssd:n.
Har en 20Gb partition på Corsairn över som jag tänkte ha xubuntu på, ja kanske kan ha den som swap partition? Eller drar swap nytta av höga skrivhastigheter?

Äh. Det går!

Men ok. Min fantasi räcker nog inte till. Men jag hade lagt ett litet OS som startar extremt fort på den och dualbootat.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Äh. Det går!

Men ok. Min fantasi räcker nog inte till. Men jag hade lagt ett litet OS som startar extremt fort på den och dualbootat.

Men eftersom jag varit lite förutseende och partitionerat upp 240GB Force disken i 3 partitioner på 100Gb, 100Gb och 20Gb så har jag ju redan en liten partition att sätta Linux på som är snabbare än 8Gb ssdn.

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av WeeMaan:

Men eftersom jag varit lite förutseende och partitionerat upp 240GB Force disken i 3 partitioner på 100Gb, 100Gb och 20Gb så har jag ju redan en liten partition att sätta Linux på som är snabbare än 8Gb ssdn.

Men då!
Lägg in en image av windowsinstallationsskivan så du kan boota på den och göra memtest och reparera windows-update-fel och sånt då.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N