Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Tangenterna bleknar Corsair Vengeance

Blir trött på eländet, köpte ett Corsair K60 tangenbord för 1 månad sedan och redan har tangenterna börjat blekna.

A och S har knappt något kvar, det är väl typ halva tecknet kvar på dessa, Shift tangenten är helt bortblekt nu.

Och de snackade om laseretsade tecken på tangenterna att det skulle vara så mycket bättre.

Vad gör man? det är väl bara reklamera?

Nån annan med Corsair som har bortblekta tangenter?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jan 2010

Färgen på mitt Steelseries 6G v2 har också försvunnit på några knappar, så som WASD och shift. Men mitt har inte laser-etsning.

Jonas - När silvertejp inte räcker till, får man ta till ståltråd och bajs!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
umeå
Registrerad
Maj 2011

Har hört att det är många med 6gv2 som har samma problem och dom har fått nya, vet dock inte om corsair gör samma sak men förmodligen.

Chassi: HAF 912 + | M-kort: ASRock P67 Extreme 4 REV B3 | CPU: i5 2500K @ 4,3 ghz | CPU kylare: Noctua NH-U12P SE2 | Minne: Corsair 8GB 1600MHz XMS3 | GPU: Crossfire XFX Radeon HD6950 2GB @ 880/1325 | OS : Intel SSD 320 80GB | Lagring: 500GB WD CB | PSU: Fractal Design Newton R2, 800W | Skärm: BenQ XL2420T 120hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Såg på Corsairs forum att det är tydligen problem så det får bli en RMA.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Maj 2006

Jag trodde det var laseretsade tangenter som var känsligare för det här problemet?
Många svarta tangenter med vit text har samma problem.
Den vita texten är lite porös efter etsningen så smuts och flott letar sig lätt ner där.
Ta loss tangenterna och tvätta med lite tvål och vatten så får du tillbaka den vita färgen.

Tangenterna på mitt Zowie har blivit gråa men det har i alla fall inte fallit bort någon del av texten.

Det var enklare förr att skilja Asus moderkort åt:
Asus A7V -> Asus P5Q Pro -> Asus M4A88TD-V EVO/USB3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stenungsund
Registrerad
Jul 2009

Hmm, vad jag vet så skall Laseretsning hålla väldigt bra... En månad känns ju som om det är dåligt Padprint istället :S
Vid laseretsning så går man ju ner i plasten, så att slita bort detta inom 1 månad känns ju ganska extremt, såvida man inte har frätande fingrar...