Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Våxtorp
Registrerad
Nov 2009

Ny mus med brister och egen vilja

Ja hej.

Kopierar in lite text här från min tråd på annat forum. Tyckte inte att jag fick något bra svar där så jag provar här istället

Jag hade problem med min mus, en Ace MLUC250 (se: http://www.prisjakt....kt.php?p=410221 ) som nog hade fått sig en smäll eller likande. I vart fall började den trippelklicka vid ett lätt tryck på vänster knapp.

Bytte denna mus mot en tråkigare Microsoft Comfort Mouse 6000 (killen i butiken sade att den var bra och jag var i behov av en ny mus så jag fattade ett snabbt beslut). Laddade ner mjukvara från Microsofts webbplats. Tycker dock denna mus känns lite orolig av sig. Den verkar inte vara så riktningsstabil och ibland siktar den fel. Det har också förekommit att markören har sprungit iväg sen bit på egen hand. Okej, sladden går ju fortfarande i tvära böjar efter sin tid i förpackningen men jag tycker inte det borde spela någon roll. Musmattan är gammal men fri från större föroreningar, partiklar etc som kan störa lasern. Och jag kan nämna att min Ace hade inga problem med denna matta.

Någon som vet hur jag mildrar pekarens "oroliga" sätt? Är det kanske en inställning som behöver göras? Tittade under Kontrollpanelen/Mus men tyckte inte att jag hittade några inställningar för känslighet.

I'd tell you a chemistry joke... But all the good ones Argone