Röda streck när jag startar Call of Duty 4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hjärnarp
Registrerad
Dec 2010

Röda streck när jag startar Call of Duty 4

Hejsan, det började då att igår så när jag startade mitt Call of Duty 4 så blev det röda streck. Jag tog 2 bilder och det ser ut så här.

Jag har prövat att ta ut ett av mina GTX 460 och pröva på det ena men det blir fortfarande röda streck. Jag har också prövat att ha spelet på min andra skärm och det blir också röda streck. Jag har ingen aning om mina det är mina grafikkort eller bara spelet. Det har aldrig hänt så här förut men jag har börjat få bluescreens på senaste tiden för jag har skaffat en SSD och att jag var tvungen att överclocka min CPU igen.

Jag har inte fått några röda streck på League of Legends. (Har inga andra spel installerade atm)

Jag har ingen aning om vad som kan ha hänt så skulle varit jätte snällt om någon har nån aning om vad jag kan göra!

Tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grästorp
Registrerad
Dec 2010

Jag tror det är sladden till skärmen som glappar, jag hade samma grej för ett tag sedan. Använde du samma när du testade med annan skärm ? Kör du med vga eller dvi ? Testat båda uttagen på grafikkorten ?

Gigabyte Z68X-UD3H-B3 Rev 1.3 | G.Skill 8GB CL9 1600Mhz Ripjaws Gaming | Intel Core i5 2500K @ 4,2GHz | Gigabyte GeForce GTX 670 2gb OC @ 1100 | Samsung SSD EVO 840-Series 120GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ | Corsair HX 750W 80+ Silver Modulär.

Battlefield 3 profil: Brexour

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hjärnarp
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Brexour:

Jag tror det är sladden till skärmen som glappar, jag hade samma grej för ett tag sedan. Använde du samma när du testade med annan skärm ? Kör du med vga eller dvi ? Testat båda uttagen på grafikkorten ?

Nej sladden glappar inte. Jag kör med DVI och VGA, testat med båda. Ja, jag har testat båda uttagen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
regnvm Helsingia regio
Registrerad
Dec 2009

Det först man testar vid bildkorruption brukar vara att installera om drivrutinen, testa detta och se till att du fixar den senaste.

Laptop: ASUS-G751JY

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hjärnarp
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av Zeuxlarsson:

Det först man testar vid bildkorruption brukar vara att installera om drivrutinen, testa detta och se till att du fixar den senaste.

Jag har den senaste och jag har ominstallerat drivrutien, fortfarande samma sak.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hjärnarp
Registrerad
Dec 2010

Ingen som har en aning?

Jag prövade ominstallera spelet idag och det fungerar inte heller:/